Publicerat Augusti 3, 200817 yr Va ute en sväng i lördags. vart två busar då en för min ungtysk och en för kompisens tysk.
Publicerat Augusti 4, 200817 yr Ja så är man nere i skåneland då. Morgonen gav inget och värmen tog snart ut sin rätt.Lördagen kommer att bestå av ett långt styrelse möte men på söndag är det grytjakt igen och då jävlar!!! Lägg gärna ut dagens resultat, vore jävligt kul att se hur det gått för er?!? Mvh grävUppland................. Stefan fick tre för bill efter tips om ett gryt av mig Men ska ut med vips någon em den här veckan Broder såg en grävling hemma hos sig så den ska få det hett om öronen
Publicerat Augusti 4, 200817 yr Klas_Kristian och taggen har fått ihjäl 2 grims till igår, gissar att dom står på huvet i nåt nytt hål idag.
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare Stefan fick tre för bill efter tips om ett gryt av mig Men ska ut med vips någon em den här veckan Broder såg en grävling hemma hos sig så den ska få det hett om öronen Ja Bill verkar gå som tåget. Hoppas bara att min bror tar tag i systern Trojja i år. Funderar på att låna ner henne så att hon kommer igång iår. Vi har haft en trög början på säsongen. Kontakt igår i två gryt men hundarna redde inte ut det. Hundarna vi använt är mycket rutinerade men ibland hjälper det inte. Augusti är en svår månad med mycket tomma gryt. Kör hårt kamrater Mvh grävUppland.............
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Ja Bill verkar gå som tåget. Hoppas bara att min bror tar tag i systern Trojja i år.Funderar på att låna ner henne så att hon kommer igång iår. Vi har haft en trög början på säsongen. Kontakt igår i två gryt men hundarna redde inte ut det. Hundarna vi använt är mycket rutinerade men ibland hjälper det inte. Augusti är en svår månad med mycket tomma gryt. Kör hårt kamrater Mvh grävUppland............. Gör det så hon får visa vad hon kan Har inte varit i väg ännu men till veckan som sagt var då då då Har tre gryt som jag tror mycke på men du vet hur det brukar vara med det Zita har ju fåt problem med hals mandlarna Annars så hade jag luftat henne någon natt Men min tid kommer var så säker
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Jag/vi har bara testat 2 gryt, tyvärr var båda tomma. Det ena grytet gick hon in i och tog en sökrunda men det var allt. Hoppas på fler gryt och då också bebodda
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Vad tycker ni ärade grytjaktsvänner, ser ni skillnader mellan en augusti-september grävling jämnfört mot en som jagas under vinterhalvåret. Vi har ju jakttid i finland oxå mars,april.. Upplever ni förutom myggen å värmen att jakten skulle vara annorlunda nu än senare på säsongen, tex ngt i grävlingens beteende ?
Publicerat Augusti 6, 200817 yr jag brukar säga att nu denna månad får man räkna med 1 av 5 gryt får man napp i,vi hade napp i fyra gryt och 3 döda,plus tre under en stor sten som spetsarna fick ner och även dom gå till sällan jaktmarken.. terrier verkar vara i topp form, helt ok att jaga med i 3 dagar i rad i kroppen,dock lite väl ivrig
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Verkar inte vara bra fart i gryten nu. Jag och MagnusLima har kollat ca 70 lador och gryt och endast skjutit 6 grävlingar //"TB"
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare Vad tycker ni ärade grytjaktsvänner, ser ni skillnader mellan en augusti-september grävling jämnfört mot en som jagas under vinterhalvåret. Vi har ju jakttid i finland oxå mars,april.. Upplever ni förutom myggen å värmen att jakten skulle vara annorlunda nu än senare på säsongen, tex ngt i grävlingens beteende ? Augusti är ju inte direkt en bra månad men det är ju ändå lovligt, och då är det svårt att låta bli. Det jag märkt är att det är svårare att få grävlingen fast lika fort jämfört med i november. Tycker även att grävlingen är betydligt rörligare nu än senare på hösten/vintern. Har väl sina naturliga skäl då grävlingen nu äter upp sig inför vintern???. Mvh Danne(grävUppland) .............
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare Gör det så hon får visa vad hon kan Har inte varit i väg ännu men till veckan som sagt var då då då Har tre gryt som jag tror mycke på men du vet hur det brukar vara med det Zita har ju fåt problem med hals mandlarna Annars så hade jag luftat henne någon natt Men min tid kommer var så säker Vi får se vad broder säger när jag vill ta hem Trojja??? Är väl bäst att inte säga något till frun utan bara stoppa henne bagageluckan och åka??? Hon har ju varit nere tidigare utan en skråma men med en drös av grävlingsloppor. Hon har alla förutsättningar men inte den bästa av hussar tyvärr. Hoppas Zita kryar på sig fort för nu är det ju högsäsong för ställande jakt.... Mvh Danne..................
Publicerat Augusti 7, 200817 yr Vi får se vad broder säger när jag vill ta hem Trojja???Är väl bäst att inte säga något till frun utan bara stoppa henne bagageluckan och åka??? Hon har ju varit nere tidigare utan en skråma men med en drös av grävlingsloppor. Hon har alla förutsättningar men inte den bästa av hussar tyvärr. Hoppas Zita kryar på sig fort för nu är det ju högsäsong för ställande jakt.... Mvh Danne.................. Zita vekar vara lite på g kuren är klar i helgen Du får lura ner Robert oxå och visa han att det inte är så farligt för hynna Mvh Jörgen
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Författare Zita vekar vara lite på g kuren är klar i helgen Du får lura ner Robert oxå och visa han att det inte är så farligt för hynna Mvh Jörgen Bra att Zita är bättre. Vi får se om det går och få ner broder på lite grytjakt iår? Mvh grävUppland...............
Publicerat Augusti 11, 200817 yr Har oxå märkt att de rör sig mer speciellt för kompisens fox som annars är duktig, men efter hot om kastrering så skärpte han sig ordentligt
Publicerat Augusti 11, 200817 yr Har oxå märkt att de rör sig mer speciellt för kompisens fox som annars är duktig, men efter hot om kastrering så skärpte han sig ordentligt skönt att det inte är en foxterrier med cellskräck som bara klarar vara inne 5 min innan den måste få stöd av husse
Publicerat Augusti 18, 200817 yr I dag släppte det på gryt fronten Började och kolla ett gryt med min tysk märker direkt när vi kommer fram att något är inne Släpper henne i första gryt gången som var använd tar en minut sen kommer hon ut gör en ring sen ner i samma håll i gen Hör hur hon drar i gång väntar tiop minuter för att se om det är stopp Börjar gräva Lätt grävt i en halv meter sen blir det som att gräva i cement Får fram svetten efter ca en timme så går vi i genom Kom ner strax bakom tiken säkrar gången inåt lyfter upp tiken och fram kommer han och kikar sen är det klart Far i väg till nästa gryt släpper stefans bill och han far runt i grytet efter fem minuter blir det stopp Väntar i tio min går fram och ska kolla vart han skäller Medans vi kollar så blir det tyst i underjorden greppar bössa och ut kommer deet en räv Den får syn på mig kastar till baks i grytet stefan bommar ett skott räven möter bill och kommer ut i gen Svingar i kapp första skottet sitter i en gran andra så slår han en fri volt En kannon dag trots regn och rusk
Publicerat Augusti 29, 200817 yr Grytjakt när alla är med... http://www.expressen.se/husdjur/1.1281738/raddad