Publicerat September 29, 200817 yr Författare Hej och välkommen Jensa,Kul med din kompetens på forumet /Magnus Tack! kul att träffas. vi hörs
Publicerat September 29, 200817 yr Hej jag heter Jens, 37 år gammal. Bor mitt i Södermanland. Jagat sedan jag vart stor nog att sitta i knät på morfar och skjuta gråsparvar med luftgevär. Är lite av en allätare när det gäller jakt men föredrar jakt där hund är inblandad. Jag har 12st hundar mest klövvilthundar. Wachtlar, Korsningar, älghund, laika och vorsteh Jag har tagit jakten en nivå till, från hobby till levebröd. På gott och ont. Jag livnär mig nu mer på att jobba som hundförare. Den här veckan drar det igång på allvar. Har hunnit med några veckors björn och älgjakt. Har haft några riktigt trevliga grävlingjakter med gryt hundar blandat med ställhundar 14 grävlingar fick bita i gräset dom två helgerna. Nu senast var jag på en grisjakt med flera medlemmar på det här forumet. Mycket trevligt!. Närmast står det rappisjakt med stående hundar på agendan och slutligen den här veckan blir det första dov-jakten med hund. Kul!! Ser fram imot att få jaga in dom nya unghundarna en wachtel och två laika korsningar. Väl mött i skogen! Hej och välkommen!
Publicerat September 29, 200817 yr jasså då får man nog vara lite mildare till hunden wachtel nu när både du och mkj har jagande skoputsare jag kommer snart kunna jaga vardagar oxå beroende på hur du jobbar borde vi köra en gräv insatts kul du hittade hit och tror du har mycket att lära oss om hundar och halogenstövare mvh!
Publicerat September 29, 200817 yr Författare jasså då får man nog vara lite mildare till hunden wachtel nu när både du och mkj har jagande skoputsare jag kommer snart kunna jaga vardagar oxå beroende på hur du jobbar borde vi köra en gräv insatts kul du hittade hit och tror du har mycket att lära oss om hundar och halogenstövare mvh! Ja du har väl sett min tyska gryt wachtel och kolan har inte kommit i närheten av min gammla wachtel i att ställa grävling än. halo stövarn fungerar bäst i par med min 22-250 bifogar en bild på lyckat eftersök på en kalv ställd av en wachtel.
Publicerat September 29, 200817 yr Heja Jensa, världsmästare på att backa på E18 och gena tvärs över ett dike Behöver du hjälp med majsen är jag inte långt bort
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Heja Jensa, världsmästare på att backa på E18 och gena tvärs över ett dike Behöver du hjälp med majsen är jag inte långt bort 12 år med stridsvagnar har satt spår hmm... kanske en sådan som behövs för majsen med full mörkerkapasitet med möjlighet att understödja alla fält innom 10 mils radie. Jag ringer
Publicerat September 29, 200817 yr Eftersom jag har torpet i princip bredvid majsen och ni vill ha en skytt så säg till. När startar du din dagbok?
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Eftersom jag har torpet i princip bredvid majsen och ni vill ha en skytt så säg till. När startar du din dagbok? Får väl starta en dagbok när jakterna drar igång på allvar. dvs imorgon eller övermorgon det blir övernattning hos jägarn dit vi ska. Jag ringer ang majsen det är markägaren som håller taktpinnen
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Välkommen!! Tackar! måste säga att man känner sig väldigt välkommen på den här sidan
Publicerat September 29, 200817 yr Tja. Tack för i lördags, det var en imponerande syn när man gick bakom bilen och 16 ögon tittar på en och då hade du alltså inte alla med dig ps. har fortfarande "rännskitelukten" kvar i näsan efter Kolans(?) attribut vid samlingsplatsen.. /Matte
Publicerat September 29, 200817 yr Tja.Tack för i lördags, det var en imponerande syn när man gick bakom bilen och 16 ögon tittar på en och då hade du alltså inte alla med dig ps. har fortfarande "rännskitelukten" kvar i näsan efter Kolans(?) attribut vid samlingsplatsen.. /Matte Vad skulle du där med dina storstövlar att göra när du hade en hel vändplan att svassa runt på??
Publicerat September 29, 200817 yr hej och välkommen hit .. jag som tyckte att jag hadde fullt upp med en pudel hoppas att du kommer att trivas här på forumet
Publicerat September 29, 200817 yr Författare Tja.Tack för i lördags, det var en imponerande syn när man gick bakom bilen och 16 ögon tittar på en och då hade du alltså inte alla med dig ps. har fortfarande "rännskitelukten" kvar i näsan efter Kolans(?) attribut vid samlingsplatsen.. /Matte Tack själv det var en trevlig dag lite kul att se så många nya ansikten. jag tror det var wachtelvalpen Brandy ,den röda ,som var lite dålig!? beklagar det missödet Väl mött vi ses i skogen
Publicerat September 29, 200817 yr Författare hej och välkommen hit .. jag som tyckte att jag hadde fullt upp med en pudel hoppas att du kommer att trivas här på forumet Trivs redan vissa hundar tar mer plats än andra
Publicerat September 30, 200817 yr Välkommen på sej!.... kul att du har så mycket hundar!.. och verkligen sattar så mycket på dom!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Hej jag heter Jens, 37 år gammal. Bor mitt i Södermanland. Jagat sedan jag vart stor nog att sitta i knät på morfar och skjuta gråsparvar med luftgevär. Är lite av en allätare när det gäller jakt men föredrar jakt där hund är inblandad. Jag har 12st hundar mest klövvilthundar. Wachtlar, Korsningar, älghund, laika och vorsteh Jag har tagit jakten en nivå till, från hobby till levebröd. På gott och ont. Jag livnär mig nu mer på att jobba som hundförare. Den här veckan drar det igång på allvar. Har hunnit med några veckors björn och älgjakt. Har haft några riktigt trevliga grävlingjakter med gryt hundar blandat med ställhundar 14 grävlingar fick bita i gräset dom två helgerna. Nu senast var jag på en grisjakt med flera medlemmar på det här forumet. Mycket trevligt!. Närmast står det rappisjakt med stående hundar på agendan och slutligen den här veckan blir det första dov-jakten med hund. Kul!! Ser fram imot att få jaga in dom nya unghundarna en wachtel och två laika korsningar. Väl mött i skogen! jädrans rena jaktmaskinen !! välkommen
Publicerat Oktober 2, 200817 yr Författare Välkommen på sej!.... kul att du har så mycket hundar!.. och verkligen sattar så mycket på dom!.. Mvh Mamre!.. Tack ! Ja det är kul att kunna försörja sig på sitt intresse