Publicerat September 24, 200817 yr Hej! Nu är det så här att jag sitter och är i färd med att köpa ett par nya byxor. I dagslaget har jag ett Jahtijakt ställ av den första generationen. Jackan har jag väl inget emot, men byxorna retar jag mig lite på avsaknaden av fickor, och dessutom har jag lyckats riva sönder sömmen på den enda benfickan som fanns ... Därför har jag tänkt köpa ett par nya byxor. Ibland har jag även använt mina "fiskarbyxor", som är ett par gråa Pinewood (den tunna modellen) med förstärkningar, och jag tycker dom är hur skäna som helst. Men dom är lite tunna för jakten när man ska sitta på pass exempelvis, och sen tål dom ju inte överdrivet mycket väta. Jag jagar mest älg (passkytt), men tanken är ju att kunna ha ett par byxor som skall kunna användas vid ex. småviltsjakt också. Nu jagar jag inte så överdrivet mycket iom att jag pluggar, det blir totalt kanske 20-30 dagar/år. Så de olika byxor jag funderar på är: - Härkila Prohunter/Lakeland. ~2500:-. Är dessa värda pengarna? - Haglöfs rugged mountain pant. Kostar 1400 spänn, verkar vara i kraftigt tyg. Sen är det väl kanske si och så med hur de tål väta? - T&P Outback. 799:-. har aldrig provat dessa, men det känns som att de är grymt prisvärda? ITAB brukar ju ha bra "bang for the buck". Jag får ju Båda de andra byxorna för priset av Härkilabyxorna, men de kanske är bättre för ändamålet? Vad tror ni? M.v.h Samuel
Publicerat September 24, 200817 yr Hej!Nu är det så här att jag sitter och är i färd med att köpa ett par nya byxor. I dagslaget har jag ett Jahtijakt ställ av den första generationen. Jackan har jag väl inget emot, men byxorna retar jag mig lite på avsaknaden av fickor, och dessutom har jag lyckats riva sönder sömmen på den enda benfickan som fanns ... Därför har jag tänkt köpa ett par nya byxor. Ibland har jag även använt mina "fiskarbyxor", som är ett par gråa Pinewood (den tunna modellen) med förstärkningar, och jag tycker dom är hur skäna som helst. Men dom är lite tunna för jakten när man ska sitta på pass exempelvis, och sen tål dom ju inte överdrivet mycket väta. Jag jagar mest älg (passkytt), men tanken är ju att kunna ha ett par byxor som skall kunna användas vid ex. småviltsjakt också. Nu jagar jag inte så överdrivet mycket iom att jag pluggar, det blir totalt kanske 20-30 dagar/år. Så de olika byxor jag funderar på är: - Härkila Prohunter/Lakeland. ~2500:-. Är dessa värda pengarna? - Haglöfs rugged mountain pant. Kostar 1400 spänn, verkar vara i kraftigt tyg. Sen är det väl kanske si och så med hur de tål väta? - T&P Outback. 799:-. har aldrig provat dessa, men det känns som att de är grymt prisvärda? ITAB brukar ju ha bra "bang for the buck". Jag får ju Båda de andra byxorna för priset av Härkilabyxorna, men de kanske är bättre för ändamålet? Vad tror ni? M.v.h Samuel Både jag och sonen har Outback och dom är verkligen prisvärda. Skillnaden mot dina gamla Jahti är enorm, dessa byxorna har ju passform, vilket inte Jahtia har det är mer ett par "hösäckar". \mats
Publicerat September 24, 200817 yr Måste oxå köpa ett par nya byxor för dom jag köpte var ett par från Swedteam där sprack sömmen i Grenen och då har jag bara använt dom i ett år
Publicerat September 24, 200817 yr Måste oxå köpa ett par nya byxor för dom jag köpte var ett par från Swedteam där sprack sömmen i Grenen och då har jag bara använt dom i ett år Då skall du kontakta grabbarna på swedteam, så fixar dom dina byxor.
Publicerat September 24, 200817 yr Jag har Härkila Prohunter och anledningen till det är att jag innan dom hade Härkila Lappmarksbyxa. Den är utan tvekan det plagget som hållit längst utan att gå sönder någonstans överhuvudtaget. Kommer inte ihåg hur många år jag hade dom nu men det var närmare 10. Sjukt slitstarkt,sköna att vara i och snygga. Att jag valde prohunter denna gång beror på att jag upplevde dom som tystare då jag smyger mycket, och dom är tystare. Är inne på tredje säsongen nu och dom ser fortfarande helt nya ut. Visst är det mycket pengar...för mig är det väl investerade kronor /Micke
Publicerat September 24, 200817 yr Kan verkligen rekommendera T&P´s Outback ställ. Har både jackan och byxan och något mera prisvärt får man leta efter! Byxan har bra med fickor och dom verkar varma och framförallt tysta. Priset säger ju en hel del oxå jämfört med de betydligt dyrare konkurrenterna.
