Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beställa från us and a!

Featured Replies

Publicerat

Appropå tullar och annat.

Jag tycker det är fantastiskt att vi röstar fram en regering som vill ha världens högsta skattetryck (okej då, näst högsta. Danmark har gått om nu) och sen klagar vi som fan när skatteverket och tullen gör sitt jobb och samlar in skatten.....fattar inte riktigt hur ni tänker :lol:

"Skatter är bra så länge jag slipper dem"......eller? :(B)

Publicerat
Appropå tullar och annat.

Jag tycker det är fantastiskt att vi röstar fram en regering som vill ha världens högsta skattetryck (okej då, näst högsta. Danmark har gått om nu) och sen klagar vi som fan när skatteverket och tullen gör sitt jobb och samlar in skatten.....fattar inte riktigt hur ni tänker :P

"Skatter är bra så länge jag slipper dem"......eller? :P:P

Ähh....jag vaknade nog bara på fel sida idag. Inte meningen att kritisera någon eller agera moraltant.......sorry!

:huh:

Publicerat
Är det en gåva så vet ju inte tullen om dess värde, eftersom du inte betalat för nått (du har ju fått det gratis) :huh:

Du kan skriva Gift tiotusen gånger på paketet och det spelar ändå ingen roll.

Det som spelar roll är det deklarerade värdet på försändelsen. Skickar du varan med ett deklarerat värde på 0 uppstår emellertid några problem:

1. Om varan kommer bort så får du ut 0 kr på fraktförsäkringen, då den baseras på det deklarerade värdet. Inte så kul att bli blåst på ett kikarsikte eller hur?

2. Kontrollerar tullen försändelsen, vilket de kommer att göra då det står optik till ett värde av 0 kr från en kommersiell försäljare på paketet, så kommer de att kvarhålla paketet och kontakta den som skickade det, alternativt kontakta dig. De kommer att begära ett värde på försändelsen och det kommer antagligen att stå dig minst lika dyrt, men med mycket längre leverans. Dessutom vet jag av fall där det blivit repressalier för den amerikanska firman då de skickat med 0-värde, då det räknas som försök till bedrägeri.

Visst finns det fall som släpps igenom, men vissa saker vill man nog ha försäkrade vid leverans.

Publicerat
Jaktlänkar http://www.nollkoll.tk/

Vidare till smartreloder inom EU = att Du slipper tull och moms. Fri handel över gränserna inom EU.

http://www.smartreloader.com/

Lycka till!

:o

Hur funkar det? Är det bara att beställa så sker det automatiskt eller?

Publicerat

de e nog bara å beställa, de står ju på fraktsedeln var det kommer ifrån, skulle de jävlas e de ju bara å ringa å säga hur de ska göra å vad som gäller :o;)

Finns det nån övrig hemsida med kvalitets optik inom EU?