Publicerat November 2, 200817 yr ja hur gick det ? har inte hört ett piss av händelsen? förövrigt är per the män! är han månne medlem i jobsaft eller rocksnack? edit: rubrik ändrar
Publicerat November 3, 200817 yr Ingen aning hur det gick för honom. Ingen aning om han är medlem någonstans, tror inte han i så fall skulle säga det.
Publicerat November 3, 200817 yr ja hur gick det ? har inte hört ett piss av händelsen?förövrigt är per the män! är han månne medlem i jobsaft eller rocksnack? Vet inte hur det gick med det. Håller med om att Pär Moberg rockar fett ! Ser alla han matlagningsprogram med nöje, likaså när han var med i jaktprogrammen. Det är en person som jag skulle vilja åka iväg på en jaktvecka med, tror det skulle vara sketaskoj faktiskt. Naturligtvis står han för matlagningen... / janne
Publicerat November 3, 200817 yr Vet inte hur det gick med det.Håller med om att Pär Moberg rockar fett ! Ser alla han matlagningsprogram med nöje, likaså när han var med i jaktprogrammen. Det är en person som jag skulle vilja åka iväg på en jaktvecka med, tror det skulle vara sketaskoj faktiskt. Naturligtvis står han för matlagningen... / janne Jag har väldigt svårt för den mannen faktiskt.. Men det kan lika gärna bero på att han spelat så obehaglig person i sina roller.. =) Men ja.. nä.. han går bort för mig iaf =)
Publicerat November 3, 200817 yr Vet inte hur det gick med det.Håller med om att Pär Moberg rockar fett ! Ser alla han matlagningsprogram med nöje, likaså när han var med i jaktprogrammen. Det är en person som jag skulle vilja åka iväg på en jaktvecka med, tror det skulle vara sketaskoj faktiskt. Naturligtvis står han för matlagningen... / janne Med risk för debatt nu så stoppar jag ut hakan. Jag skulle aldrig äta någonting som han har lagat! Om en kock skulle ta sig i håret medans han lagar mat utan att tvätta händerna efter sig skulle han få sparken direkt! Jag har stora problem med hans hygien när han lagar mat. Skall man laga mat på TV så får man tänka till lite, inte använda samma sked när man smakar av maten utan att diska den först t ex... Det samma tycker jag gäller när man slaktar och styckar. Skulle ni vara ok om någon börjar karva i köttet med en skitig kniv eller smutsiga händer? Hygien är A & O när det kommer till matlagning och hantering av råvaror.
Publicerat November 3, 200817 yr Författare Med risk för debatt nu så stoppar jag ut hakan.Jag skulle aldrig äta någonting som han har lagat! Om en kock skulle ta sig i håret medans han lagar mat utan att tvätta händerna efter sig skulle han få sparken direkt! Jag har stora problem med hans hygien när han lagar mat. Skall man laga mat på TV så får man tänka till lite, inte använda samma sked när man smakar av maten utan att diska den först t ex... Det samma tycker jag gäller när man slaktar och styckar. Skulle ni vara ok om någon börjar karva i köttet med en skitig kniv eller smutsiga händer? Hygien är A & O när det kommer till matlagning och hantering av råvaror. det finns matlagning och så finns det matlagning. sen finns det folk och sen finns det per moberg jag har då inte direkt nåt problem själv tar jag mig i håret och även smakar med samma sked någongång
Publicerat November 3, 200817 yr Med risk för debatt nu så stoppar jag ut hakan.Jag skulle aldrig äta någonting som han har lagat! Om en kock skulle ta sig i håret medans han lagar mat utan att tvätta händerna efter sig skulle han få sparken direkt! Jag har stora problem med hans hygien när han lagar mat. Skall man laga mat på TV så får man tänka till lite, inte använda samma sked när man smakar av maten utan att diska den först t ex... Det samma tycker jag gäller när man slaktar och styckar. Skulle ni vara ok om någon börjar karva i köttet med en skitig kniv eller smutsiga händer? Hygien är A & O när det kommer till matlagning och hantering av råvaror. håller med dig fullt ut! han har bra recept som jag gärna provar men jag tycker inte om att se honom i köket med sitt flotiga hår som han drar i hela tiden...
