Publicerat Augusti 7, 201015 yr Tänkte fråga vad det är för skillnad på dom olika benämningarna. Som ps as ad osv. Här har du en länk till deras hemsida. Hatsan Där finns allt som behövs. BTW vart ja lite sugen på att montera isär o titta lite men det roliga tog slut snabbt för den lilla lilla kulan som låser fastframstocksmuttern lossnade och jag ägnade en lååååång tid med att ruska mattan, dammsuga, hälla ut allt från påsen på golvet och leta efter den bland allt skräp, dammsuga mattan igen, leta igenom påsen igen utan att finna den lilla marodörkulan. Tur att ladyn var borta annars hade ja fått utstå massa kommentarer också och sånt klarar man ju sig utan vid ett sånt tillfälle. Ska leta lite till nu...
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Välkommen till slitvargens brödraskap! Hur många skott måste man avlossa innan man kan få en häftig titel?
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Jag ladda o sköt min så många gånger att jag slet ut plastkoppen i magasinröret på den förra iaf. Ingen räkning på hur många skott de krävdes men nå mkt putsande var de inte iaf. Men vid 10 000 borde man ju deffenitivt få ett hedersomnämnande iaf.
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Ok. Sätter igång på måndag då. Tips på ammo som kostar under 2.10 st? Det är den billigaste som finns här i stan
Publicerat Augusti 8, 201015 yr Här brukar skytteklubben sälja billigare ammo än lokala handlaren! Så kolla vad skjutbanan tar. Fritid o Vildmarksliv har för 1,59 vid köp av 1000st men då får du nog räkna med frakt på ca 200kr/1000st. Värt att kolla iaf om du har intresse. Frågan e väl mest om de inte e värt de där 300kronorna att slippa behöva förvara ammon samt att passa transporten. Själv snittar jag på 3-5000 skott om året blandat jakt o övning så ngn tusing tjänar jag deffenetivt.
Publicerat Augusti 8, 201015 yr Här brukar skytteklubben sälja billigare ammo än lokala handlaren!Så kolla vad skjutbanan tar. Fritid o Vildmarksliv har för 1,59 vid köp av 1000st men då får du nog räkna med frakt på ca 200kr/1000st. Värt att kolla iaf om du har intresse. Frågan e väl mest om de inte e värt de där 300kronorna att slippa behöva förvara ammon samt att passa transporten. Själv snittar jag på 3-5000 skott om året blandat jakt o övning så ngn tusing tjänar jag deffenetivt. På skjutklubben tar de 2kr /smäll så det är inte mycket billigare. Vad jag har förstått så öppnar en Jaktiabutik i Nyköping när som helst, ska dit och se vad dem kan ha för erbjudanden hoppas på det bästa. Det är först i år som jag kommit igång ordentligt med både hagel och kulskytte och hoppas väl komma upp i af i 1500-2000 pangar i år Mvh
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Hej! Skulle vilja fråga "brödraskapet" om det finns Escorter för vänsterskyttar? /Nissen
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Hej! Skulle vilja fråga "brödraskapet" om det finns Escorter för vänsterskyttar? /Nissen finns o finns, den är ganska neutral om int helt. enda nackdelen är att hylsorna skjuts till höger, men mina kompisar som är vänsterskytta har inte haft nå problem och dom skjuter bara med högerhänta bössor.
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Nu e byssen väl inskjuten. Den har redan sina egna ärr så att blivit personlig o strax under 500 skott har gått igenom den. Ett rejält parti duvor har spruckit o flera arter svartfågel o måsfågel har trillat. Dock tycker ja den klämmer hylsor lite väl ofta, dvs skorstenar. Främst med 24g men de har hänt med 28g också. DOCK inte alltid. Nån som haft detta problem vid ny o hur löste ni de? Min förra lämnades in o fick gashålen uppborrade sen efter det vae det aldrig några problem.
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Författare Är vänsterskytt jag med.. Man får krut i ögona tills man lär sig att blinka med höger öga när du trycker av..
