Publicerat Augusti 4, 200817 yr Remington-Remington-308-308! En LTR är väl det bästa man kan köpa i bössväg för undet 10K i nypris Möjligen skulle en begagnad Tikka kunna vara lika bra
Publicerat Augusti 4, 200817 yr Spontant så tänkte jag att sälj den kikare du har, köp en billig tikka studsare eller sako och lägg lite mer pengar på fäste samt bättre optik. Sen såg jag den där länken till CG studsaren, den såg väldigt trevlig ut! Bra kaliber med.. tror det nästan är läge att ta den... Mvh!
Publicerat Augusti 5, 200817 yr Författare Jag tror att jag har skalat ner alla val till två bössor nu... Vill helst inte handla över internet, så två st på vapenaffärer här i Jämtland. Som sagt en Ruger M77 modell äldre (Finns ingen bild) Den andra är en Tikka M558 Continental (Bilden) Vilken tror ni på?
Publicerat Augusti 5, 200817 yr Jag skulle välja Tikkan det är fina bössor visserligen är väl denna rätt tung om man ska gå som hunförare finns bättre alternativ,men annars en kanon bössa!
Publicerat Augusti 5, 200817 yr Författare Jag skulle välja Tikkan det är fina bössor visserligen är väl denna rätt tung om man ska gå som hunförare finns bättre alternativ,men annars en kanon bössa! okej! jag sitter mestadels på pass (iaf när det gäller älgjakt) men i framtiden ska jag skaffa mig en Jämthund, men det problemet får man ta då
Publicerat Augusti 5, 200817 yr okej! jag sitter mestadels på pass (iaf när det gäller älgjakt)men i framtiden ska jag skaffa mig en Jämthund, men det problemet får man ta då Helt rätt, man köper ju det man behöver för stunden o inte för någon framtida ev situation. Jag försöker förklara det för min fru men hon o jag tnänker inte lika där
Publicerat Augusti 5, 200817 yr Författare Helt rätt, man köper ju det man behöver för stunden o inte för någon framtida ev situation.Jag försöker förklara det för min fru men hon o jag tnänker inte lika där höhö ^^ Jag menar, jag lär ju ska ha mer än en bössa när jag har råd
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare Doh! Var just nere och skulle kolla på Tikkan... Såld! :/ Så det lutar åt Rugern!
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Duger 6,5x55 så kan du göra ett riktigt klipp här http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=65784 Jag skulle tro att 6,5x55 fält mest vilt av alla kalibrar här i landet så nog duger den till älg
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Författare Duger 6,5x55 så kan du göra ett riktigt klipp här http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=65784Jag skulle tro att 6,5x55 fält mest vilt av alla kalibrar här i landet så nog duger den till älg Du som bor i Västerbotten borde väl veta att Norrlandälgar e stora?
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Du som bor i Västerbotten borde väl veta att Norrlandälgar e stora? dom stora faller tyngst.