Publicerat Augusti 19, 200817 yr Hoppas Ni skjutkåta jägare fällt några riktigt stora rävar innan Ni skjuter Era bockar. Tycker det är pinsamt att se vissa inlägg på den här sidan suck. Men som det verkar så skjuts det utan urskiljning och en del stoltserar på bild med inte skjutbara bockar överhuvudtaget, sen måste jag ju tillläga att jag vet inte vad markerna producerar. Själv skjuter jag aldrig nån bock innan två rävar o två grävlingar men då tar jag en bock som jag spanat på. Bara o skjuta första bästa bock är skit i min mening!! Ni hetsar varandra!! Sparka på mig nu!! P.S skjuter bra bockar varje år!!
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Hoppas Ni skjutkåta jägare fällt några riktigt stora rävar innan Ni skjuter Era bockar. Tycker det är pinsamt att se vissa inlägg på den här sidan suck. Men som det verkar så skjuts det utan urskiljning och en del stoltserar på bild med inte skjutbara bockar överhuvudtaget, sen måste jag ju tillläga att jag vet inte vad markerna producerar. Själv skjuter jag aldrig nån bock innan två rävar o två grävlingar men då tar jag en bock som jag spanat på. Bara o skjuta första bästa bock är skit i min mening!! Ni hetsar varandra!! Sparka på mig nu!! P.S skjuter bra bockar varje år!! Oj, oj...att du orkar...jag har visserligen ALDRIG skjutit en bock men av min erfarenhet av ALLA de jägare som är ute så åker varenda räv dit både innan och under bockjakten. Barnsligt inlägg!!!
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Oj, oj...att du orkar...jag har visserligen ALDRIG skjutit en bock men av min erfarenhet av ALLA de jägare som är ute så åker varenda räv dit både innan och under bockjakten.Barnsligt inlägg!!! Bra skrivet , jag orkade inte ens svara på det i dag på morgonen
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Jaha...jisses...tur att man inte jagar råbockar då, utan bara predatorer..... Tråkig ton i ditt inlägg, lite generaliserande tycker jag...
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Antar att jag är en av måltavlorna för detta utbrott. Eftersom du inte har en aning om min avskjutningspolicy så bjuder jag på det Det är okej att tycka illa om mig /Micke
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Hoppas Ni skjutkåta jägare fällt några riktigt stora rävar innan Ni skjuter Era bockar. Tycker det är pinsamt att se vissa inlägg på den här sidan suck. Men som det verkar så skjuts det utan urskiljning och en del stoltserar på bild med inte skjutbara bockar överhuvudtaget, sen måste jag ju tillläga att jag vet inte vad markerna producerar. Själv skjuter jag aldrig nån bock innan två rävar o två grävlingar men då tar jag en bock som jag spanat på. Bara o skjuta första bästa bock är skit i min mening!! Ni hetsar varandra!! Sparka på mig nu!! P.S skjuter bra bockar varje år!! Jag missade min bock, men sköt väl en grävling. Och jag tycker nog att du är lite väl kategorisk här, för det är väl självklart att man även under bockjakten utövar viltvård genom lite predatorjakt. Nu hadlade ju dock tråden om skjutna bockar, så då kanske det är fler som inte skrev vilka andra djur som nedlades. Och du kanske inte mendade så illa, utan råkade bara fyllemaila lite? Det låter ju som så i tonen, och klockslaget får mig att misstänka det. Men om så inte är fallet, ber jag om ursäkt.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr 1. Folk här på forumet skjuter förmodligen mycket mer predatorer än genomsnittsjägaren. 2. Folk här på forumet är förmodligen intresserade av att kunna skjuta många rådjur även i framtiden, så skjuter man många samtidigt så innebär det att marken och tillgången tillåter det. Ingen seriös jägare vill skjuta bort de stammar han "lever" av.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Väldigt märkligt inlägg av en som har skrivit följande i en annan tråd den 13 augusti: Tja!1 Själv har jag "sumpat" två rävar i år suck,, men vi har skjutit 3 rävar och 9 grävlingar i år samt två smågrisar,, Men på fredag släpper det!! o sen tar jag guldbocken på lördag hahahaha Jag har varit med i år att skjuta 14 grävlingar men inga bockar hittills. Avundsjuk på andra bockjägare?
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Hoppas Ni skjutkåta jägare fällt några riktigt stora rävar innan Ni skjuter Era bockar. Tycker det är pinsamt att se vissa inlägg på den här sidan suck. Men som det verkar så skjuts det utan urskiljning och en del stoltserar på bild med inte skjutbara bockar överhuvudtaget, sen måste jag ju tillläga att jag vet inte vad markerna producerar. Själv skjuter jag aldrig nån bock innan två rävar o två grävlingar men då tar jag en bock som jag spanat på. Bara o skjuta första bästa bock är skit i min mening!! Ni hetsar varandra!! Sparka på mig nu!! P.S skjuter bra bockar varje år!! Hittills i år på de 1900ha jag jagar på har det ramlat omkull; 2st bockar 12 rävar 7 grävlingar 18 grisar. Känns som om att bockarna har hamnat på efterkälken vad det gäller antal fällt vilt. //erik som inte orkar skriva mer..........
