Publicerat September 24, 200817 yr Hej! Nu är det så här att jag sitter och är i färd med att köpa ett par nya byxor. I dagslaget har jag ett Jahtijakt ställ av den första generationen. Jackan har jag väl inget emot, men byxorna retar jag mig lite på avsaknaden av fickor, och dessutom har jag lyckats riva sönder sömmen på den enda benfickan som fanns ... Därför har jag tänkt köpa ett par nya byxor. Ibland har jag även använt mina "fiskarbyxor", som är ett par gråa Pinewood (den tunna modellen) med förstärkningar, och jag tycker dom är hur skäna som helst. Men dom är lite tunna för jakten när man ska sitta på pass exempelvis, och sen tål dom ju inte överdrivet mycket väta. Jag jagar mest älg (passkytt), men tanken är ju att kunna ha ett par byxor som skall kunna användas vid ex. småviltsjakt också. Nu jagar jag inte så överdrivet mycket iom att jag pluggar, det blir totalt kanske 20-30 dagar/år. Så de olika byxor jag funderar på är: - Härkila Prohunter/Lakeland. ~2500:-. Är dessa värda pengarna? - Haglöfs rugged mountain pant. Kostar 1400 spänn, verkar vara i kraftigt tyg. Sen är det väl kanske si och så med hur de tål väta? - T&P Outback. 799:-. har aldrig provat dessa, men det känns som att de är grymt prisvärda? ITAB brukar ju ha bra "bang for the buck". Jag får ju Båda de andra byxorna för priset av Härkilabyxorna, men de kanske är bättre för ändamålet? Vad tror ni? M.v.h Samuel