Publicerat September 29, 200817 yr Hej jag heter Jens, 37 år gammal. Bor mitt i Södermanland. Jagat sedan jag vart stor nog att sitta i knät på morfar och skjuta gråsparvar med luftgevär. Är lite av en allätare när det gäller jakt men föredrar jakt där hund är inblandad. Jag har 12st hundar mest klövvilthundar. Wachtlar, Korsningar, älghund, laika och vorsteh Jag har tagit jakten en nivå till, från hobby till levebröd. På gott och ont. Jag livnär mig nu mer på att jobba som hundförare. Den här veckan drar det igång på allvar. Har hunnit med några veckors björn och älgjakt. Har haft några riktigt trevliga grävlingjakter med gryt hundar blandat med ställhundar 14 grävlingar fick bita i gräset dom två helgerna. Nu senast var jag på en grisjakt med flera medlemmar på det här forumet. Mycket trevligt!. Närmast står det rappisjakt med stående hundar på agendan och slutligen den här veckan blir det första dov-jakten med hund. Kul!! Ser fram imot att få jaga in dom nya unghundarna en wachtel och två laika korsningar. Väl mött i skogen!
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Välkommen En imponerande uppsättning hundar En hyfsad sörmlänsk portfölj. Det jag saknar är grythund och en bra rovstövare. Men man hinner inte med allt.
Publicerat September 29, 200817 yr Välkommen! En av helgens bästa kommentarer när vi var några som blev nyfikna när det dök upp nya jyckar bakom pickisen hela tiden! jag har bara åtta st. med mig idag dom andra är hemma!! //Ha det!
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Välkommen!En av helgens bästa kommentarer när vi var några som blev nyfikna när det dök upp nya jyckar bakom pickisen hela tiden! jag har bara åtta st. med mig idag dom andra är hemma!! //Ha det! Tack för en trevlig jaktdag! Kul att göra nya bekantskaper
Publicerat September 29, 200817 yr Som sagt...imponerande samling jyckar! Och jag som tycker att jag har full huggning med en ungjämte... Välkommen! Mvh Janne
Publicerat September 29, 200817 yr välkommen hit från en än sålänge hundlös jägare //Radium som förtillfället har bara jaktkatter.
Publicerat September 29, 200817 yr Fan vad kul att vi lyckades indoktrinera dig så att du blev medlem här på sidan. Hur går det med grisarna i majsen? Varmt välkommen. Frugan hälsar...
Publicerat September 29, 200817 yr Ja, välkommen hit till detta trevliga forum. Vi ses väl i skogen fler gånger under den här säsongen. Calle
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Hej o välkommen Jensa och tack för i lördags./Vesslan Tack själv! Som jag sa till Erik så har jag ett par ogrävda som vi bör kika på Behövs alltid pigga grävare
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Som sagt...imponerande samling jyckar! Och jag som tycker att jag har full huggning med en ungjämte... Välkommen! Mvh Janne Tack! Det är hel klart att föredra om jag får välja, att ha en unhund i taget Att kunna lägga all fokus på en hund. men ibland blir det genrations skifte på flera håll samtidigt
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Ja, välkommen hit till detta trevliga forum. Vi ses väl i skogen fler gånger under den här säsongen. Calle Vi ses Calle!
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Även jag hälsar dig välkommen till forumet. Vi hörs!/Oskar Vi hörs det finns väl några ogångna vassar som vi kan mötas
Publicerat September 29, 200817 yr Tack själv! Som jag sa till Erik så har jag ett par ogrävda som vi bör kika på Behövs alltid pigga grävare Låter bra det Vi måste ta dom innan token drar upp till gruvan i G-vare, han kommer förmodligen att sluta jaga och bli folkskygg efter en vecka där uppe
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Fan vad kul att vi lyckades indoktrinera dig så att du blev medlem här på sidan.Hur går det med grisarna i majsen? Varmt välkommen. Frugan hälsar... Jag fick krypa till korset Grisarna äter och blir feta tills vi ska jaga på dom Hälsa frugan....
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Låter bra det Vi måste ta dom innan token drar upp till gruvan i G-vare, han kommer förmodligen att sluta jaga och bli folkskygg efter en vecka där uppe Att han var gryttokig visste jag ju men att ge sig på att gräva ur en av dom stora hmm. Bäst att nyttja tiden innan han går i gryt
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Välkommen till forumet och trevligt att träffas! Tack detsamma!