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Men vi ska väl vara glada här på jaktsidan som har en så duktig jägare, som skjuter två rävar och två grävlingar innan han tar sin bock och jag menar han skjuter ju även bara bra bockar varje gång. Så alla andra dåliga och hetsande jägare, vi hyllar denna fantastiska jägare istället... Nä...förmodligen vill han bara få fram en onödig diskution på jaktsidan, vi alla andra som förmodligen vet vad god jaktetik innebär behöver inte lägga någon energi på detta. Så jag tycker att ansvarig för sidan låser den på en gång för att slippa mera dravel och blivande smutskastning. Nä nu ska vi glädjas åt den fina bockjakten som börjat och den stundande småvilt och älgjakten (hare snart också) för tack vare oss så kan vi få en bra jakt varje år, då vi jagat predatorer. Tack och hej Tomas
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Tror inte vi är riktigt vana vid den tonen här, känns onödigt Petrinkpg. Ifrågasett gärna vad vi skriver och visar men låt bli att kasta skit, Tack! Tänker inte låsa tråden då alla har rätt till en åsikt. Det var ju det bockjagande kollektivet som fick pungsparken och ingen enskild medlem. Det kollektivet tillhör jag i allra högsta grad själv. Men tar lätt på detta då jag känner mig mycket konfortabel med min strategi rovdjur vs bockar. Den har trots allt funkat i 20 år i min regi. Mvh Magnus /Moderator
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Att vederbörande som skapade detta illa valda trådämne inte har svarat kan bara bero på följande; Skam/ångers(full)...
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Tagga ned lite nu... Så jävla farligt var det väl inte. Man skulle kunna tro att han kritiserat era hundar. Vem av oss har inte tagit i lite extra för att få igång diskutionen. Diskutera med honom istället för att sitta här och gnäll. Jag har sagt det tidigare, det är för lite diskution på sidan och för många som sitter och klappar varandra på axeln. Kan ju säga att det här jävla tjatet om att man måste skjuta räv först för att få skjuta en bock, det retar mig. Har man mycket räv så jagar man väl det och har man gott om bockar jagar man det. Och förresten räv jagar man väl för att det är kul.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Har man mycket räv så jagar man väl det och har man gott om bockar jagar man det. Och förresten räv jagar man väl för att det är kul. Bra skrivet! Skulle jag skjuta två rävar innan jag fick skjuta en bock så hade jag inte skjutit någon bock hittills trots att mina marker har 10ggr fler rådjur än rävar. Och visst jagar man för att det är kul! åtminstone jag. /Micke
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Kan ju säga att det här jävla tjatet om att man måste skjuta räv först för att få skjuta en bock, det retar mig. Har man mycket räv så jagar man väl det och har man gott om bockar jagar man det. Och förresten räv jagar man väl för att det är kul. Detta tycker jag oxå Fast jag förmodligen skjutit (kanske) flest rävar än andra på detta forum så har jag ändå aldrig skjutit ett rådjur (ännu). Och detta bara för att vi har liten stam av dom i förhållande till rävar och jakten inte intresserar mig på samma sätt som predatorjakt med hundarna. .
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Man skulle kunna tro att han kritiserat era hundar. Skillnaden är att alla vet att dina hundar suger /Micke
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Skillnaden är att alla vet att dina hundar suger /Micke Ja det kan ju vara så. Är ju så att även jag vet om det.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Skillnaden är att alla vet att dina hundar suger /Micke Mr Mauser...min hjälte ..äntligen var det sagt
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Jag tror nog var & en här på sidan har hyffsad koll på sina viltstammar och skjuter med någorlunda förnuft. Själv jagar jag på 3 olika marker och nedlagt villebråd hittills enligt följande: 1. 100 ha. 1 mink + 1 grävling + 1 bock 2. 200 ha. 1 grävling 3. 200 ha. 1 grävling + 2 rävar Det kommer med största sannolikhet fällas mer rådjur, rävar och grävlingar innan säsongen är slut. Jo Musköts hundar suger, alla grävlingarna som är fällda ovan är skjutna för hans hundar .
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Tycker också att utgångspunkten i detta inlägg främst verkar utgå ifrån en ganska stark åsikt ifrån dig själv. Helt rätt att tycka till inget fel i det men jag tycker att det är fel att dra så generella slutsater. Tror lixom många andra att varje jägare är väl medveten om att man har den viltstam man förtjänar. På en av markerna jag jagar på har jag endast 110 hektar, där har jag inte sett en räv på 4 år. Alltså är det mycket rådjur där men jag har inte heller skjutit en bock där på 2 år nu. På den andra marken ca 350 hektar syns räv ganska regelbundet och de åker dit så fort tillfälle ges! Men i år klev bocken ut framför pipan före räven, det är enda anledningen till att jag skjutit en bock hitills.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Bockjakten startar ju också före den egentliga rävjakten, den med fullpälsade rävar före en stövare eller inspårad gryträv. Den enligt mitt tycke egentliga rådjursjakten börjar också den 1/10. Men BOCKJAKTEN börjar den 16/8. //Roggman66 (som väntar på gryträven )
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Bockjakten startar ju också före den egentliga rävjakten, den med fullpälsade rävar före en stövare eller inspårad gryträv.Den enligt mitt tycke egentliga rådjursjakten börjar också den 1/10. Men BOCKJAKTEN börjar den 16/8. //Roggman66 (som väntar på gryträven ) Hörru Rogge!! Räv ska jagas på lock!
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Jag tror tiden för inlägget som har en tråkig ton och dessutom är allmänt förvirrat spelar in. Du har väl inte tittat för djupt i flaskan Petrinkpg...? Gärna diskussion men i trevlig ton säger jag. Skål!
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Jag har skjutit två bockar båda returare på en mark (ca 300hektar) sist vi skjöt bock på den marken var 2005. Den 16 på kvällen hadde jag 12 rådjur ute på en vall. Vi skjuter kanske 2-4 rådjur per år på den marken, och jag kan lova att det finns rådjur men mycket lite med räv. och vi är bara två som jagar på den marken ägaren och jag.