Publicerat Oktober 18, 200817 yr Författare Jo just det där med att belöna med "frihet" kör jag med i skogen. Men hon kommer alltsom oftast på inkallning, så länge hon bara är på söktur eller så. Är drevet igång är det kört. Hm, mja.. det är mycket med detta.
Publicerat Oktober 18, 200817 yr Ja si det , det er iallefall slik jeg har gjort det med mine hunder , og det fungerer. Den eldste foxen kan kalles ut uansett , selv om hun har tak i reven så kommer hun ut , OG jeg har aldri vært hard med hundene for å få det slik heller. Er nok mer måten jeg jager på tror jeg. Ungfoxen var litt egenrådig tidligere men er blitt bra nå faktisk. I jordgryt hvor hundene ikke får ut reven så sender jeg en av foxene inn , jeg stikker da hånda med lommelykt + kamera inn og filmer , så kaller jeg hunden ut for så å se på filmen hvordan / hvor reven ligger før jeg bestemmer meg for om jeg skal grave eller ikke......vanligvis graver jeg ikke , men det er fordi at jeg liker ikke å kaste bort en hel jaktdag på graving , da leter vi heller opp et annet dyr.Tror nok jeg har noen filmsnutter på pc , kanskje jeg kan legge et ut på jaktdagboken min....... Ligger en filmsnutt på jaktdagboken nå....