Publicerat Augusti 18, 201015 yr Nu har jag skjutit ca 200plugg i US9 24g (lead max) med min bössa. Den har laddat om alla och den fungerar perfekt! Är riktigt nöjd med denna och jag skjuter träff på det mesta efter lite justeringar med de medföljande brickorna Mvh
Publicerat Augusti 23, 201015 yr Hejsan! Idag har jag varit o lämnat in en licensansökan på en PS med svart syntetkolv o 66cm pipa Hoppas licenstanten är snabb /Mvh Raz
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Nu ska jag snart iväg o panga loss de första skotten med min nya PS :D Som jag har sett fram emot denna dag
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Börjar med att säga så här: Sen fortsätter jag med en liten berättelse. Jag kom till banan, lagom stressad som är vanligt bland småbarnsföräldrar, pratar lite med gubbarna och ska börja skjuta. PANG - träff PANG - träff .... Woohoo bössan e gjord för mig! Sen smet ju såklart några bommar in också men det berodde nog på mig Alla patroner laddades om utan knyckel (Gyttorp Steel Max US7 24g), inget skrammel vid omladdningarna och jag titta på hylsorna så var ingen knycklad. Sköt 50 skott utan något problem som jag inte kan ändra med lite mer övning Just nu känner jag bara stor lycka och längtar till nästa vecka när det är hagelskytte igen. Ska nog skaffa mig medlemskap i en annan klubb där en kompis är instruktör så man kan panga lite mer än på bara tisdagar Just det jag är vänsterskytt och kände inte av något krutstänk alls Mvh Roffe
Publicerat Augusti 27, 201015 yr http://www.hatsan.com.tr/optima_silver_synthetic.asp Är det nån som vet om man kan köpa en sån här?
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Licensen landade i lådan idag. Nu väntar jag bara på själva bössan för fullvärdigt medlemskap!!
Publicerat Augusti 27, 201015 yr http://www.hatsan.com.tr/optima_silver_synthetic.asp Är det nån som vet om man kan köpa en sån här? Ta kontakt med Widfeldts eller Värnamo vapen och se vad det kostar dig att dem ta hem den åt dig.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Licensen landade i lådan idag. Nu väntar jag bara på själva bössan för fullvärdigt medlemskap!! Jag fick hem bössa dagen efter den skickades från blekinge så du borde kunna hämta ut din på tisdag senast Grattis förresten
Publicerat September 3, 201015 yr Nyss kom bössan hem!!! Hann bara sätta ihop den och klämma lite på den. Skall prova i helgen, återkommer med ett första utlåtande!
Publicerat September 6, 201015 yr Hej hej ärade medlemmar Är det någon som vet vilka choker som passar i Escorterna... Skjuter mycket trap med min och har märkt att orginalchokerna slits en hel del och har funderat över brileychoker eller något liknande... vad jag förstått så skiljer det sig lite i gängningen och instickslängden på de olika chokerna. Så frågan är ju vad man ska leta efter... Vilka andra märken har samma gängning? David
Publicerat September 12, 201015 yr Hej hej ärade medlemmarÄr det någon som vet vilka choker som passar i Escorterna... Skjuter mycket trap med min och har märkt att orginalchokerna slits en hel del och har funderat över brileychoker eller något liknande... vad jag förstått så skiljer det sig lite i gängningen och instickslängden på de olika chokerna. Så frågan är ju vad man ska leta efter... Vilka andra märken har samma gängning? David Det var fan vad inaktiva brödraskapet var helt plötsligt... Är det verkligen ingen som vet nått om detta??? David
Publicerat September 12, 201015 yr Woohoo.. anmäler mig till brödraskapet, ny på forumet och fick min nya Escort i torsdas
Publicerat September 13, 201015 yr Woohoo.. anmäler mig till brödraskapet, ny på forumet och fick min nya Escort i torsdas Välkommen! Det var lite lustigt, jag e oxå ny på forumet och fick oxå min escort i torsdags /Mvh Raz
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.