Publicerat Oktober 19, 200817 yr hejsan jag är inne på att köpa mej en älgstudsare och efter som jag är vänsterskytt så finns de inte så stora urval på bössor så jag tänkte höra med er både vänster och höger skyttar vad ni tycker om märket Tikka kvalite? tålighet? livslängd? skriv lite så jag kan bilda mig en uppfattning om dom ska troligen investera bössa runt vecka 44 så skriv så de röker om de tack på förhand
Publicerat Oktober 19, 200817 yr hejsan jag är inne på att köpa mej en älgstudsare och efter som jag är vänsterskytt så finns de inte så stora urval på bössor så jag tänkte höra med er både vänster och höger skyttar vad ni tycker om märket Tikka kvalite? tålighet? livslängd? skriv lite så jag kan bilda mig en uppfattning om dom ska troligen investera bössa runt vecka 44 så skriv så de röker om de tack på förhand Jag har en tikka T3 Light som jag är enormt nöjd med Den känns gedigen och andas kvalité, har dock "plast"kolv på min, den känns plastig, men det gör mig ingenting, i övrigt är jag helnöjd
Publicerat Oktober 19, 200817 yr Jag har alltid hållt Tikka för fina vapen. Sista besöket på Torsbo gjorde mig dock liiite besviken, för alla de T3 jag kände på hade ett trögt, knastrigt tryck. Vet inte om det var en taskig sändning, men tryckena på Sako, Blazer och Remington med flera kändes alla bättre. Det enda trycket som kändes sämre var på en sort som hette Howa.
Publicerat Oktober 19, 200817 yr Författare Jag har en tikka T3 Light som jag är enormt nöjd med Den känns gedigen och andas kvalité, har dock "plast"kolv på min, den känns plastig, men det gör mig ingenting, i övrigt är jag helnöjd okej okej jo de lutar åt att de blir en Tikka får se om de blir en light eller en Hunter tack för tipsen
Publicerat Oktober 19, 200817 yr Författare Jag har alltid hållt Tikka för fina vapen. Sista besöket på Torsbo gjorde mig dock liiite besviken, för alla de T3 jag kände på hade ett trögt, knastrigt tryck. Vet inte om det var en taskig sändning, men tryckena på Sako, Blazer och Remington med flera kändes alla bättre. Det enda trycket som kändes sämre var på en sort som hette Howa. okej okej de kan va bra att veta ska ta o känna mycket på bössan innan jag bestämmer mig för man vill ju inte ha massa krångel med en ny bössa. tack för tipsen!
Publicerat Oktober 19, 200817 yr Jag har alltid hållt Tikka för fina vapen. Sista besöket på Torsbo gjorde mig dock liiite besviken, för alla de T3 jag kände på hade ett trögt, knastrigt tryck. Vet inte om det var en taskig sändning, men tryckena på Sako, Blazer och Remington med flera kändes alla bättre. Det enda trycket som kändes sämre var på en sort som hette Howa. det verkar som t3orna nu för tiden har ett jäkla påställt trycke kanske för att det är advokatsäkert eller något men det blir nog fint när man ställer ner det.
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Nu förtiden är det väl samma pipor och trycken på Sako/tikka, eller???
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Nu förtiden är det väl samma pipor och trycken på Sako/tikka, eller??? Inte ett p!ss...
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Nu förtiden är det väl samma pipor och trycken på Sako/tikka, eller??? Nej, det tror jag inte, men det är inte på något sätt negativt. När någon av jakttidningarna jämförde T3:an med Sako 85:an, så sköt T3:an till och med lite tätare än Sakon. Själv är jag en otroligt nöjde ägare av en T3:a i 30.06 och skulle känna mig lurad om jag betalade typ 8.000 mer för att få ett kryssmagasin, annan låda och varbygel av stål och en Sako istälelt för en Tikka. Ska man börja betala mycket för en bössa, så finns det roligare vapen är Sako, men om du vill ha en grymt prisvärd och välskjutande bössa för runt 10.000, så är T3:an ett superval.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Tja!! Jag har haft Tikka de sista 25 åren nu sen 3år en T3 Warmint, trycket får du lätt till själv. Anser att Tikka har ett av de tryckena som jag känt på, du behöver inte vara orolig för den biten.
