Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nååå....hur gick bockjakts premiären?

Featured Replies

Publicerat

Hur gick det grabbar? har den store bitit i gräset eller?

Själv gick de väll inte så bra...Jobbar borta så morgonen var inte att fundera på...var dock iväg nu ikväll, men som vanligt så var det dött :(... Farsan såg däremot ett oidentifierat djur...som hoppade upp på åkern men hoppade tillbaka lika fort som den hoppade fram, han tror att det var en get...men man vet aldrig, man kan ju alltid hoppas på att det var en bock ::)

• Svar 99
  • Visningar 9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

sköt en imorses och bommade en nu ikväll, ligger på plus minus noll kan man säga....

Publicerat

Var ute i kväll, inget skott lossat men jag fick se mycket, en älg (4taggare möjligen 6) och 5 rådjur en bock (på för långt håll 170-180 m) ett smaldjur, get med en killing och ett som jag inte kunde avgöra vad det var  :D

Så att jag har haft en trevlig kväll.

Publicerat

räv och grävling inom en halvtimme men ännu ingen bock.

MVH Håkan

Publicerat

Hej på er !

Lyckades första gången på en bockpremier.

Det blev en liten fyra annars brukar det inte bli något förrän framåt oktober.

/Ulban

Publicerat

Såg en bock på ca 170 m, försökte smyga på honom men han traskade lugnt bortåt, utan att märka min närvaro, både kul och spännande.....

Tog denna bild, det regnade och var solsken samtidigt. Såg ingen guldkista vid regnbågen, tyvärr, men bocken dök upp bakom buskarna till vänster!

Publicerat

Jaktkompisen sköt en bock igår morse vid 5-tiden, den hade denna rejäla skada på vänster framben som fortfarande blödde samt en rispa på halsen. Den hade nog varit i slagsmål under natten eller kvällen före..........

post-250-1124260876_thumb.jpg

Publicerat

Var ut på morgonen och på kvällen. Ingenting men en massa jägare överallt... :-[

Publicerat

Var ute nu på Onsdags morgonen kl 04:00-6:30 såg endast 2 rävar på långt håll (300m) och i fel skjutriktning. Vi var 12stycken som var ute och det sköts 3stycken bock en räv och en grävling innan jaktledaren tyckte det räckte för denna gång.

/Marcus

Publicerat

Som väntat..............

Bocken jag sett ut tidigare är som bortblåst, nya tag imorgon.

Publicerat
Som väntat..............

Bocken jag sett ut tidigare är som bortblåst, nya tag imorgon.

Jag känner igen syndromet... ;D

Publicerat

Facit fram till nu (17/8 kl 16:07)  6 bockar: 4 returbockar, 1 spets och en förmodad medalj. Ut igen inom någon timma eller två. Kanonfilm har vi fått!

Publicerat
Kanonfilm har vi fått!

Den ser jag fram emot.......

Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Publicerat

Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Är det Bambi syndromet som stökar till det??

Publicerat

Jepp  >:(

Publicerat
Facit fram till nu (17/8 kl 16:07)  6 bockar: 4 returbockar, 1 spets och en förmodad medalj. Ut igen inom någon timma eller två. Kanonfilm har vi fått!

Grattis!

Kul med film också.

Publicerat

Japp det är kul att det går bra. Vi börjar dock bli lite mätta på bockjakten och åker nog för att jaga duvor imorgon istället. Så får man skjuta av sig lite och inte bara filma...

Publicerat
Japp det är kul att det går bra. Vi börjar dock bli lite mätta på bockjakten och åker nog för att jaga duvor imorgon istället. Så får man skjuta av sig lite och inte bara filma...

:o :o :o :o :o

Mätt på bockjakt....

Hur kan man bli det  ???

Svär du i kyrkan också?  ;)

Publicerat
Mätt på bockjakt....Hur kan man bli det  Svär du i kyrkan också? 

Njae....kanske var slarvigt uttryck... Kanske skulla sagt: Spara på kapitalet....

Jo förresten... Visst kan man bli mätt på bockjakt.... JAG ERKÄNNER!! Fast å andra sidan om det hade gått dåligt hade man väl förståss inte gett upp i första taget. Och så är ju faktiskt en riktigt bra duvjakt bland det bästa man kan uppleva.

Publicerat
Njae....kanske var slarvigt uttryck... Kanske skulla sagt: Spara på kapitalet....

Jo förresten... Visst kan man bli mätt på bockjakt.... JAG ERKÄNNER!! Fast å andra sidan om det hade gått dåligt hade man väl förståss inte gett upp i första taget. Och så är ju faktiskt en riktigt bra duvjakt bland det bästa man kan uppleva.

Har du världens bästa jobb eller...?  ;D

Publicerat

Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit   :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Var bor du? i BD??

Du kan få jästjaga bock här i öjebyn om du vill.

Publicerat

*host* öjebyn *host*

själv bor man i bergsviken  ;) ;) ;)

Publicerat

Åhå en pitebo till då e vi ganska många nu då  ;D

Kanske vi skulle kunna få till en piteåträff.

Publicerat

Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit   :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Jag kan inte riktigt reglerna för Viltvårdsområden....men kan man verkligen förbjuda rådjursjakten helt inom området???Nån som har koll på detta?? Själv är jag väldigt emot alla restrektioner.....

Publicerat

jopp de kan man faktiskt