Publicerat November 7, 200817 yr En gammal beretta enkelpipa??Den tål bra mycket och är liten och lätt.Enda problemet är att den har mycket rekyl
Publicerat November 7, 200817 yr Haha, Calle. Sikta med rätt öga så ska det nog lösa sig Sikta? Jag blundar för det smäller så högt...
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Om man gör det enkelt för dig och väljer ett känt märke så är beretta nära till hands. Har kikat på deras hemsida och har några frågor. - Vad är skillnaden i Silver Pigeon serien mer än design/snygghet? - Vad är skillnaden mellan Silver P-serien och Onyx? Spontant, utan att veta så mycket, kändes någon av dessa lämpliga: Onyx eller Silver P S alt Silver P II. Har ni några åsikter om dessa? Tack på förhand!
Publicerat November 9, 200817 yr Ska bli intressant med feedback på denna då jag själv varit o klämt o kännt på en Silver P. *tar en snus och lutar mig tillbaka*
Publicerat November 10, 200817 yr Författare Har vi inga "berettakännare" här på forumet.... Som sagt, jag resonerar som så att eftersom det naturligen finns en rad bössor som är lämpliga så är det svårt/omöjligt att veta vad som är "bäst" (subjektiv term). Därför väljer jag ett känt märke som uppenbarligen gjort nåt bra för att kunna vara så pass erkända som som är. Jag kan revidera frågan till: Om priset inte hade betydelse, vilken bössa hade du valt om du fick välja mellan Beretta onyx och Beretta Silver Pigeon S?
Publicerat November 10, 200817 yr erkon. du skall inte bry dig ett piss vad vi tycker det bästa du kan göra är att gå till vapen butiken och gå genom alla bössor dom har. dom som passar bäst drar du en runda till och eliminerar bössa efter bössa så gjorde jag men en snack skall du ha bakom örat när du går till affären. Finnclassic 412 sk marochi
Publicerat November 10, 200817 yr Berettas modeller är lite djungel dessvärre.. Dessutom så är det faktiskt pinsamt små skillnader på dem, lådan är garanterat den samma på de två modeller du far efter. Har du gett dej fan på att du ska ha en ny bössa? Finns nämligen ruskigt många vanliga 686:or för vettiga pengar som är precis lika bra som de nya påkar du tittar på. Mvh!
Publicerat November 12, 200817 yr Författare erkon. du skall inte bry dig ett piss vad vi tycker det bästa du kan göra är att gå till vapen butiken och gå genom alla bössor dom har. dom som passar bäst drar du en runda till och eliminerar bössa efter bössa så gjorde jag men en snack skall du ha bakom örat när du går till affären. Finnclassic 412 sk marochi Jodå, jag vet. Men som du säger är det bra att kunna sålla lite i allt säljsnack och det bästa sättet att kunna göra det på är att ha kunskap om olika prylar Berettas modeller är lite djungel dessvärre.. Dessutom så är det faktiskt pinsamt små skillnader på dem, lådan är garanterat den samma på de två modeller du far efter.Har du gett dej fan på att du ska ha en ny bössa? Finns nämligen ruskigt många vanliga 686:or för vettiga pengar som är precis lika bra som de nya påkar du tittar på. Mvh! Finns inget egenvärde i ny bössa. Problemet är att gubben har inte direkt ett brinnande intresse för vapen och har mycket begränsat med tid. Därför bad han mig att "fixa en bössa till mig" typ. Så beggad eller ny spelar ingen roll. En beggad 686:a skulle vara helt ok. Men det är bra att du säger att det är små skillnader, då slipper man grotta ner sig i en ny djungel :)
Publicerat November 13, 200817 yr Ska du handla vapen i London? Eller är det farsgubben som vill vara rustad inför nästa hösts andbravader?
Publicerat November 13, 200817 yr Författare Ska du handla vapen i London? Eller är det farsgubben som vill vara rustad inför nästa hösts andbravader? Är farsan som bad mig hitta något lämpligt. Vi satt på vallen och surrade nån dag här i somras, när vi renoverade tror jag det var. Men jag tror du och jag får ta honom till Norrländska och pröva ut en.... Är nog lättast så
Publicerat November 14, 200817 yr Passar på att fråga i denna tråd också. En kompis som ska köpa sin första hagelbössa. Han är 2,05 lång och armar därefter. Han har lite svårt att hitta en skön bössa. Han var inne på Walter Borg, och de hade låtit honom klämma på en japanskbössa som han tyckte låg bra, men var lite för dyr för en första bössa tyckte han. Någon som har förslag på bössor med längre stock eller om det är någon här som är över 2m och har en bra bössa?
Publicerat November 14, 200817 yr Finns tillfälliga förlängingar som man trär på kolven, då får han "kläm" på om bössan stämmer eller ej. Är han nöjd så är det ju bara att förlänga kolven sen .. Mvh!
Publicerat November 14, 200817 yr Skall du ha en bock så skulle jag slå ett slag för Berettas gamla S55/56/57-serie. Brukar gå att hitta begagnade för rimliga pengar. Merkels 200 bock är också en charmig bössa. Om du skall ha en riktig slitvarg så är en gammal Hva m/20 "the thing"..Nästintill gratis och helt outslitlig med en stor portion nostalgi och charm med sina utvändiga hanar och underlever..
Publicerat November 14, 200817 yr Slår ett slag för Browning och Miroku, man får mycke vapen för pengarna.