Publicerat November 21, 200817 yr Författare nu har jag köpt bössa som bestämt skulle jag egentligen åka in till svante nilssons i Uppsala och kolla vad han hade för vapen att erbjuda... och som vanligt var de stäng pågrund av jaktmöte i två dar ?!?!?.... aja skit samma tänkte jag. så jag o far min begav oss til Enköping iställe till karlssons jakt och fiske. Där jag fick jätte bra hjälp med val av bössa och kikarsikte och även skåp. tänk om de fanns fler vapen försäljare som är så hjälpsamma som dom är i Enköping *tummen upp för er* nå väl här är de jag införskaffat. 1.Tikka T3 S/S vänster kaliber 308 Win pris 10 900:- 2.Leupold VX-II 3-9 x 50 med multicoatlinser ger högre ljustransmission ordpris 5495:- mitt pris 4395 :- sparade 1100:- 3.Skåp Nor-lyx HL 5 Basic plats för upp till 5 gevär. skulle haft ett Zugil 5 för 3495:- men dom var slut så fick ett HL 5 basic iställe för pris 3495:- ordpris 3995:- sparade 500:- . sparade totalt 1600:- och total kostnaden landade på 20800 :- där ingår lite annat smått och gott. skriv vad ni tycker och tänker om mitt köp och val av bössa,kikare och skåp. MVH!
Publicerat November 21, 200817 yr 1.Tikka T3 S/S vänster kaliber 308 Win pris 10 900:-2.Leupold VX-II 3-9 x 50 med multicoatlinser ger högre ljustransmission ordpris 5495:- mitt pris 4395 :- sparade 1100:- 3.Skåp Nor-lyx HL 5 Basic plats för upp till 5 gevär. skulle haft ett Zugil 5 för 3495:- men dom var slut så fick ett HL 5 basic iställe för pris 3495:- ordpris 3995:- sparade 500:- . sparade totalt 1600:- och total kostnaden landade på 20800 :- där ingår lite annat smått och gott. Ser ut som en bra start. I längden kommer du upptäcka, som alla oss andra, att du vill ha ett bättre sikte och 6 olika kalibrar och att vapengarderobsreglerna inte räcker till i Sverige och att du vill handladda och att det är nödvändigt med en bra rangefinder och att man måste ha en bra kikare och inte att glömma benstöd och ......och.......och.....
Publicerat November 21, 200817 yr Hade varit perfekt om du istället valt En T3 med valnötskolv och blånerad pipa Men du gjorde ju nästan allt rätt
Publicerat November 21, 200817 yr Författare Hade varit perfekt om du istället valt En T3 med valnötskolv och blånerad pipa Men du gjorde ju nästan allt rätt valnötskolv och blånerad pipa är för dom riktigt inbitna jägarna
Publicerat November 21, 200817 yr Författare Ser ut som en bra start.I längden kommer du upptäcka, som alla oss andra, att du vill ha ett bättre sikte och 6 olika kalibrar och att vapengarderobsreglerna inte räcker till i Sverige och att du vill handladda och att det är nödvändigt med en bra rangefinder och att man måste ha en bra kikare och inte att glömma benstöd och ......och.......och..... hehe mm de brukar bli så va
Publicerat November 21, 200817 yr hejsan jag är inne på att köpa mej en älgstudsare och efter som jag är vänsterskytt så finns de inte så stora urval på bössor så jag tänkte höra med er både vänster och höger skyttar vad ni tycker om märket Tikka kvalite? tålighet? livslängd? skriv lite så jag kan bilda mig en uppfattning om dom ska troligen investera bössa runt vecka 44 så skriv så de röker om de tack på förhand Ett ord: Köp.
Publicerat November 21, 200817 yr Författare jag skulle ha tagit ett skåp för sex vapen på en gång. om jag känner mig själv rätt just nu så kommer jag aldrig skaffa 6 vapen men de går ju att ändra på de i framtiden oxå.
Publicerat November 22, 200817 yr som alla andra säger är det ett bra köp du gjorde skulle ha skaffat ett större skåp om jag hadde varit dej. för du kommer att komma på det senare att du skulle behöva ett större skåp snart fattas bar att du börjara skjúta med bygelrepeter o båge sen är du med oss riktiga jägare sen är det ju bar att säja till när du har några tomhylsor jag kan ladda åt dej
Publicerat November 22, 200817 yr Författare $ skulle ha skaffat ett större skåp om jag hadde varit dej. för du kommer att komma på det senare att du skulle behöva ett större skåp snart fattas bar att du börjara skjúta med bygelrepeter o båge sen är du med oss riktiga jägare nja behöver nog inte större skåp. bygelrepeter är för folk som inte kan repetera som folk och båge är jag inte intresserad av.
Publicerat November 22, 200817 yr okej. men så tägte jag också när jag sökte licens behöver jag verkliggen köpa ett eget skåp eller inte, men det slog men dire´kt att jag behöver det för anars kan man man ju inte börja tävla på riktigt
Publicerat November 22, 200817 yr Hade varit perfekt om du istället valt En T3 med valnötskolv och blånerad pipa Men du gjorde ju nästan allt rätt Bry dej inte om dptrapper, han har själv just nyligen uppgraderat från armborst, gamlingen . T3 S/S e en fin bössa.