Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sako Bavarian

Featured Replies

Publicerat
Du får hålla dig! B)

Brorsan kommer hem och jagar i helgen och han har en schysst systemdigital och lite känsla för ljus m.m. Tänkte försöka ta lite bra bilder a'la Exabit.

/Må

Ok B) Väntar med spänning !!!

Publicerat

Ser onekligen ut att vara en Bavarian, så jag får ta och gratta dig till ett riktigt fint vapen!

/D

Publicerat

Hoppas att du är fullt medveten om att du antingen kommer till Medåker för att visa, eller att du bjuder in mig till dig för en enskild privat visning! B)

/erik

Publicerat
  • Författare
Hoppas att du är fullt medveten om att du antingen kommer till Medåker för att visa, eller att du bjuder in mig till dig för en enskild privat visning! B)

/erik

Bössan var med på jobbet idag i Arboga för en lite visning för mina jagande kollegor. Inte långt till Medåker.....

Monterade Leupolds QR-baser idag och det blev helt suveränt. Dels täcker de inte så mycket av de öppna riktmedlen så att det stör, dels kunde jag montera Varipointen med ett par medium-höga ringar (jmf med LTR:en där det krävdes Höga).

Anläggningen blir perfekt och det finns inget behov att börja såga :angry: och montera en höj/sänkbar kolvkam. Som de skrev i Vapentidningen i förra numret är det en bra höjd på kammen som den är. :angry:

Hon fick en omgång med olja ikväll också.. :angry:

/Må

Publicerat
Jaha, då har nybössan kommit! Jag masserade henne väl med ljummen olja i går kväll för att vi ska få en bra start på vårt förhållande... :huh:

Nån som kan gissa vad det blev utifrån denna urkassa mobil-bild?

/Må

Eukanuba ???

Publicerat
Bössan var med på jobbet idag i Arboga för en lite visning för mina jagande kollegor. Inte långt till Medåker.....

/Må

Å vad var det som höll dig kvar där då? Lockade inte världsmetropolen Medåker??

//Erik

p.s PM Ds

Publicerat

Bidde det en 308:a? Du måste rapportera hur hon skjuter sen B)

Publicerat

Har du sålt din LTR Big Jim ? Erik

Publicerat
  • Författare

LTR:en är såld till en polare. Då kan man ju alltid låna den om det blir ett akut LTR-behov ;)

Det är en 308 och jag har inte haft tid att skjuta med henne ännu. I Vapentidningen sköt den ruskigt tätt med Sako Hammerhead 180 gr. Har två sådana askar hemma....

Här kommer några bilder som jag tagit själv.

/Må

post-698-1226153652_thumb.jpg

post-698-1226153666_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Ett par till:

post-698-1226153758_thumb.jpg

post-698-1226153767_thumb.jpg

Publicerat

Sako Bavarian = Äkta Kärlek :lol:

Publicerat

Mmmm... som sagt ser riktigt bra ut.

Publicerat
Mmmm... som sagt ser riktigt bra ut.

men vad är det där bruna på bössan? Det ser ju för bövelen ut som det som gammelgubbarna kallar för trä :D;) Ser mkt trevlig ut! Dock inte så trevlig att man byter bort LTRen :rolleyes:

Publicerat

Snyggt Bigjim, men varför köpa finskt för att få tysk look? ;) (lägger upp för smash)

Riktigt fin träbit du hittat :rolleyes:

Publicerat

Schysst pjäs! :rolleyes:

Publicerat
:huh:;):mad: Den var inte dum...... skjuter den lika bra som den är fin, kommer allt vilt få det tufft :mad:
Publicerat
  • Författare

Var ute en sväng med Bavven ( :P ) igår. Håller på för fullt med ett badrum hemma (fråga: hur flytspacklar man ett golv med fall?!?!) och tiden för att ligga på skjutbanan finns inte just nu.. ^_^

Satte pinglan på vorstehn och gick en sväng i skogen, mest för att han skulle få springa lite. Väl ute på ett hygge så sköt jag ett par skott med de öppna riktmedlen. Det verkar som de går bra i sida i alla fall. Det står i manualen att bössan är inskjuten med Sako-ammunition och den verkar gå dit man pekar.

Bössan blir ju grymt smidig att bära när man plockar bort Varipointen och jag tror att man kan skjuta bra och snabbt med de öppna riktm. HAde funderingar på att skaffa ett Aimpoint, men det kanske inte behövs... :lol:

Nån som testat praktiskt rödpunkt vs. öppna riktmedel?

/Må

Publicerat
  • Författare
Snyggt Bigjim, men varför köpa finskt för att få tysk look? :) (lägger upp för smash)

Got a deal I couldn't refuse...

Publicerat

Usch vilken fin sak.. =)

Publicerat
Var ute en sväng med Bavven ( ;) ) igår. Håller på för fullt med ett badrum hemma (fråga: hur flytspacklar man ett golv med fall?!?!) och tiden för att ligga på skjutbanan finns inte just nu.. :)

Satte pinglan på vorstehn och gick en sväng i skogen, mest för att han skulle få springa lite. Väl ute på ett hygge så sköt jag ett par skott med de öppna riktmedlen. Det verkar som de går bra i sida i alla fall. Det står i manualen att bössan är inskjuten med Sako-ammunition och den verkar gå dit man pekar.

Bössan blir ju grymt smidig att bära när man plockar bort Varipointen och jag tror att man kan skjuta bra och snabbt med de öppna riktm. HAde funderingar på att skaffa ett Aimpoint, men det kanske inte behövs... ;)

Nån som testat praktiskt rödpunkt vs. öppna riktmedel?

/Må

Jag har använt öppna riktmedel på min tikka battue på älgjakten i år, och ifjol så jagade jag med aimpoint. med mina riktmedel så tycker jag inte det är nån större skillnad alls faktiskt.

Publicerat
Tjena !

Har igen erfarenhet av Sako men dock en del med Sauer. Var hypernöjd med Sauern men av ngn anledning blev den såld ändå :) Dock till förmån för en helt fantastisk bössa ;);)

Hur som haver så måste jag säga att Sauer Forest är den bössa som idagsläget ligger i top 5 vad gällande det estetiska.....Den är ju milt sagt AS_SNYGG ! Och då även det mekaniska fungerar klanderfritt skulle jag oavkortat gå på Sauer. Med lite kolvkamsfix så skulle den nog sitta som en smäck mot axeln !!!!

Lycka till Mårten !

Var inte din fantastiska bössa på Blocket för en tid sedan, eller har jag fel? :D

Publicerat
  • Författare
Var inte din fantastiska bössa på Blocket för en tid sedan, eller har jag fel? -_-

Jajamensan. Den låg väl där några timmar.... Ett butikex för en spottsyver och det fanns inget att fundera på... :D

/Må

Publicerat

Grymt fin måste jag säga. Väcker helt klart "ha" begär....

Publicerat
Jajamensan. Den låg väl där några timmar.... Ett butikex för en spottsyver och det fanns inget att fundera på... :D

/Må

Det visste jag faktiskt inte, men tyckte mig därimot se Freis R93a med smålänning kolvkam där för någon vecka sedan. -_-

Publicerat
  • Författare
Det visste jag faktiskt inte, men tyckte mig därimot se Freis R93a med smålänning kolvkam där för någon vecka sedan. -_-

Missade att frågan var ställd till Frei... Svarade av bara farten.. :D

/Må