Publicerat Juli 25, 200817 yr jösses vad dendär bilden framställer bössan som väldigt kort om man jämför med gåsen men vacker ack så vacker.
Publicerat Juli 25, 200817 yr Vackert Micke! Applåder Tackar! Usch jag blir riktigt nostalgisk när jag tittar på alla bilder där denna bössa är med...vi har rätt mycket historia ihop...får nog väldigt svårt att göra mig av med den ändå känner jag Skapar nya problem för mig...hmmmm /Micke
Publicerat Juli 26, 200817 yr Usch jag blir riktigt nostalgisk när jag tittar på alla bilder där denna bössa är med...vi har rätt mycket historia ihop...får nog väldigt svårt att göra mig av med den ändå känner jag Skapar nya problem för mig...hmmmm He he he.. klart du måste ha lite finskt hantverk kvar (Ursäkta Rikard) Mvh!
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Författare jag tror att du kommer att bli äckligt nöjd med bössan. Ja, hittills har jag då inte sett något som talar emot den utsagan! Hämtade bössan i fredags och fick en 2,5 timmars guidad biltur genom halva Koberg av säljaren som visade sig vara djupt involverad i jakten där. Mitt liv och synen på en god jaktmark kommer aldrig bli sig lik. Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner om denna upplevelse, men det skulle inte göra den rättvisa ett dugg Ni som har varit där vet vad jag menar: 13000 ha jaktmark med fält efter fält, viltåker efter viltåker, viltvatten en masse, jakttorn efter jakttorn, och så många röda stugor med knutar här och var så det är helt sjukt. Och så många dovhjortar längs vägarna så man tappar räkningen med detsamma, och då är detta ändå en av de sämsta tiderna på året för att se dovvilt enligt guiden. Otroligt!!! Nåväl... suck... Själva bössan överträffar alla förväntningar med råge. Det är en sån där bössa som man helt enkelt INTE SÄLJER! Nu har jag förvisso sagt detta tidigare, men den här pjäsen är nästan obeskrivligt läcker. Den har mycket riktigt matchtrycket och det är BRA. Den har också en annorlunda säkring vilken är ruggigt tyst när man osäkrar. Jag var på banan en sväng igår kväll och sköt totalt 10 skott med Norma fabriksammo, mest för att skottställa den så att jag kan skjuta nån fågel med den, men också för att få ett hum om precisionen. Nu var det inga goda förhållanden då skjutstöden lämnade en del övrigt att önska, och dessutom så ser man vid 24x förstoring att det rör sig en del faktiskt. Men jag kan säga detta: jag sköt en rätt "kass" treskottare, och den mäter 10 mm på 100 meter... Jag har ingen som helst anledning att tro att säljarens träffbilder som han visade mig i förrgår inte skulle stämma. Här är ett par bilder från banan igår som föreställer själva maskinrummet. Det här är utan jämförelse den läckraste bössa jag ägt
Publicerat Augusti 17, 200817 yr mmmmmm vapenporr på hög nivå! Den där pjäsen hoppas jag du håller hårt i...dom växer ju inte på träd
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Det här är utan jämförelse den läckraste bössa jag ägt Säg till när den är till salu
Publicerat Augusti 21, 200817 yr Ja, hittills har jag då inte sett något som talar emot den utsagan! Hämtade bössan i fredags och fick en 2,5 timmars guidad biltur genom halva Koberg av säljaren som visade sig vara djupt involverad i jakten där. Mitt liv och synen på en god jaktmark kommer aldrig bli sig lik. Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner om denna upplevelse, men det skulle inte göra den rättvisa ett dugg Ni som har varit där vet vad jag menar: 13000 ha jaktmark med fält efter fält, viltåker efter viltåker, viltvatten en masse, jakttorn efter jakttorn, och så många röda stugor med knutar här och var så det är helt sjukt. Och så många dovhjortar längs vägarna så man tappar räkningen med detsamma, och då är detta ändå en av de sämsta tiderna på året för att se dovvilt enligt guiden. Otroligt!!! Nåväl... suck... Själva bössan överträffar alla förväntningar med råge. Det är en sån där bössa som man helt enkelt INTE SÄLJER! Nu har jag förvisso sagt detta tidigare, men den här pjäsen är nästan obeskrivligt läcker. Den har mycket riktigt matchtrycket och det är BRA. Den har också en annorlunda säkring vilken är ruggigt tyst när man osäkrar. Jag var på banan en sväng igår kväll och sköt totalt 10 skott med Norma fabriksammo, mest för att skottställa den så att jag kan skjuta nån fågel med den, men också för att få ett hum om precisionen. Nu var det inga goda förhållanden då skjutstöden lämnade en del övrigt att önska, och dessutom så ser man vid 24x förstoring att det rör sig en del faktiskt. Men jag kan säga detta: jag sköt en rätt "kass" treskottare, och den mäter 10 mm på 100 meter... Jag har ingen som helst anledning att tro att säljarens träffbilder som han visade mig i förrgår inte skulle stämma. Här är ett par bilder från banan igår som föreställer själva maskinrummet. Det här är utan jämförelse den läckraste bössa jag ägt Hej Rikard Riktigt fin bössa du har den skjuter säkerligen kalas bra oxå. Jag har haft en lika dan enkel skottare fast min var en 6ppc med sakos matchtryck den sköt oxå riktigt bra. Men min nuvarande ppc skjuter oxå bra och den ser ut så här. Mvh Jocke
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Författare Igår sköt jag en höftad laddning med Nosler Ballistic Tip 40 framför CCI BR-4-knallar och 201-krut. Hastigheten låg på 1045 och bössan sköt tätt och fint på 100 meter. För skoj skull sköt jag sen på 300 meter, först med Norma fabriksammo (52 grains HPBT) och sedan med handladdat. Norma fabriks: Handladdad Nosler BST 40: Jag fick inte mätt serierna då de hamnade på 300-metersspegeln, men av 50-öringen att döma så verkar de vara drygt 15 resp 35 mm. Nu är det två st. 3-skottsserier, så att sitta och mätta i mm. är helt poänglöst, men tendensen är ändå att bössan skjuter löjligt bra.
Publicerat September 15, 200817 yr Igår sköt jag en höftad laddning med Nosler Ballistic Tip 40 framför CCI BR-4-knallar och 201-krut. Hastigheten låg på 1045 och bössan sköt tätt och fint på 100 meter. För skoj skull sköt jag sen på 300 meter, först med Norma fabriksammo (52 grains HPBT) och sedan med handladdat.Norma fabriks: Handladdad Nosler BST 40: Jag fick inte mätt serierna då de hamnade på 300-metersspegeln, men av 50-öringen att döma så verkar de vara drygt 15 resp 35 mm. Nu är det två st. 3-skottsserier, så att sitta och mätta i mm. är helt poänglöst, men tendensen är ändå att bössan skjuter löjligt bra. Sako!! Fina bössor det
Publicerat September 15, 200817 yr Författare Sako!! Fina bössor det Har inga invändningar mot denna kommentar