Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En jägare är född

Featured Replies

Publicerat

bra jobbat :D förstår din grabbs val av vapen.. bra storry ^_^

Publicerat

Lysande historia, det är ju hela grejen med föräldraskapet :P:)

post-2426-1222602623_thumb.jpg

Min 8åring tyckte det var ett riktigt äventyr när jag sköt denna besten i våras, hon höll i ficklampan när vi flådde och tog ur den sent på kvällen.

Inte fullt så entusiastisk när vi skulle äta bäverburgare dock....

• 2 weeks later...
Publicerat
Ja.. här har vi också en nybliven jägare.. Hon är på upplärning så att säga. Jag håller på att lära henne jaktsnacka på den här bilden :blink:

post-2396-1222588175_thumb.jpg

Det var baskemej en av dom sötaste det där.. gudars vad gullig :rolleyes:

Publicerat
Det var baskemej en av dom sötaste det där.. gudars vad gullig :rolleyes:

Tack tack, jag vet. Önskar ändå att jag hade tagit den blå tröjan :wub:

Hehe, näe då.. hon är lik mor sin, som tur är :blink:

Publicerat

:rolleyes:

Tycker nog hon har drag utav far sin jag. Kan ju bero på att jag inte vet hur frun din ser ut också men söt var hon som få i vilket fall som helst.

Publicerat
:rolleyes:

Tycker nog hon har drag utav far sin jag. Kan ju bero på att jag inte vet hur frun din ser ut också men söt var hon som få i vilket fall som helst.

Jaa.. haha, det är tur man har hagelbössa.. man kanske skulle ladda upp nån patron med grovsalt.. might come in handy in the future :blink:

Publicerat

några månader sen, men bilden är värd att visa, nu är hon drygt 10 månader och har precis börjat gå så smått, "intpector gadget" armar och drar i _allt_

26abb274ca145798af922f076d98cb8e_640_579.jpg

Publicerat
några månader sen, men bilden är värd att visa, nu är hon drygt 10 månader och har precis börjat gå så smått, "intpector gadget" armar och drar i _allt_

Haha, jaa =) De är goa de små.. vår lilla är bara 2mån än så länge, så vi väntar varje dag på att hon ska göra ngt nytt :rolleyes:

Publicerat

26abb274ca145798af922f076d98cb8e_640_579.jpg

Hon verkar ju vara värre intresserad så som hon tittar på bilderna i tidningen. :rolleyes:

Nu hänger det på Dig att Du lyckas med formateringen fullt ut av henne så att det blir en jaktintresserad flicka i framtiden. :blink:

Publicerat
Jaa.. haha, det är tur man har hagelbössa.. man kanske skulle ladda upp nån patron med grovsalt.. might come in handy in the future :wub:

haha risk för att pojkarna kommer att flockas kring henne :blink: Så ladda hagelsprutan med salt du! Skulle jag göra.. :rolleyes:

Publicerat
haha risk för att pojkarna kommer att flockas kring henne :blink: Så ladda hagelsprutan med salt du! Skulle jag göra.. :rolleyes:

Ja. man kanske skulle slå på stort och inköpa en riktig musköt för ändamålet? =) Mynningsladdare med grovsalt och svartpeppar :wub:

Publicerat
Haha, jaa =) De är goa de små.. vår lilla är bara 2mån än så länge, så vi väntar varje dag på att hon ska göra ngt nytt :(

du kommer att bli gråhårig, jag lovar <_<

just nu är jag hemma på dagarna, men vi har fått dagisplats så snart är det slut på det med.

helt klart värt det, man upplever nånting nytt varje dag, helt sjukt va kul det kan bli.

lsj: jo, vi ser på "jakt&fiske" varje dag klockan 12, så jag håller på att slå in henne på livets goda skola :lol:

Publicerat
Ikväll tog jag med mig grabben på 4,5 år ut på en sväng i skogen. Vi for upp till den mindre marken (50ha) jag arrenderar för att sätta oss i ett torn som ligger bra beläget. Just på denna mark finns det lite mera rådjur än på stormarken som verkar helt dammsugen för tillfället och jag tänkte att kommer det get med killing så skjuter jag killingen.

Sonen var verkligen förväntansfull och han hade med sig sin leksaksbössa som för övrigt är en riktig rävdräpare då han jagar gärna och ofta med rävskinnen hemma. <_<

Vi slog oss ned och han var tyst som en mus, rätt som det är ser jag hur en get kommer fram och i hennes släptåg 2 killingar. Jag makar försiktigt ned sonens hörselskydd och tittar honom i ögonen och viskar att nu ska pappa skjuta och hans min och uttryck är obetalbart, hela han fullkomligt gnistrade av iver och spänning. Väntade så jag fick bra läge på ena killingen och skottet gick på ca 100 meter. Sonen viskade hetsigt att han såg att rådjuret *jjammmlade*

Geten och den andra killingen står kvar ca 30 meter från den döde killingen och dom är kvar trots att vi klättrar ned och går fram, när vi är inne på otroliga 40 meter drar dom till skogs. Lillgrabben var alldeles till sig, först få vara med på sin första jakt när pappa skjuter och sedan få se rådjuren stå kvar så nära när vi närmar oss.

Väl framme var det urtagning som gällde och jag vågar påstå att det var en pappa som var något stolt när sonen hjälper till att hålla i bakbenet när jag passade killingen. Glada i hågen släpade vi fram bytet till bilen och for sedan hem där grabben stormade in för att tala om för mamma och storasyster vad som hänt. Han var sedan med i garaget och iaktog mig med största noggranhet när jag flådde och nu står han i duschen för avlusning av ev fästingar. :wacko:

/ En mäkta stolt Mickel B)

En underbar historia, det är härligt att få se den blicken i sina barn. klart att du ska vara stolt som en tupp..

Matte