Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flera forum!

Featured Replies

Publicerat

Hur många av er skriver i de andra jaktforumen också? Åsikter vilket som är bäst och ange i så fall varför!

• Svar 51
  • Visningar 9,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Hur många av er skriver i de andra jaktforumen också? Åsikter vilket som är bäst!

Skriver bara här, är medlem i robsoft och racerback. men är bara inne på robsoft o läser ibland.

Jaktsnack klart bäst enligt mig.

Publicerat

då jag laddar hemma så är jag inne på båda stora

Publicerat

På robsoft och ibland i Fagelhunden.nu. Är även medlem i några andra. ^_^

Publicerat

Aktiv här, läser på robsoft och dessvärre medlem i styggelsen minjakt.se... Tycker detta forumet passar min personlighet bäst iaf =)

Publicerat

95% Jaktsnack, 5% Robsoft.

Snokar runt lite på några spanska och amerikanska jakt och vapenforum också, men skriver inget där.

Publicerat
  • Författare

Skriv gärna varför ni väljer ett speciellt forum.

Publicerat
Skriv gärna varför ni väljer ett speciellt forum.

Stämningen är för det första betydligt bättre här på JS , dessutom så upplever jag som att det är mer min typ av disskutioner runt jakten här, än på andra forum, och framför allt så finns det en avdelning för bågjakt och utrustning runt detta, det är ett stort plus ! ^_^

Publicerat
Stämningen är för det första betydligt bättre här på JS , dessutom så upplever jag som att det är mer min typ av disskutioner runt jakten här, än på andra forum, och framför allt så finns det en avdelning för bågjakt och utrustning runt detta, det är ett stort plus ! ^_^

Bôgjakt som man dialektalt säger i värmland :D fniss..

Publicerat

Är mycket på amerikanska forum då det passar mina intressen, dvs vapensmide. Går att få hur mycket hjälp som helst där utan att bli påhoppad och bli kallad idiot som kommer spränga sig själv i luften ^_^

Har varit en del på Robsoft efter det att det här forumet började krångla, dock under ett annat namn då mitt gamla inte funkade när jag skulle logga på igen.

Kopiöst vilken skillnad det är i mentaliteten på dom olika forumen, tycker man själv ibland blir en neandertalare då man snackar med nån "over there"

Måste nästan kalla jaktsnack amerikanskt då mentaliteten är väldigt lika, dvs man kan hjälpas åt istället för att vara avundsjuk :D

Publicerat

Här och och Robsoft, på den senare endast passiv.

Också aktiv på ett tyskt forum, dom har till stor del skapat jaktkulturen vi har här i södra delen av Sverige. Dessutom är dom 4 miljoner jägare, så där finns en del kunskap.

Publicerat

Här och minjakt, men den senare väldigt sällan inne på och inte så aktiv. Gillar kunskapen som finns här, det är nog det jag gillar mest - att jag lär mig nya saker hela tiden. Annars skulle det bli lite långtråkigt.... :D

Publicerat

jag är på båda forumen (robsoft och jaktssnack) samt lite jänkar forum.

robsoft passar mig bäst då jag inte är så mycket för gulle gull och har ett hjärta som pumpar piss.

jaktsnack har mycket att ge, samma för robsoft.

dock är jag sucker för teknik snacket på robsoft. möter folk som är aktiv på båda forumen ofta och jag ser ingen skillnad, jag försöker vara snäll och hjälpa alla som behöver hjälp och kräver inga gentjänster.

dock blir jag mycket glad om jag får lite personligt av vissa som jag har gemensamt med, har tex fått mycket bra skyttekamrater i umeå vilket värmer mitt hjärta.

Publicerat

Tycker att detta forum är personligare och trevligare än Robsoft. Vill man söka fackta så är robsoft kanon. Sen dom började att sammarbeta med Jakt Journalen så har ju skrivandet ökat bra mycket på det forumet tycker jag. Brukar inte skriva så mycket själv. Är mer av en" läsare" på alla forum. Blir nog en sväng varje dag på Jaktsnack när man är hemma. Man måste se hur det går för grabbarna ute i skogen ^_^ Frugan påstår att jag är beroende av denna sida :D Vet inte vad hon pratar om...

Är med i ett Amerikanskt predatorforum och ett opticforum.

