Publicerat Augusti 16, 200520 yr Hur gick det grabbar? har den store bitit i gräset eller? Själv gick de väll inte så bra...Jobbar borta så morgonen var inte att fundera på...var dock iväg nu ikväll, men som vanligt så var det dött ... Farsan såg däremot ett oidentifierat djur...som hoppade upp på åkern men hoppade tillbaka lika fort som den hoppade fram, han tror att det var en get...men man vet aldrig, man kan ju alltid hoppas på att det var en bock :
Publicerat Augusti 16, 200520 yr sköt en imorses och bommade en nu ikväll, ligger på plus minus noll kan man säga....
Publicerat Augusti 16, 200520 yr Var ute i kväll, inget skott lossat men jag fick se mycket, en älg (4taggare möjligen 6) och 5 rådjur en bock (på för långt håll 170-180 m) ett smaldjur, get med en killing och ett som jag inte kunde avgöra vad det var Så att jag har haft en trevlig kväll.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Hej på er ! Lyckades första gången på en bockpremier. Det blev en liten fyra annars brukar det inte bli något förrän framåt oktober. /Ulban
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Såg en bock på ca 170 m, försökte smyga på honom men han traskade lugnt bortåt, utan att märka min närvaro, både kul och spännande..... Tog denna bild, det regnade och var solsken samtidigt. Såg ingen guldkista vid regnbågen, tyvärr, men bocken dök upp bakom buskarna till vänster!
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Jaktkompisen sköt en bock igår morse vid 5-tiden, den hade denna rejäla skada på vänster framben som fortfarande blödde samt en rispa på halsen. Den hade nog varit i slagsmål under natten eller kvällen före..........
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Var ut på morgonen och på kvällen. Ingenting men en massa jägare överallt... :-[
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Var ute nu på Onsdags morgonen kl 04:00-6:30 såg endast 2 rävar på långt håll (300m) och i fel skjutriktning. Vi var 12stycken som var ute och det sköts 3stycken bock en räv och en grävling innan jaktledaren tyckte det räckte för denna gång. /Marcus
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Som väntat.............. Bocken jag sett ut tidigare är som bortblåst, nya tag imorgon.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Som väntat..............Bocken jag sett ut tidigare är som bortblåst, nya tag imorgon. Jag känner igen syndromet... ;D
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Facit fram till nu (17/8 kl 16:07) 6 bockar: 4 returbockar, 1 spets och en förmodad medalj. Ut igen inom någon timma eller två. Kanonfilm har vi fått!
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Kanonfilm har vi fått! Den ser jag fram emot....... Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Den ser jag fram emot.......Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit :'( :'( :'( :'( :'( :'( Är det Bambi syndromet som stökar till det??
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Facit fram till nu (17/8 kl 16:07) 6 bockar: 4 returbockar, 1 spets och en förmodad medalj. Ut igen inom någon timma eller två. Kanonfilm har vi fått! Grattis! Kul med film också.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Japp det är kul att det går bra. Vi börjar dock bli lite mätta på bockjakten och åker nog för att jaga duvor imorgon istället. Så får man skjuta av sig lite och inte bara filma...
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Japp det är kul att det går bra. Vi börjar dock bli lite mätta på bockjakten och åker nog för att jaga duvor imorgon istället. Så får man skjuta av sig lite och inte bara filma... :o :o Mätt på bockjakt.... Hur kan man bli det ??? Svär du i kyrkan också?
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Mätt på bockjakt....Hur kan man bli det Svär du i kyrkan också? Njae....kanske var slarvigt uttryck... Kanske skulla sagt: Spara på kapitalet.... Jo förresten... Visst kan man bli mätt på bockjakt.... JAG ERKÄNNER!! Fast å andra sidan om det hade gått dåligt hade man väl förståss inte gett upp i första taget. Och så är ju faktiskt en riktigt bra duvjakt bland det bästa man kan uppleva.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Njae....kanske var slarvigt uttryck... Kanske skulla sagt: Spara på kapitalet....Jo förresten... Visst kan man bli mätt på bockjakt.... JAG ERKÄNNER!! Fast å andra sidan om det hade gått dåligt hade man väl förståss inte gett upp i första taget. Och så är ju faktiskt en riktigt bra duvjakt bland det bästa man kan uppleva. Har du världens bästa jobb eller...? ;D
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Den ser jag fram emot.......Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit :'( :'( :'( :'( :'( :'( Var bor du? i BD?? Du kan få jästjaga bock här i öjebyn om du vill.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Åhå en pitebo till då e vi ganska många nu då ;D Kanske vi skulle kunna få till en piteåträff.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Den ser jag fram emot.......Men helst skulle jag vilja jaga dessa råbockar själv, för efter mötet igår stod det klart, det blir ingen rådjursjakt iår heller, jävla skit :'( :'( :'( :'( :'( :'( Jag kan inte riktigt reglerna för Viltvårdsområden....men kan man verkligen förbjuda rådjursjakten helt inom området???Nån som har koll på detta?? Själv är jag väldigt emot alla restrektioner.....