Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka T3 hunter

Featured Replies

Publicerat
som alla andra säger är det ett bra köp du gjorde :rolleyes:

skulle ha skaffat ett större skåp om jag hadde varit dej. för du kommer att komma på det senare att du skulle behöva ett större skåp snart B):D

fattas bar att du börjara skjúta med bygelrepeter o båge sen är du med oss riktiga jägare :lol:B):P:P

sen är det ju bar att säja till när du har några tomhylsor jag kan ladda åt dej :D:D

visste inte att du hade båge storviltarn? :o planer på att starta upp bågjakt eller?

Publicerat
  • Författare
visste inte att du hade båge storviltarn? :D planer på att starta upp bågjakt eller?

nej han har ingen båge men han planerar nog att köpa en ;)

Publicerat
visste inte att du hade båge storviltarn? B) planer på att starta upp bågjakt eller?

har inte båge en schaman men inom en snar framtid så finnsdet en i mina ägor också :P:D

Publicerat

Grattis till bössan! Jag är precis som du vänterskytt, och köpte i somras min första studsare. Valde först mellan Tikka och Remingto, sen hittade jag en perfekt bössa för mig i Sauer 202 i vänster. Man har inte alltför mycket att välja på som "leftie" tyckte jag.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

nu går de sakta :lol:

har inte fått licensen än gått 1 och en halv vecka sen jag köpte bössan och nu vill ju lilla jag ut och jaga. :D

hoppas polisen i uppsala snabbara på lite

Publicerat

Den som väntar på något gott... Jag väntade 9 veckor i våras på licens...

Publicerat
  • Författare
Den som väntar på något gott... Jag väntade 9 veckor i våras på licens...

nervsammanbrott skulle jag få :D

Publicerat
nervsammanbrott skulle jag få :rolleyes:

Fick vänta lite över 3 veckor på licensen till hagelbrakaren sist gång, och då ringde jag ändå både en och två gånger i veckan och tjatade på dom .......

Publicerat

ta det lugt.. jag fick vänta ca 3 vekor på mina när jag sökte :D .. men jag lämnade ju in mina på fel års tid ( 10 vekor innan älg jakten)

Publicerat
Tja!!

Jag har haft Tikka de sista 25 åren nu sen 3år en T3 Warmint, trycket får du lätt till själv. Anser att Tikka har ett av de tryckena som jag känt på, du behöver inte vara orolig för den biten.

Du skulle inte kunna förklara vilken skruv du ställer hårdheten på trycket på din T3 varmint

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

idag kom äntligen licensen på posten :D så nu blir de en resa till enköping på fredag och hämta älgdräparn <_<

EDIT: hämtade bössan idag.

Bild573.jpg

Bild574.jpg

Bild575.jpg

Publicerat

jäkla härlig bössa med plast och allt, lätt att ha med sej i skolgen ;) skulle det inte bli e bygel nästa bössa så skulle det ju bli antingen en tikka eller en sako fast med slutstycket på rätt sida B)

Publicerat
idag kom äntligen licensen på posten :D så nu blir de en resa till enköping på fredag och hämta älgdräparn :D

EDIT: hämtade bössan idag.

Bild573.jpg

Bild574.jpg

Bild575.jpg

Fått ny sexig sängkamrat ser jag :P:lol: Ruskigt stilig bössa, hoppas du blir nöjd.

Är det optilockfästen på? Ser att du gjort detsamma som jag gjorde på min bössa, rostfria fästen och svarta ringar ..... skitsnyggt om jag får säga det själv.

Publicerat
nu har jag köpt bössa :P

som bestämt skulle jag egentligen åka in till svante nilssons i Uppsala och kolla vad han hade för vapen att erbjuda...

och som vanligt var de stäng pågrund av jaktmöte i två dar ?!?!?.... aja skit samma tänkte jag.

så jag o far min begav oss til Enköping iställe till karlssons jakt och fiske.

Där jag fick jätte bra hjälp med val av bössa och kikarsikte och även skåp.

tänk om de fanns fler vapen försäljare som är så hjälpsamma som dom är i Enköping :lol: *tummen upp för er*

nå väl här är de jag införskaffat.

1.Tikka T3 S/S vänster kaliber 308 Win pris 10 900:-

2.Leupold VX-II 3-9 x 50 med multicoatlinser ger högre ljustransmission ordpris 5495:- mitt pris 4395 :- sparade 1100:-

3.Skåp Nor-lyx HL 5 Basic plats för upp till 5 gevär. skulle haft ett Zugil 5 för 3495:- men dom var slut så fick ett HL 5 basic iställe för pris 3495:- ordpris 3995:- sparade 500:- .

sparade totalt 1600:- och total kostnaden landade på 20800 :- där ingår lite annat smått och gott.

skriv vad ni tycker och tänker om mitt köp och val av bössa,kikare och skåp.

MVH!

Kanon men hade nog hellre valt ett beg europeiskt sikte tex svarre eller zeiss

Publicerat
  • Författare
Fått ny sexig sängkamrat ser jag ;):wub: Ruskigt stilig bössa, hoppas du blir nöjd.

haha nej fick inte ha den i sängen för tjejen :(B).

Är det optilockfästen på? Ser att du gjort detsamma som jag gjorde på min bössa, rostfria fästen och svarta ringar ..... skitsnyggt om jag får säga det själv.

haha nej fick inte ha den i sängen för tjejen :(B).

mm de är optillockfästena :) jag tycker oxå de ser jäkligt bra ut med rostfria fästen o svarta ringar :)

MVH!