Publicerat Oktober 6, 200817 yr Ja, jag tror nog Roger L har rätt. Två av träffarna satt "rätt" vad jag kunde se, men det jag inte tänkte på att Björnens träffområde är längre bak på kroppen. Så nu börjar bilden även klarna för mig, då jag funderat just över hur nallen klarade två "bra" träffar utan att dö..
Publicerat Oktober 7, 200817 yr ja anatomin ser annorlunda ut. Gjorde björnskyttet i augusti och där fick man tänka till lite innan för man är ju van vid hur långt fram man är på älg... men det är något som måste nötas in, vet inte i "stridens hetta" om det hjälper att man avlossat 10 skott på en pappfigur en gång
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Här finns björnen att skjuta på: http://www.jagareforbundet.se/jaktskolan/jaktskolan.htm Seger, vet du om "Rävjägaren" fortfarande är aktiv där i din by? Har tänkt svänga förbi honom många gånger men inte blivit av. Mvh//J
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Här finns björnen att skjuta på:http://www.jagareforbundet.se/jaktskolan/jaktskolan.htm Seger, vet du om "Rävjägaren" fortfarande är aktiv där i din by? Har tänkt svänga förbi honom många gånger men inte blivit av. Mvh//J Jodå, han håller rävstammen i skick. Han har lagt ner fotsnarorna, men skjuter en del på vak. 16 stycken förra vintern. Det var på hans gård björnen sköts på.
Publicerat Oktober 7, 200817 yr ja anatomin ser annorlunda ut. Gjorde björnskyttet i augusti och där fick man tänka till lite innan för man är ju van vid hur långt fram man är på älg... men det är något som måste nötas in, vet inte i "stridens hetta" om det hjälper att man avlossat 10 skott på en pappfigur en gång En annan sak R. Boström påpekade när jag gjorde eftersökskursen i Orsa nu i våras var att man ska vara mentalt förberedd att möta just björn, inte kul att stå handlingsförlamad när de visar sej att de är nalle och inte älg hunden skäller på. Nu gäller de ju inte i detta fall då de ju var känt att de var björn
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Ok! Jag visste inte! Jag gissade bara! Inte illa att vara kommunjägare och vara på björnjakt. Undra hur ofta dom är det isf? Inte så ofta, inte här nere iaf Får kanske möjlighet att återkomma till just den frågan om ett tag.. Mvh!
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Inte så ofta, inte här nere iaf Får kanske möjlighet att återkomma till just den frågan om ett tag.. Mvh! Nej, det tror inter jag heller! Ja, du är välkommen att visa upp fälld nalle/svin i tjänstens vägnar!