Publicerat September 28, 200817 yr Har ett par Härkila nu men funderar på ett par till. Har kollat lite på Lundhags braller. Det är skinn på benen på mina Härkila men känner att det är inget som jag behöver ha på det nya paret. Har köpt nya kängor i går. Från Meindel (stavas det så?) till Lundhags. Tror att dom blir helt ok. MVH Erik
Publicerat September 28, 200817 yr Håller med MrMauser har lappmarksbyxan själv och det är otroligt bra kvalité, jag tror mina är inne på 10:e året och förutom en kniv i vaden så är de hela och fungerar perfekt, ska prova Itabs skinnbyxa men även prohunterna måste jag kolla in när det ges tillfälle.
Publicerat September 28, 200817 yr Givet att du ska ha ett par sådana hära byxor :D Visit My Website Mvh.
Publicerat September 28, 200817 yr Givet att du ska ha ett par sådana hära byxor Visit My Website Mvh. .....Framtidens kammo kanske......grisrosa.......
Publicerat Oktober 5, 200817 yr Författare Haha, det blir nog byxorna som Flex länkade till . Jag har funderat litegrann och kommit fram till att det blir nog iaf inte Härkliabyxorna, inte nu. Känns som att jag inte hinner jaga så mycket resterande del av säsongen, och som student så känns det saftigt med 2500 på ett par byxor ... Får nog härda ut i höst, och se hur mycket pengar man tjänar nästa sommar få se ifall det kan vara aktuellt med ett köp då . Eller så kan det lika gärna bli ett Outback ställ ... . Den som lever får se! Men tack för alla tips!
Publicerat Oktober 5, 200817 yr Provade Outback stället i regn hela dagen och jag är snustorr under så jag är verkligen helnöjd med både byxa o jacka. Ska tillägga att det verkligen har hällregnat hela dagen och ståendes på pass i 5 tim så borde det ha visat sig om dom tålde vatten eller inte.
Publicerat Oktober 5, 200817 yr En röst till på lappmarksbyxan. Kör 8e säsongen nu i mina och dom pallar nog nån till. Har lappat på skinnförstärkningarna lite i år och lagat nåt hål över kängkanten men annars är dom suveräna. Extra plus är storlekarna, har en 102 dvs en 52 med lite kortare ben. Passform är verkligen a och o för trivsel. De byxorna som jag tillbringar mest tid i på ett år, utan tvekan. Folk köper kostymer för 2-3000 spänn för ett bröllop/begravning.
Publicerat Oktober 5, 200817 yr En röst till på lappmarksbyxan. Kör 8e säsongen nu i mina och dom pallar nog nån till. Har lappat på skinnförstärkningarna lite i år och lagat nåt hål över kängkanten men annars är dom suveräna. Extra plus är storlekarna, har en 102 dvs en 52 med lite kortare ben. Passform är verkligen a och o för trivsel. De byxorna som jag tillbringar mest tid i på ett år, utan tvekan. Folk köper kostymer för 2-3000 spänn för ett bröllop/begravning. andra köper fin ådrade bössor testat outback verkligen bra pris och bra byxor... har själv lite olika byxor och använder främst mina chevalier highland pro tror jag dom heter med skinn framåt,ända nackdelen är att kan man inte dra momsen eller känna nån kul person kostar dom as,3000kr? är inte värt för ett par byxor som kräver en öm hand vid tvätt och dylikt,, mina har hållit 2 år och börjar visa lite sömm sprickor 30cm ovan fotknölen typ...tänker man att man kan köpa nästan 4st outback för samma pris kanske man ska göra det
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Har Du kollat på Rivers West kläder som finns på Nordicsportsman. Har hört bra om dom och priserna är inte så blodiga. Jag får hem en jacka (Ranger) ev idag så är du intresserad kan jag ge en första recension när den kommit. /Peter
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Jag har ett par från swedteam för tillfället, som jag är mkt nöjd med Byxa Granåsen - Covertex Micro Info Material och liner lika som på Jacka Granåsen. Två framfickor och en bakficka. På framsidan över knäna är byxan extraförstärkt med brun micronübuck. På höger ben en lårficka med lock och på vänster sida två mindre benfickor med lock. Alla locken har tryckknappar. Förhöjd i ryggen för en bättre passform. Nedtill rem för ev. åtdragning av byxben Strax under 1000-lappen och helt klart prisvärda! Hade dessa under jaktprov i regn och blåst och var helt torr om benen när jag kom hem, fast byxorna på utsidan var dyngsura efter både väder och det faktum att jag klafsat omkring i knähögt vatten några gånger. http://www.swedteam.com/
