Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har jag gjort nå fel??

Featured Replies

Publicerat
Borde kunna få ut 1050 m/s utan att pressa den för hårt.

:D

Rävar. Ta er i akt.

Publicerat
  • Författare
Det ser väldigt bra ut visst är det skoj när den funkar direkt utan massa labbande med laddningar. Det är just sånt jag gillar bössor som skjuter bra med det mesta sedan går det säkerligen att trimma vidare om du vill hitta en riktigt super laddning.

Vad är det för pipa du har monterat?

Jo det är kul när det stämmer på en gång. Hade samma flax med en Hornet jag hade, första laddningen landade på ca 20 mm. Tyckte det var ingen ide att labba vidare då. Problemet med den här är att jag har svårt att få bomkontakt då jag har rivit throaten lite för långt. Med 140 gr är det inga problem men med 123:or så blir det en FF på 0,2 mm. Kan låta löjligt att inte få ut det sista men med 0,2 så sitter kulan inte alltför mycket. Fast i och för sig om jag drar ut kulan lite till så styr ju throaten upp den, får prova det.

Pipan är ett Sako ämne som jag profilerat och trixat lite. Lite extra kul att jag inte kapat mynningen nåt utan bara krönt den som den var. Annars brukar tillverkarna rekomendera att man kapar bort en tum ca då produktionen gör att den inte är helt rak där. Men den var bara 25 tum från början och ville ha all längd jag kunde få ut av den.

:D

Rävar. Ta er i akt.

Jo speciellt med nykikaren ;)

Publicerat

Oj!

Detta var spännande.. riktigt spännande!

Hmm.....

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Gjorde en tankevurpa när jag sköt in den. Sköt först på 10 m så jag hade den mitt i och ökade till 80 m vallen. Sköt ett skott, va fan jag bommade hela tavlan B) sköt ett till, samma sak. Hade 2 tavlor i lod så jag siktade på den undre, bomm igen :wub: Sköt igen på 10 m, mitt i. Nä nu jävlar, sköt i vallen på nåt skräp för att se hur den gick i förhållande till det. Typ en halvmeter högt. Kom då på att jag hade monterat en 15 moa´s skena :wub: Så tänk på det ni som har skena när ni skjuter in :wub:

Publicerat
  • Författare

Bara det löser sig med barnvakt ska jag åka o kolla hur den funkar på 300 m imorrn. Ska bli intressant.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Var o sköt idag i kulingen. Sjukt motljus på F21:s bana, måste köpa ett motljusskydd till Zeissen. Sköt mest på 100 m å fick inte till nå imponerande serier men provade en 3-skottare på 300 och hamnade på ca 80 mm, en stor 3 klöver blev det :unsure: Kompisen sköt ungefär lika med ltr:en och kungens ammo. Fast han fuskade med motljusskydd :excl:

Publicerat

Fan Mats!

Jag går själv i tankarna för att skaffa mig en 6,5-08:a...... Är riktigt sugen faktiskt. Hade faktiskt gärna påbörjat mina försök till att bygga själv om jag hade haft garget färdigt, givetvis inrett med svarv då. B)

Lär bli att få leja bort jobbet ännu en gång tills verkstan står färdig här hemma.

Eller...... När kan jag komma upp och få gå lärling? <_<

Publicerat
  • Författare
Fan Mats!

Jag går själv i tankarna för att skaffa mig en 6,5-08:a...... Är riktigt sugen faktiskt. Hade faktiskt gärna påbörjat mina försök till att bygga själv om jag hade haft garget färdigt, givetvis inrett med svarv då. :D

Lär bli att få leja bort jobbet ännu en gång tills verkstan står färdig här hemma.

Eller...... När kan jag komma upp och få gå lärling? <_<

Kom du bara ska jag lära dig allt jag kan, frågan är bara vad vi gör 5 min senare :P

Jo 260:n e go, verkar va lätt att få att skjuta bra. Var tyvärr i skogen idag annars var det en perfekt dag att skjuta på, inte en krusning på vattnet nu.

Publicerat
Kom du bara ska jag lära dig allt jag kan, frågan är bara vad vi gör 5 min senare :wub:

Ha ha, knäpper upp en pils och kastar kottar på grannen... :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Ha ha, knäpper upp en pils och kastar kottar på grannen... :unsure:

Låter som en plan :wacko:

Ska iväg imorrn en sväng igen om vädret är med, då ska jag ge mig in i tävlingen tänkte jag. Hoppas ingen annan skjuter så man vinner :blush: