Publicerat Augusti 27, 200817 yr Nu är så Gästrike-Uppland Bågjägares hemsida klar ,välkomna att kika på http://www.pilbagsjakt.se/ . här hittar ni blandannat info om träffen den 20 sep mm .. Mvh....Fredrik.
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Gott Jobbat svågern!.... dutti du!... fast de viste ja juh redan!... MVh
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Lite kul är det ju att se att lokalklubbarna har bättre och bra mycket snyggare sidor än förbundet! Men samtidigt pinsamt..
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Lite kul är det ju att se att lokalklubbarna har bättre och bra mycket snyggare sidor än förbundet!Men samtidigt pinsamt.. Förbundets prio nr 1 fråga har aldrig varit att ha snyggaste hemsidan. Det finns andra arbetsuppgifter som är viktigare. Hemsidan håller på att få en snyggare uppläggning nu och det har beslutats att man satsar en slant på detta. En snygg hemsida ger oss inte bågjakt. Däremot kan annat arbete leda till det. Där har man lagt ner mer energi.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Förbundets prio nr 1 fråga har aldrig varit att ha snyggaste hemsidan. Det finns andra arbetsuppgifter som är viktigare.Hemsidan håller på att få en snyggare uppläggning nu och det har beslutats att man satsar en slant på detta. En snygg hemsida ger oss inte bågjakt. Däremot kan annat arbete leda till det. Där har man lagt ner mer energi. Näe, det märks ju helt klart att en hemsida inte är något som det satsat på, vilket är väldigt synd. Själv tycker jag att en snygg hemsida är en del av arbetet utåt mot medlemmar och andra som vill ta del av vad SBJF står för! Jag menar inte att hela styrelsen samtidigt ska sitta begravd bakom en dator för att göra en hemsida. De har viktigare saker att göra! Men det finns otroligt mycket kunskap hos vissa i förbundet som inte används, fast de sagt att de vill hjälpa till (gratis). Personer som producerar hemsidor till mångmiljon företag, fast det duger tydligen inte.. Vi behöver ju inte ha den fräckaste och flashigaste men gärna en snygg, mer uppdaterad och mer strukturerad sida.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Näe, det märks ju helt klart att en hemsida inte är något som det satsat på, vilket är väldigt synd.Själv tycker jag att en snygg hemsida är en del av arbetet utåt mot medlemmar och andra som vill ta del av vad SBJF står för! Jag menar inte att hela styrelsen samtidigt ska sitta begravd bakom en dator för att göra en hemsida. De har viktigare saker att göra! Men det finns otroligt mycket kunskap hos vissa i förbundet som inte används, fast de sagt att de vill hjälpa till (gratis). Personer som producerar hemsidor till mångmiljon företag, fast det duger tydligen inte.. Vi behöver ju inte ha den fräckaste och flashigaste men gärna en snygg, mer uppdaterad och mer strukturerad sida. Som sagt var, det jobbas på en förnyad hemsida. Det har kommit och gott många gratishjälpare genom åren med många visioner. Tyvärr lämnar de inte mycket spår efter sig i slutändan. Alternativt börjar man något som sen inte slutförs av olika anledningar. Nu har beslut tagits om att leja bort en del av hemsidearbetet och att betala för att få ut ett resultat i slutändan. Jag är själv inte involverad i det jobbet. Förser dem med viss material och väntar på vad det blir för slutresultat. Sen ska man inte övervärdera en hemsidas betydelse. Den är viktig, men personliga kontakter slår en hemsida med hästlängder.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Förbundets prio nr 1 fråga har aldrig varit att ha snyggaste hemsidan. Det finns andra arbetsuppgifter som är viktigare.Hemsidan håller på att få en snyggare uppläggning nu och det har beslutats att man satsar en slant på detta. En snygg hemsida ger oss inte bågjakt. Däremot kan annat arbete leda till det. Där har man lagt ner mer energi. En snygg hemsida är lika viktig som en snygg medlemstidning i dessa tider. Kankse lite mindre påkostad tidning och mera komplett och levande hemsida skulle varit mycket bättre mix av satsning än en alldeles för påkostad tidning med resultat av en hemsida som duger kanske till någon hembygdsförening på sin höjd. Dessutom som det har nämnts i tråden finns det bland medlemmarna proffs som skulle har ställt upp gratis. Men kanske dom saknar rätt partibok, inte vet jag, någon orsak måste det vara.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr En snygg hemsida är lika viktig som en snygg medlemstidning i dessa tider. Kankse lite mindre påkostad tidning och mera komplett och levande hemsida skulle varit mycket bättre mix av satsning än en alldeles för påkostad tidning med resultat av en hemsida som duger kanske till någon hembygdsförening på sin höjd. Dessutom som det har nämnts i tråden finns det bland medlemmarna proffs som skulle har ställt upp gratis. Men kanske dom saknar rätt partibok, inte vet jag, någon orsak måste det vara. Det är väl inget fel på hembygdsföreningar!
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Sen har denna topic spårat ur en aning. Det är ju Gästrike-Uppland Bågjägares hemsida som diskuteras. Inte SBJFs hemsida eller arbete. Vore kanske lämpligt att öppna en ny tråd för det, den som känner sig manad och har behov av det.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Vi i GUBJ ( Gästrike Uppland Bågjägare) är mycket glada över att vi fått till en sån fin och informativ hemsida på så kort tid. Stor heder till MossboRobin för det jobbet ! Då syftet med denna tråd var att tipsa om nyss nämda hemsida, vore det nu olyckligt om denna tråd spårar ur till pajkastning om SBJF:s hemsida. Om behovet att diskutera SBJF:s hemsida finns, så kan det i så fall ske i en egen tråd. Mvh
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Det är väl inget fel på hembygdsföreningar! Hembygdsföreningar är lokala och förbund är rikstäckande,så det är lite skillnad med krav på profileringen. Ja håller med att den eventuella fortsatta debatten kan hamna i en annan tråd, men det finns dock en viss anknytning. Vi(Asat och jag) jämförde lokalklubbens och förbundets hemsidor.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Helt ok med lite diskussion om hemsidor. Men en ny hemsida för förbundet är under arbete så det ska nog ordna sig!
Publicerat September 5, 200817 yr jag kan bara hålla med om att våran sida är kanon ett STORT TACK TILL MOSSBOROBBIN samme
Publicerat September 5, 200817 yr Författare Tack ska ni ha ! .... kul att ni tyckte den blev bra . Mvh.
Publicerat September 6, 200817 yr Tack ska ni ha ! .... kul att ni tyckte den blev bra . Mvh. sitter o planerar hur jag ska få till det med fruga om att lacka huven med loggan för den är snygg samme
Publicerat September 6, 200817 yr Författare sitter o planerar hur jag ska få till det med fruga om att lacka huven med loggan för den är snygg samme
Publicerat September 9, 200817 yr nu får man rita kors i taket för jag har gjort om min kära tjt kepps till en med GUBJ märket på , men snyggt vart det samme
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Hej! Nu finns det uppdatering på hemsidan www.pilbagsjakt.se Min första USA jakt är utlagd. Den ägde rum 2001. Vi åkte dit den 25 september och all avet ju vad som hände den 11 september. Säkerhets kontrollerna var rigorösa och det kändes nästan som om man aldrig skulle komma genom passkontrollen.