Publicerat Oktober 6, 200817 yr En röst till på lappmarksbyxan. Kör 8e säsongen nu i mina och dom pallar nog nån till. Har lappat på skinnförstärkningarna lite i år och lagat nåt hål över kängkanten men annars är dom suveräna. Extra plus är storlekarna, har en 102 dvs en 52 med lite kortare ben. Passform är verkligen a och o för trivsel. De byxorna som jag tillbringar mest tid i på ett år, utan tvekan. Folk köper kostymer för 2-3000 spänn för ett bröllop/begravning. Jag tror att dom har ändrat tillverkare för dom 3 senaste lappmarksbyxorna jag haft har inte varat mer än halv säsong sedan har tyget varit alldeles upprevat och grenen sprucken ioförsig så får man nya på garanti men en halv säsong!!! lakelander är en favorit men dom håller inte mer än max en säsong för mig. Nu senast tog jag ett par prohunt braller men grenen sprucken efter 3månaders användning och då har jag inte gått i spagat och spräckt någon av brallorna på det sättet utan dom är utnötta. mina armebrallor från mitt tidigare liv som officer höll mycket bättre. Nu ska tillägas att jag kanske går lite mer än genomsnittet av jägarna. Tacksam för tips om något hållbart.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr jensa du borde ha seriöst skinnbrallor,bra till minus 10 grader,men i metropolen lär väl helvetet frysa till is innan ni når den graden även chevalier hade ett tag några andra ägare,nu är gamla sedan en tid,jag fick iaf ett tack brev för mina synpunkter och var välkommen lämna tillbax mina byxor,men eftersom jag tycker jag nog varit oförsiktig ska man inte utnyttja sånna som försöker göra ens fritid dräglig,,
Publicerat November 3, 200817 yr Hej!Nu är det så här att jag sitter och är i färd med att köpa ett par nya byxor. I dagslaget har jag ett Jahtijakt ställ av den första generationen. Jackan har jag väl inget emot, men byxorna retar jag mig lite på avsaknaden av fickor, och dessutom har jag lyckats riva sönder sömmen på den enda benfickan som fanns ... Därför har jag tänkt köpa ett par nya byxor. Ibland har jag även använt mina "fiskarbyxor", som är ett par gråa Pinewood (den tunna modellen) med förstärkningar, och jag tycker dom är hur skäna som helst. Men dom är lite tunna för jakten när man ska sitta på pass exempelvis, och sen tål dom ju inte överdrivet mycket väta. Jag jagar mest älg (passkytt), men tanken är ju att kunna ha ett par byxor som skall kunna användas vid ex. småviltsjakt också. Nu jagar jag inte så överdrivet mycket iom att jag pluggar, det blir totalt kanske 20-30 dagar/år. Så de olika byxor jag funderar på är: - Härkila Prohunter/Lakeland. ~2500:-. Är dessa värda pengarna? - Haglöfs rugged mountain pant. Kostar 1400 spänn, verkar vara i kraftigt tyg. Sen är det väl kanske si och så med hur de tål väta? - T&P Outback. 799:-. har aldrig provat dessa, men det känns som att de är grymt prisvärda? ITAB brukar ju ha bra "bang for the buck". Jag får ju Båda de andra byxorna för priset av Härkilabyxorna, men de kanske är bättre för ändamålet? Vad tror ni? M.v.h Samuel försök att hitta byxor på rea jag gjorde det. det är väl nu butikerna rear ut kvarvarande byxor.
Publicerat November 10, 200817 yr Har Du kollat på Rivers West kläder som finns på Nordicsportsman.Har hört bra om dom och priserna är inte så blodiga. Jag får hem en jacka (Ranger) ev idag så är du intresserad kan jag ge en första recension när den kommit. /Peter Hur var din jacka? Jag funderar på att köpa Ranger eller Lakota modellen av Rivers West. /Micke
Publicerat November 11, 200817 yr Inne på tredje säsongen med "Pro-Hunter" stället och är hel nöjd hittills.
Publicerat November 25, 200817 yr Så ett par Prohunter byxor är inte fel med andra ord? Var inne idag o fingrade på ett par. Måste bara få investeringen sanktionerad av regeringen först (dvs min sambo). Verkar sköna och bra. Såg att det rådde delade meningar om kvaliten. Men lämnar inte Härkila någon sorts garanti på brallorna?
Publicerat November 25, 200817 yr Annars har du ett par här! http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry239386