MVH Erik

Publicerat

Beroende???

Inte en chans.,innocentwhistle.gif

Om jag inte här och kikar runt lite varje dag så mår jag inge bra

Kanske inte är så aktiv, men det finns mycket att ta del av och wondering.gif över.

Mvh

Publicerat

80% jaktsnack ^_^ 15% minjakt 5% robsoft

är mäst aktiv på jaktsnack för det passar mej bäst personligt :wub: dom andra är jag mara med och snokar runt i :P

då jaktsnack är mera galada och posetiva!..

kikar runt på andra jakt & vapen sidor också :D

Publicerat

Är medlem på ett flertal forum, 5 stycken för att vara exakt. Tycker att det är överlägset bäst miljö här inne på jaktsnack, men ibland finns det info på en del forum som inte kommit fram här än så därför kan det vara skönt att ha några i backup. Hänger mest här på jaktsnack, men på senare tid har datorn trasslat vilket har medfört att det enbart varait möjligt för mig att skriva på andra forum.

Publicerat

Är medlem på robsoft och jaktsidan. Är väl mer av en "reader" än en "writer" på båda forumen :) Skulle säga att jag spenderar lika mycket tid på båda forumen.

Publicerat

När Jaktsnack låg nere i ett antal dagar, så reggade jag på ett antal andra forum, men hittade alls inte någon ersättning för Jaktsnack.

Det skiljer ljusår mellan de olika forumen, och har man ett större dataintresse än jag har, så kan jag förstå att man susar runt på lite olika forum, för de mer kompletterar varann än konkurrerar.

Mitt behov, vad det än nu är...blir helt tillfredsställt på Jaktsnack, så det gäller till 100%.

Publicerat

jag finns här och på http://www.fagelhund.se/forum/ Sedan brukar jag snurra runt och läsa många forum. Jag gillar de informationsflöde som finns på nätet. De är många duktiga personer som finns runt om i vårat land som gärna delar med sig av sin kunskap. Alltid är de något som man snappar upp här o var.

Publicerat

50-50 Jaktsnack/Robsoft. Jag gillar den laidback känslan på jaktsnack men tecknikbögen i mej kräver robsoft.

Publicerat
  • Författare

60% robsoft, 20% jaktsnack, 20% racerback (fallande)

Robsoft; Lite opersonligt med många viljor. Personangrepp förekommer. Långa debatter på gott och ont.

Jaktsnack; Mjukare ton. Färre medlemmar? Trevlig atmosfär.

Racerback; Familjärt. Få medlemmar. Trögt forum.

Robsoft ger mig fortfarande den största kicken (tycker om att ordfajtas när jag vet/kan vad jag ger min in på). Robsoft ger också snabba svar - alltid många online.

Publicerat

Fifty/fifty Robsoft och Jaktsnack, tröttnar mer och mer på robsoft, finns otroligt många kunniga människor där men tyvärr en massa mindre erfarna men belästa människor som skriker högre. Värdesätter erfarenhet framför det lästa ordet, blir alltid misstänksam när folk kan allt om allting, jag menar mitt dygn är bara 24 timmar men för att skaffa sig den erfarenhet de framhäver att de har så borde deras dygn vara minst 48 timmar. :)

Här känns det mer som att folk pratar om sina erfarenheter. Kanske det är därför det är lite kortare trådar här, desto mer informativa dock.

Sedan häckar jag på några utländska forum, mest som läsare:

http://forums.pigeonwatch.co.uk/forums/index.php

http://kammeret.no/forum/

http://www.trapperman.com/forum/ubbthreads.php/forum_summary

http://www.goosehuntingchat.com/

http://www.duckhuntingchat.com/

Publicerat

Numera är det 75% Jaktsnack, 20% Robsoft samt 5% andra forum. För något år sedan var det tvärtom, mest robsoft. Jag gillar jaktdagboken här skarpt, mentaliteten är även bättre här. Ska man ha info angående vapen/optik är robsoft bättre (pmt, fritz, håkan & co kan sjuuuuuukt mycket).

Publicerat

100% jaktsnack! inte reggad någon annanstans,ger mig det mesta jag behöver.

Som läsare kollar jag däremot ofta in på.

opticstalk.

Longrangehunting.

Snipershide.

Snipercentral.

/Micke