Publicerat Augusti 2, 200817 yr Författare Man ska nog bara navända sådana som tänds när man släppt pilen,, annars blir man bländad, särkillt om man skjuter med peep
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Den dagen jag behöver en nocklampa för att se träffen då börjar jag samla frimärken i stället :huh: Leif
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Den dagen jag behöver en nocklampa för att se träffen då börjar jag samla frimärken i stället :huh: Leif En stark belysning är bra att ha även när man handskas med frimärken.
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Ja det är små jävla lappar, såg en mega tusen wattare på Jula kanske dags att testa :D Leif
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Kolla bara så att lysnockarna är lagliga där ni ska jaga! I USA så är de olagliga i bland annat: CO, WA, ND och MT + att Pope and Young inte godkänner djur skjutna med sådana tillbehör! Detta för att man måste ha batterier.. Samma sak gäller förmodligen belysta riktmedel, typ en liten batteridriven lampa som lyser upp siktpinnarna..
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Så, nu är lysnockarna hemma, skall montera och testa dom. Kommer naturligtvis inte att använda dom när jag jagar, för det blir bara problem när mina stor trofeer skall in i P&Y /S
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Så, nu är lysnockarna hemma, skall montera och testa dom.Kommer naturligtvis inte att använda dom när jag jagar, för det blir bara problem när mina stor trofeer skall in i P&Y /S .... ja ja!.. men vi ser fram mot din utvärdering!.. MVh
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Så här gick det med lysnockarna! Då var det monterat och testskjutet (10 serier a 5 pilar). Pilen får lite mer vikt bak (15 grain) men jag tror inte det ändrar drastiskt på FOC:en. det såg inte ut så på 20 meter iallafall, möjligt att det händer något på 40-60 m? Skall testa ikväll. Nocken tändes varje gång. Lite svår att släcka då man skall vicka lite försiktigt ut den tills den släcks (lite rädd att bryta av pilen förstår ni, då jag är så himmla stark ) Nu gäller det bara att hitta ett behov för jag vet inte riktigt om jag behöver dessa lysnockar, men det är rätt så fräckt! /S
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Coolt..... du får väll lägga in en film!.... när du skjuter i skymning!.. MVh
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare Så här gick det med lysnockarna!Då var det monterat och testskjutet (10 serier a 5 pilar). Pilen får lite mer vikt bak (15 grain) men jag tror inte det ändrar drastiskt på FOC:en. det såg inte ut så på 20 meter iallafall, möjligt att det händer något på 40-60 m? Skall testa ikväll. Nocken tändes varje gång. Lite svår att släcka då man skall vicka lite försiktigt ut den tills den släcks (lite rädd att bryta av pilen förstår ni, då jag är så himmla stark ) Nu gäller det bara att hitta ett behov för jag vet inte riktigt om jag behöver dessa lysnockar, men det är rätt så fräckt! /S Fan, du måste lära dig att gruppera pilarna !!
Publicerat Augusti 6, 200817 yr du förstår Roger, det är med vilje jag som grupperar så löst, för jag är lite rädd om lysnocken! /S
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare du förstår Roger, det är med vilje jag som grupperar så löst, för jag är lite rädd om lysnocken! /S Aha, så dumm jag är, borde räknat ut det
Publicerat Januari 20, 200917 yr Asch va dumt, letade dåligt! Här fanns ju en lång tråd om lysnockar redan! Jag flyttar min nyligen påbörjade tråd hit istället.. Köpte en packe FireNockar! Måste ju säga att de funkar riktigt bra de me. Det finns ju några olika varianter på marknaden..