Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hatsan ESCORT Brödraskapet.

Featured Replies

Publicerat
Tänkte fråga vad det är för skillnad på dom olika benämningarna.

Som ps as ad osv.

Här har du en länk till deras hemsida.

Hatsan

Där finns allt som behövs.

BTW vart ja lite sugen på att montera isär o titta lite men det roliga tog slut snabbt för den lilla lilla kulan som låser fastframstocksmuttern lossnade och jag ägnade en lååååång tid med att ruska mattan, dammsuga, hälla ut allt från påsen på golvet och leta efter den bland allt skräp, dammsuga mattan igen, leta igenom påsen igen utan att finna den lilla marodörkulan.

Tur att ladyn var borta annars hade ja fått utstå massa kommentarer också och sånt klarar man ju sig utan vid ett sånt tillfälle.

Ska leta lite till nu...

  • Svar 236
  • Visningar 65,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Väntar på en rapport om hur det gick med provskjutningen! Är nämligen själv sugen på ett medlemskap i detta ädla brödraskap

  • Hej! Kan man smyga igen slutstycket på ett bra sätt på PS:en? Jag har försökt men inte lyckats. Mvh/ Raz

Posted Images

Publicerat
Välkommen till slitvargens brödraskap!

Hur många skott måste man avlossa innan man kan få en häftig titel? :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
:rolleyes: Säg det..
Publicerat

Jag ladda o sköt min så många gånger att jag slet ut plastkoppen i magasinröret på den förra iaf.

Ingen räkning på hur många skott de krävdes men nå mkt putsande var de inte iaf.

Men vid 10 000 borde man ju deffenitivt få ett hedersomnämnande iaf. ;)

Publicerat

Ok. Sätter igång på måndag då.

Tips på ammo som kostar under 2.10 st? Det är den billigaste som finns här i stan B)

Publicerat

Här brukar skytteklubben sälja billigare ammo än lokala handlaren!

Så kolla vad skjutbanan tar.

Fritid o Vildmarksliv har för 1,59 vid köp av 1000st men då får du nog räkna med frakt på ca 200kr/1000st.

Värt att kolla iaf om du har intresse.

Frågan e väl mest om de inte e värt de där 300kronorna att slippa behöva förvara ammon samt att passa transporten.

Själv snittar jag på 3-5000 skott om året blandat jakt o övning så ngn tusing tjänar jag deffenetivt.

Publicerat
Här brukar skytteklubben sälja billigare ammo än lokala handlaren!

Så kolla vad skjutbanan tar.

Fritid o Vildmarksliv har för 1,59 vid köp av 1000st men då får du nog räkna med frakt på ca 200kr/1000st.

Värt att kolla iaf om du har intresse.

Frågan e väl mest om de inte e värt de där 300kronorna att slippa behöva förvara ammon samt att passa transporten.

Själv snittar jag på 3-5000 skott om året blandat jakt o övning så ngn tusing tjänar jag deffenetivt.

På skjutklubben tar de 2kr /smäll så det är inte mycket billigare.

Vad jag har förstått så öppnar en Jaktiabutik i Nyköping när som helst, ska dit och se vad dem kan ha för erbjudanden ;) hoppas på det bästa.

Det är först i år som jag kommit igång ordentligt med både hagel och kulskytte och hoppas väl komma upp i af i 1500-2000 pangar i år ;)

Mvh

Publicerat

Hej!

Skulle vilja fråga "brödraskapet" om det finns Escorter för vänsterskyttar?

/Nissen

Publicerat
Hej!

Skulle vilja fråga "brödraskapet" om det finns Escorter för vänsterskyttar?

/Nissen

finns o finns, den är ganska neutral om int helt.

enda nackdelen är att hylsorna skjuts till höger, men mina kompisar som är vänsterskytta har inte haft nå problem och dom skjuter bara med högerhänta bössor.

Publicerat

Nu e byssen väl inskjuten.

Den har redan sina egna ärr så att blivit personlig o strax under 500 skott har gått igenom den.

Ett rejält parti duvor har spruckit o flera arter svartfågel o måsfågel har trillat.

