Publicerat September 26, 200817 yr Har seriösa planer på att byta bort LTR:n (lugn nu alla LTR-lovers; brorsan har en som jag kan använda om jag får abstinens.... ) och de som jag klämt på och blivit lite in-love i är Sauer 202 Forest och Sako 85 Bavarian i 308w. http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=73〈=en http://www.sako.fi/sako85models.php?bavarian Vore kalas om jag kunde få några argument för den ena eller den andra modellen... mvh/Må
Publicerat September 26, 200817 yr Har för mig att jag läst nånstans att Håkan Spuhr påpekat att det varit nåt vajsing med förstocken på Sauers Forestmodell. Kolla på "det andra" forumet... Hur som helst skulle jag välja Sako alla dagar i veckan.
Publicerat September 26, 200817 yr Aj! Denna tråd lär man få hålla björnkoll på, när Mr Mauser mfl får se detta så lär det hagla personangrepp Mvh!
Publicerat September 26, 200817 yr Författare Aj! Denna tråd lär man få hålla björnkoll på, när Mr Mauser mfl får se detta så lär det hagla personangrepp Mvh! Är hyffsad förbered på det (ligger i skydd under skrivbordet).....
Publicerat September 26, 200817 yr Jag har ingen erfarenhet av Sauer bössor så det är väl egentligen rätt meningslöst att jag skriver något Svårt att svara runt böss byten då man inte vet hur dem skall användas och vad som skall prioriteras det som är super för mig kan vara skit för någon annan Sako har jag ägt några stycken och det är fina bössor som nästan alltid skjuter bra. Nackdelen är väl det något udda kikarfästena som tydligen trilskas för en del fast jag har aldrig haft några problem med mina så enligt mig är det ingen fara.
Publicerat September 26, 200817 yr Författare Jo, Min tanke är att ha en bössa till all form av kuljakt. Jag jagar mest rå och räv sittande/halv-rörligt samt drevjakt på framförallt älg (idag, gris och dov i morgon..). Känner att min bortre gräns ligger runt 150 meter för skytte med bra stöd. Jag vill montera min Varipoint 2,5-10 i någon form av snabbfäste, helst Leupold QR då jag redan har olika ringar till det. Men sen tänkte jag även försöka träna en del med öppna riktmedel alt köra med ett Aimpoint Micro som jag har ligger hemma. /Må
Publicerat September 26, 200817 yr Aj! Denna tråd lär man få hålla björnkoll på, när Mr Mauser mfl får se detta så lär det hagla personangrepp Mvh! Du menar MrMauser som söker en orginal K98 snipermodell och som nyss köpt en bygel? Samma MrMauser som tycker att bygeln är 101% rolig att använda medans LTRen inte är så kulig
Publicerat September 26, 200817 yr Tja, jag har en Sauer 200 som jag är jättenöjd med. Med rätt laddning så sätter jag 5 skott på runt 15mm/100m. Slutstycksgången är syverän, trycket bra och det går att byta pipa, vad kan man mer begära. Om jag ska vara negativ så är den tung (3,5kg m stållåda) och så har den MC kolv. Framstocken har krånglat på nåt ex men det är simpelt att rätta till eller så köper man plaststocken. De Sako jag testat är väl ok men slutstycksgången är sämre än Sauerns och matningen var krånglande vid snabbskytte (kan vara på det exemplaret, en 75a). Finischen var också sämre än på tysken, egensiniga kikarmontage samt att det inte går att byta pipa gör att jag rekomenderar Sauern.
Publicerat September 26, 200817 yr Har för mig att jag läst nånstans att Håkan Spuhr påpekat att det varit nåt vajsing med förstocken på Sauers Forestmodell. Kolla på "det andra" forumet...Hur som helst skulle jag välja Sako alla dagar i veckan. Märkesfasisst...
Publicerat September 26, 200817 yr Har seriösa planer på att byta bort LTR:n (lugn nu alla LTR-lovers; brorsan har en som jag kan använda om jag får abstinens.... ) och de som jag klämt på och blivit lite in-love i är Sauer 202 Forest och Sako 85 Bavarian i 308w.http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=73〈=en http://www.sako.fi/sako85models.php?bavarian Vore kalas om jag kunde få några argument för den ena eller den andra modellen... mvh/Må Lustigt att alla blir så förtjusta i Sako bavarian. Estetiskt är det än exakt kopia av en Heym SR20 som började sin tillverkning för snart 30 år sedan. Men det är väl som brallor med utsvängda byxben - modet kommer och går. Bara de äkta entusiasterna håller i mellan dalarna Att din LTR inte skulle bli gammal höll jag för självklart - funkis bössa säkert, men så tråkig att man kan somna.
Publicerat September 26, 200817 yr Välj vad du vill men inte en bläser OM jag var tvungen att välja så en sako alaskan eller vad den heter Mvh
Publicerat September 26, 200817 yr Förstår att du gillar Bavarian - jag beställde själv en i 7x64 i fjol, men Sako Sweden kunde inte ge nåt som helst leveransbesked. "Vad jag vet har vi aldrig sålt en Sako i 7x64 i Sverige" skrev den ansvarige. Så jag lade ner den beställningen (men det är väl lika bra det - bössan hade antagligen inte blivit långvarig hos mig ) Tycker du ska välja den bössa som passar dig bäst. För egen del gillar jag Sauers koncept men rent ergonomiskt passar Sako 75 mig bättre än någon annan.
Publicerat September 27, 200817 yr Tjena ! Har igen erfarenhet av Sako men dock en del med Sauer. Var hypernöjd med Sauern men av ngn anledning blev den såld ändå Dock till förmån för en helt fantastisk bössa Hur som haver så måste jag säga att Sauer Forest är den bössa som idagsläget ligger i top 5 vad gällande det estetiska.....Den är ju milt sagt AS_SNYGG ! Och då även det mekaniska fungerar klanderfritt skulle jag oavkortat gå på Sauer. Med lite kolvkamsfix så skulle den nog sitta som en smäck mot axeln !!!! Lycka till Mårten !
Publicerat September 30, 200817 yr Författare Jaha, då har jag beställt en Sa****************************************** Återkommer med bilder när den väl är hemma... /Må
Publicerat November 7, 200817 yr Författare Jaha, då har nybössan kommit! Jag masserade henne väl med ljummen olja i går kväll för att vi ska få en bra start på vårt förhållande... Nån som kan gissa vad det blev utifrån denna urkassa mobil-bild? /Må
Publicerat November 7, 200817 yr Jävlar i min lilla låda, vilken träbit Den där mr jim SKA jag utan tvekan hångla upp vid tillfälle i vinter Skönt att du inte lyssnade på halvdansken RW
Publicerat November 7, 200817 yr Författare Kom igen nu !!!!! FLER bilder på konstverket !!! Du får hålla dig! Brorsan kommer hem och jagar i helgen och han har en schysst systemdigital och lite känsla för ljus m.m. Tänkte försöka ta lite bra bilder a'la Exabit. /Må