Publicerat Augusti 24, 200817 yr skulle vara intressant att läsa ett test av kikarsikten där nikon ställs mot swarre,zeiss,helia,leupold, mlf. och att testet görs av några vettiga personer som kan sin sak... ja det hade varit det bästa !! men det svåra är att låna hem sikterna under en lång period som att man hinner anpassa sig till sikterna ! annars är en variant att den som äger tex en leupold och har använt den jäkligt mkt och har sett nackdelar + fördelar kan tex testa ihop med som har tex en nikon ziess som också har sett nackdelar + fördelar mm så kan man prata ihop och testa tillsammas ( och testa optiska prestanda + justering + precision ) och skottfast + vattentätt behöver man inte testa (dem ska vara 100% skottfasta oavsett om den kostar 1000kr eller 20000kr liksom vattentätta) annars är den trasig eller så är ba skit ! men jag kommer med nya nyheter från swarre snart ska till fabriken igen på utbildning och kolla tekniken mm Snart fågel prämier så jag önskar ER HA EN J KLA SKITJAKT PÅ ER ! MVH PACCO
Publicerat Augusti 25, 200817 yr har kommer en bild när jag va iväg och sköt på lite längre håll än så länge funkar det bara fint och håller på att träna in mig på dotarna ! Hej Pacco Väldigt fin bössa du har! hur fungerar matningen från magasinet när du har 6mm br pipan på? Mvh Jocke
Publicerat Augusti 25, 200817 yr Hej PaccoVäldigt fin bössa du har! hur fungerar matningen från magasinet när du har 6mm br pipan på? Mvh Jocke tack tack man har fått jobba slava mkt för att ha råd! mantlingen funkar utan problem , jag har använt dem mest till toppfågeljakten inga problem jag tycker att det är kärvare att stoppa in dem bara !
Publicerat Augusti 25, 200817 yr Ännu en som sett ljuset genom en Nikon Fick du mitt pm den här gången? jajjamensan Mats, det fick jag och tack för tipsen.
Publicerat September 21, 200817 yr HEJ Nyfiken på Nikons kikarsikte. Någon som vet ifall dom säljs av någon handlare i Stockholmsområdet? Vill gärna se dom innan man köper ett. Tack på förhand