Publicerat Juli 27, 200817 yr Ska prova med muspip tänkte jag. Har en Hubertus pipa, är det nån som kör med nån annan modell? I så fall vilken?
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Tjo Flex jag har exakt samma pipa men tycker den låter lite väl mörkt eller? Har hört på ryktes vägar att du lockade fram en räv häromdagen med den pipan, hur lockar du, hur ofta mm med den pipan? Har nämligen en ungräv på marken som lyckades smita ner i ett gryt 70 m ifrån tornet innan polarn fick korn på honom Tänkte ge han en match ikväll, hur ska vi göra? Svara snabbt!
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Tjo Flex jag har exakt samma pipa men tycker den låter lite väl mörkt eller? Har hört på ryktes vägar att du lockade fram en räv häromdagen med den pipan, hur lockar du, hur ofta mm med den pipan? Har nämligen en ungräv på marken som lyckades smita ner i ett gryt 70 m ifrån tornet innan polarn fick korn på honom Tänkte ge han en match ikväll, hur ska vi göra? Svara snabbt! Hej nej jag tycker den låter fint he he pe´recis som vilken leksak som helst Hej jag lockar som med harskriket lite glest i början o mer intensivt på mitten o av klingande på slutet precis som om musen dör. Mvh.
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Jag brukar börja med muspip, lungt först, lite små pip och sen kör jag som med harskrika, att musen håller på att dö, men inte fan kommer det någon räv ändå.. men skam den som ger sig.. efter det har jag lockat med harskrika ett tag.. även det utan resultat. förslag på bättre lockning tas tacksamt emot.
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Kolla www.stabilotherm.se Där finns lite exempel på ljud och läten även för andra djur.
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Jag kör med den här funkar klockrent Visit My Website Mvh. Den kör jag med också, fördelen med den är ju att man kan sätta fast den på stocken/kolven, och pipa med den när man har vapnet i anläggningsställning. Jag köpte en Hubertus muspipa i går, den lilla gröna. Låter helt rätt och är ju liten och smidig som tusan, funkar bra att ha i mungipan när man ska skjuta. Köpte även en Primos Mouse Squeaker, något större men gick att få fram en del intressanta ljud med.
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Den kör jag med också, fördelen med den är ju att man kan sätta fast den på stocken/kolven, och pipa med den när man har vapnet i anläggningsställning.Jag köpte en Hubertus muspipa i går, den lilla gröna. Låter helt rätt och är ju liten och smidig som tusan, funkar bra att ha i mungipan när man ska skjuta. Köpte även en Primos Mouse Squeaker, något större men gick att få fram en del intressanta ljud med. He he klockrent crowfear Mvh.
Publicerat Augusti 8, 200817 yr He he klockrent crowfear Mvh. Man kan aaaaaldrig ha för många pipor....
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Tja man får väl vänta tills man har skjutit den första räven på lock och sen fortsätta locka på samma sätt sen.. fast jag tycker det är svårt att veta hur man låter själv.. lättare att höra hur kompisen lockar, och säga om det låter bra eller dåligt. men tillbaka till min förra fråga. tror ni att man ska börja med muspip och sen avancera till harskirka eller ska man köra på harskrikan direkt? och locka med muspipan när man ser räven? tacksam för förslag av någon som lyckas
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Tja man får väl vänta tills man har skjutit den första räven på lock och sen fortsätta locka på samma sätt sen.. fast jag tycker det är svårt att veta hur man låter själv.. lättare att höra hur kompisen lockar, och säga om det låter bra eller dåligt. men tillbaka till min förra fråga. tror ni att man ska börja med muspip och sen avancera till harskirka eller ska man köra på harskrikan direkt? och locka med muspipan när man ser räven? tacksam för förslag av någon som lyckas Kör med muspipen du tills det blir kärle i backen då det blir lite svårare för räven o hitta föda då är den benägen o ta lite mera risker för födan så då kan du börja med harskriket Mvh.
Publicerat Augusti 8, 200817 yr Ja det är väl bara att göra det då.. och hoppas att dom inte har vax i öronen
Publicerat Augusti 9, 200817 yr har själv hubertus lila gröna muspipa nu sen blir det nog en till lock pipa innan vintern ( om det blir nån vinter) antintingen en pewee eller nordik predator
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Testade Primos musblåsa några veckor innan augusti: http://www.minjakt.se/?service=movie&a...leryMovieId=130 Tror ni att fått fram nån räv i augusti trots flera försök?