Dock tycker ja den klämmer hylsor lite väl ofta, dvs skorstenar.

Främst med 24g men de har hänt med 28g också.

DOCK inte alltid.

Nån som haft detta problem vid ny o hur löste ni de?

Min förra lämnades in o fick gashålen uppborrade sen efter det vae det aldrig några problem.

Publicerat
  • Författare

Är vänsterskytt jag med.. Man får krut i ögona tills man lär sig att blinka med höger öga när du trycker av..

Publicerat

Nu har jag skjutit ca 200plugg i US9 24g (lead max) med min bössa. Den har laddat om alla och den fungerar perfekt! Är riktigt nöjd med denna och jag skjuter träff på det mesta efter lite justeringar med de medföljande brickorna ^_^

Mvh

Publicerat

Hejsan!

Idag har jag varit o lämnat in en licensansökan på en PS med svart syntetkolv o 66cm pipa :lol:

Hoppas licenstanten är snabb :D

/Mvh Raz

Publicerat

Nu ska jag snart iväg o panga loss de första skotten med min nya PS ;):D :D

Som jag har sett fram emot denna dag :rolleyes:

Publicerat

Börjar med att säga så här: :D

Sen fortsätter jag med en liten berättelse.

Jag kom till banan, lagom stressad som är vanligt bland småbarnsföräldrar, pratar lite med gubbarna och ska börja skjuta.

PANG - träff PANG - träff .... Woohoo bössan e gjord för mig! Sen smet ju såklart några bommar in också men det berodde nog på mig :o

Alla patroner laddades om utan knyckel (Gyttorp Steel Max US7 24g), inget skrammel vid omladdningarna och jag titta på hylsorna så var ingen knycklad. Sköt 50 skott utan något problem som jag inte kan ändra med lite mer övning ;)

Just nu känner jag bara stor lycka och längtar till nästa vecka när det är hagelskytte igen. Ska nog skaffa mig medlemskap i en annan klubb där en kompis är instruktör så man kan panga lite mer än på bara tisdagar :D

Just det jag är vänsterskytt och kände inte av något krutstänk alls :)

Mvh

Roffe

Publicerat

Licensen landade i lådan idag. Nu väntar jag bara på själva bössan för fullvärdigt medlemskap!!

Publicerat
Licensen landade i lådan idag. Nu väntar jag bara på själva bössan för fullvärdigt medlemskap!!

Jag fick hem bössa dagen efter den skickades från blekinge ^_^ så du borde kunna hämta ut din på tisdag senast :)

Grattis förresten :)

Publicerat

Tack så mycket. Är grymt spänd på att få se hur den presterar!!

Publicerat

Nyss kom bössan hem!!!

Hann bara sätta ihop den och klämma lite på den.

Skall prova i helgen, återkommer med ett första utlåtande!

Publicerat

Hej hej ärade medlemmar

Är det någon som vet vilka choker som passar i Escorterna...

Skjuter mycket trap med min och har märkt att orginalchokerna slits en hel del och har funderat över brileychoker eller något liknande...

vad jag förstått så skiljer det sig lite i gängningen och instickslängden på de olika chokerna.

Så frågan är ju vad man ska leta efter...

Vilka andra märken har samma gängning?

David

Publicerat
Hej hej ärade medlemmar

Är det någon som vet vilka choker som passar i Escorterna...

Skjuter mycket trap med min och har märkt att orginalchokerna slits en hel del och har funderat över brileychoker eller något liknande...

vad jag förstått så skiljer det sig lite i gängningen och instickslängden på de olika chokerna.

Så frågan är ju vad man ska leta efter...

Vilka andra märken har samma gängning?

David

Det var fan vad inaktiva brödraskapet var helt plötsligt... :o

Är det verkligen ingen som vet nått om detta???

David

Publicerat

Woohoo.. anmäler mig till brödraskapet, ny på forumet och fick min nya Escort i torsdas ;)

Publicerat
Woohoo.. anmäler mig till brödraskapet, ny på forumet och fick min nya Escort i torsdas ;)

Välkommen! Det var lite lustigt, jag e oxå ny på forumet och fick oxå min escort i torsdags :(

/Mvh Raz

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.