Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rem 7 Custom KS - planering, film, jaktbilder

Featured Replies

Publicerat

En fin epok med många fina jaktminnen och fällda vilt går i graven, några goa minnen skildrade i tråden, licensansökan inlämnad av köparen.

Avslut i tråden med ett av "Sjuans" sista dov.post-304-13423461609387_thumb.jpg

.

Skickat från min HTC Sensation Z710e

Varför avyttrade du bössan? Måste ju även fråga ifall du fällde någon med järnsiktena under ert äktenskap.

• Svar 57
  • Visningar 11,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det är den inte och skall heller inte bli! Om Gabriel har synpunkter på skottplacering eller vill starta en diskussion om det så startar han lämpligen en ny tråd,här kommer det raderas omedelbart. /

• Gabriel. Vid eftersök (e-sök) brukar viltet vara påskjutet innan det avlivas, iaf på de marker jag jagar... Som tydligt syns på bilden så är skadan på benet ej färsk då det inte finns något som hels

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Förklaring kommer senare ^_^

Sköt tre dov med dom öppna, två i lugn fart på max 20m och en på eftersök. Gillar verkligen ett par bra öppna, har Recknagels genomskurna och grovt orange korn på min 9,3.a. Blackbearen har riktigt fina !

Publicerat

Förklaring kommer senare ^_^

Sköt tre dov med dom öppna, två i lugn fart på max 20m och en på eftersök. Gillar verkligen ett par bra öppna, har Recknagels genomskurna och grovt orange korn på min 9,3.a. Blackbearen har riktigt fina !

Jag går ju i väntans tider på en black bear och när det kom till val av ny bössa var bra öppna ett krav från min sida även om jag bara övningsskjutit med öppna och aldrig i jakt (pga avsaknad av just järnsikten på tidigare bössor). Så jag vet ju egentligen inte alls hur användbara de är men hoppas att jag ska nyttja dem en del i trånga pass.

Kul att höra att du har positiva erfarenheter.

Publicerat

En av årets dov, omkullskjuten rakt bakifrån då den var på väg in i en tät granplantering och sen nackstucken på e-sök.

eskliten.jpg

Nu förstår jag inte riktigt...

Omkullskjuten rakt bakifrån sen avfångad med kniv??

Av vad man kan se på bilden så är frambenet avskjutet = dåligt skytt.

Sen kan man undra vad för jägare som skjuter på ett vilt bakifrån?!

Avfångning med kniv kanske man inte behöver säga något om, kanske slut på ammo?

Denna jägare verkar inte ha förtjänat rätten att kalla sig jägare....eller har jag missat något, var djuret påskjutet sedan tidigare ?

Publicerat

När blev denna tråd VM i moralkakor?

Troligt scenario;

Frambenet avskjutet under jakt, tokiga skott kan alla (miss)lyckas med. Under eftersöket blir det kontakt då den ska in i en plantering, skott lossas bakifrån för att få stopp på hjorten då man i regel inte har många chanser på benskjutet vilt. Hjorten lever när de kommer fram, ett nackstick senare är det klart.

Alternativ två för att klara upp ett liknande eftersök är en vass släpphund som går ikapp och tar hjorten. Alla har inte det.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

När blev denna tråd VM i moralkakor?

Det är den inte och skall heller inte bli!

Om Gabriel har synpunkter på skottplacering eller vill starta en diskussion om det så startar han lämpligen en ny tråd,här kommer det raderas omedelbart.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Gabriel.

Vid eftersök (e-sök) brukar viltet vara påskjutet innan det avlivas, iaf på de marker jag jagar... Som tydligt syns på bilden så är skadan på benet ej färsk då det inte finns något som helst färskt blod från såret. Dovvilt är otroligt seglivade och denna gick 5km varav 1km löpandes med en släppt wachtel efter sig innan hinden simmade 500m och det sista du vill är att den ska hinna in i nästa ungskog där det blir än svårare att skjuta.

Publicerat

Vilken tur ;)

Ver hur dov kan vara & va det ett eftersök så är det en annan femma, kanske skulle ha läst lite fler inlägg ;)