Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare Har hört av min granne som vann SM i bänkskytte här i år som också hjälpt mig plasta in min 6,5.Att det kan vara förödande för en bössa att växla mellan belagda och obelaggda kulor....vet ej om du gjort det.... men då kan ojämna beläggningar i pipan bli följden och förödande för precisionen. Nej inget sådant är gjort, alltid skjutit med obelagda kulor i vapnet, men alla idér och förslag är välkommna
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Jaha, då har man varit iväg igen, med en strimma hopp om att nu ska det gå vägen, ack vad fel man kan ha, kastar kulor precis som vanligt, Den kastar nästan exakt likadant varje gång, 2st sitter helt ok samlade men den 3:de sitter 2cm till vänster och ca 7-8 cm upp. Blir inte klok på detta. Nu har iallafall vapen affären tagit hand om bössan och skulle test skjuta den och kolla över den ordentligt. Hoppas baradom hittar felet, dom verkar kompetenta å det tro jag nog dom gör.
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Författare Sådär, nu ringde vapen firman ifråga, dom har skjutit 3skotts serier, centrum centrum i en klisterlapp, även 5 skotts serier på lite drygt detta. Verkar som att gammla bettan inte tycker om militär ammo längre, så nu bär det iväg och hämta bössan och inhandla en amssa skott å fara och testskjuta igen verkar ju som att det går bra nu ialllafall
Publicerat November 2, 200817 yr Jag gissar på att det är nya stocken som spökar. Testa att byta tillbaka till orginalkolven i trä.
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Nu har jag äntligen tagit mig iväg och provskjutit, andvände normas jaktmatch. Ny kikare och fästen. och nu ÄNTLIGEN skjuter den som den ska... var dock rejält med dimma idag så träffbilderna kan krypa ihop ännu mer, men jag är helt klart nöjd.
Publicerat November 9, 200817 yr Nu har jag äntligen tagit mig iväg och provskjutit, andvände normas jaktmatch. Ny kikare och fästen. och nu ÄNTLIGEN skjuter den som den ska... var dock rejält med dimma idag så träffbilderna kan krypa ihop ännu mer, men jag är helt klart nöjd. Härligt!...snacka om sammanträffande idag på banan, att man har forumister i samma jaktlag utan att man vet om det! Världen är bra liten ibland Vi hörs!
Publicerat November 9, 200817 yr Nu har jag äntligen tagit mig iväg och provskjutit, andvände normas jaktmatch. Ny kikare och fästen. och nu ÄNTLIGEN skjuter den som den ska... var dock rejält med dimma idag så träffbilderna kan krypa ihop ännu mer, men jag är helt klart nöjd. verkar som simmons och tasco grejorna inte var vän med din bössa.
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Alltid trevligt att träffa forumister och snacka lite skit Det konstiga är att jag har haft bushnell kikaren (som den skjutit riktigt bra med tidigare på, verkar som att det var arme ammon som gjorde det, iofs så är ju leupolden betydligt bättre än båda dom andra 2 kikarna tillsammans men skönt att få till träffbilderna iallafall