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Tycker hubertus lilla gröna suger hästb....e! Testat den rätt mycket men den är inte ens i närheten så pass effektiv som när man lockar manuellt med läpparna. För att kolla vad "rätt" ljud är så tycker jag att man kommer väldigt nära då man knider frigolit mot en glasflaska, dessvärre så räcker inte volymen till riktigt. Lockat in förbannat mycket räv och uggla samt katt manuellt med muspip, tycker det är oslagbart för man har ju alltid läpparna med sig Mvh!
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Tycker hubertus lilla gröna suger hästb....e! Testat den rätt mycket men den är inte ens i närheten så pass effektiv som när man lockar manuellt med läpparna. För att kolla vad "rätt" ljud är så tycker jag att man kommer väldigt nära då man knider frigolit mot en glasflaska, dessvärre så räcker inte volymen till riktigt. Lockat in förbannat mycket räv och uggla samt katt manuellt med muspip, tycker det är oslagbart för man har ju alltid läpparna med sig Mvh! Köpte med hubertus lilla gröna. Testade den för första gången igår. Hände inte så mycket men en uggla gled fram där jag satt. Problemet blir väl när det blir lite kyligt och de små musklerna runt läpparna stelnat. Skulle vissla fast en bock förra året, kom inget ljud alls så tillslut lät jag som en full jamaikans sjöman som hade problem med gaser i magen. Nåväl bocken stannade och hamnade så småningom i frysen Hur gör ni med läpparna? Hur ska det låta? Hur ofta osv osv
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Forma en "pussmun" och sug hårt innåt samtidigt som du med en liten liten ansträning försiktigt särar på läpparna eller vad jag ska säga.. skitenkelt när man fått kläm på det! Plockat in räv på 2-300 meter när man har optimala förutsättningar dvs ingen vind. Alla rävar kommer rusande så mycket det går, slår aldrig fel. Ser jag räv och har den inom säkert lockhåll så vrider jag alltid väck all förstoring först innan jag börjar locka för när räven väl kommer så går det vansinnigt fort. Skjutit räv på runt två meter vid ngr tillfällen.. Sköt 5 rävar en morgon och då lockade jag in 4 av dem. Det är ett helt naturligt ljud i skogen eller vart man nu sitter så jag tror inte man kan locka för mycket. Enda nackdelen är att man får väldigt ont i munnen efter någon timmes lockeri och tappar något i volym.. Avsäkra innan locket börjar även, då räven satt fart så får det inte höras något annat än först muspipen samt därefter skottet Mvh!
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Författare Nu är då ppc:n inskjuten i alla fall, råkade läsa fel på vågen igår när jag laddade. Pytsa i 29 gr istället för 24 vart lite höga tryck kan man säga, trög bult åxå ska iväg ikväll o prova vissla lite, får väl prova hippens pussmun o se hur det går.
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Forma en "pussmun" och sug hårt innåt samtidigt som du med en liten liten ansträning försiktigt särar på läpparna eller vad jag ska säga.. skitenkelt när man fått kläm på det! Plockat in räv på 2-300 meter när man har optimala förutsättningar dvs ingen vind. Alla rävar kommer rusande så mycket det går, slår aldrig fel. Mvh! Det finns eventuellt ingen möjlighet att du skulle kunna spela in ett ljudklipp och sen länka hit, tror många hade vart intresserade av att behärska din metod. Har tränat under den sista timman här och tycker att jag får till ett hyfsat bra ljud det känns dock som att det är lite lågt och kommer att försvinna bland alla andra ljud väl ute i skogen. Tack på förhand.
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Forma en "pussmun" och sug hårt innåt samtidigt som du med en liten liten ansträning försiktigt särar på läpparna eller vad jag ska säga.. skitenkelt när man fått kläm på det! Skitenkelt... pytsand det märks att du inte snusar Men kompisen gör på samma sätt och lockar in rävarna fint. Nej jag fick att då ta och köpa en muspipa.
Publicerat Augusti 10, 200817 yr Författare Pussmunnen fick jag inte till i alla fall å muspipan hittade jag inte körde med Nordikpipan men det lät som ankskit, tycker det är svårt få till ljudet i den. Man må väl träna mer kanske. Hur som så funderar jag på nån annan pipa. Förslag???