Publicerat November 3, 200817 yr äääääh, det är ju show =) killen har ju ffs jobbat på café opera, då är man ingen dålig kock. jag har ingenting emot killen, han visar äkta känslor när han jagar, han började ju nästan gråta när han bommade
Publicerat November 3, 200817 yr äääääh, det är ju show =)killen har ju ffs jobbat på café opera, då är man ingen dålig kock. jag har ingenting emot killen, han visar äkta känslor när han jagar, han började ju nästan gråta när han bommade nejdå, han är absolut ingen dålig kock men han kunde tänka sig för lite mer när han lagar mat...
Publicerat November 3, 200817 yr Det är ju det som är showen. Hur mångs skulle annars sitta på ett internetforum och diskutera honnom? (tror aldrig jag sett en diskution om Mat-tina eller liknande)
Publicerat November 3, 200817 yr Det är ju det som är showen.Hur mångs skulle annars sitta på ett internetforum och diskutera honnom? (tror aldrig jag sett en diskution om Mat-tina eller liknande) PRECIS!!! Det är ju fränt att tvätta potatis med högtryck, använda abnorma mängder smör och smaka och sliska under tiden härligheterna puttrar. Jag skulle med glädje sätta i mig nåt han lagat. Men vi är alla olika...
Publicerat November 3, 200817 yr äääääh, det är ju show =)killen har ju ffs jobbat på café opera, då är man ingen dålig kock. jag har ingenting emot killen, han visar äkta känslor när han jagar, han började ju nästan gråta när han bommade ehm.. glömt bort att han är skådespelare?
Publicerat November 3, 200817 yr ehm.. glömt bort att han är skådespelare? Om det finns nånting jag inte skulle kalla honnom är det skådespelare
Publicerat November 3, 200817 yr ehm.. glömt bort att han är skådespelare? Han har gjort både och! Alltså både kockat på café opera och spelat skådis....
Publicerat November 3, 200817 yr Han har gjort både och! Alltså både kockat på café opera och spelat skådis.... syftade på att han grät efter bomskott =) Gammalt skådespelarknep med hål i fickan och en pinsette.. you do the math.. Hehe, nej då jag vet =) Men jag tycker nog han är en bra skådespelare, när han får roller han passar till.. gamla alkoholiserade hustrumisshandlande norrlänningar Det är väl det han brukar vara i sina filmer
Publicerat November 3, 200817 yr Han var väl typ polischef i Beckfilmerna och sen med i nån såpa på TV3, Vita lögner eller vad det nu var. Nån favvoskådis har han aldrig varit, men den sidan han visar upp i jakt och matlagningsprogram går hem hos mig
Publicerat November 3, 200817 yr syftade på att han grät efter bomskott =) Gammalt skådespelarknep med hål i fickan och en pinsette.. you do the math.. Hehe, nej då jag vet =) Men jag tycker nog han är en bra skådespelare, när han får roller han passar till.. gamla alkoholiserade hustrumisshandlande norrlänningar Det är väl det han brukar vara i sina filmer Okej, nu när jag läste igen insåg jag att du borde syftat på det.... Sen tycker jag att han är bra mycket bättre som kock än som skådis. Som du säger så brukar han inte spela så populära roller....minns själv att jag ogillade honom skarpt innan han började vara med i jaktprogram så man fick en någorlunda korrekt bild av vem han var..
Publicerat November 3, 200817 yr Okej, nu när jag läste igen insåg jag att du borde syftat på det.... Sen tycker jag att han är bra mycket bättre som kock än som skådis. Som du säger så brukar han inte spela så populära roller....minns själv att jag ogillade honom skarpt innan han började vara med i jaktprogram så man fick en någorlunda korrekt bild av vem han var.. Samma här, jag avskydde åsynen av karln när jag fick se honom på vita duken eller i tv-rutan. Men sen när han dök upp med matlagning och jakt, då fick man ju se mer av människan bakom rollerna han spelade, och jag tycker han verkar vara en kul prick. Dessutom visar det väl att han har lyckats förmedla "skitstöveln" i de roller han spelat, om man ogillar någon person för vad denne spelat för karaktärer i div filmer och serier.. Och inte har jag nått att invända på hur han beter sig i köket, är inte ett dugg bättre själv. Nu har jag iofs inget tjockt hår att dra flottiga fingrar igenom, har inget hår alls faktiskt, men förövrigt så kör jag med samma sked till all provsmakning och så, handduksslarvan hänger i bältet och den torkar man ju av händerna på med jämna mellanrum. Ingen har då hittills fått magsjuka av den mat jag lagat. / janne
Publicerat November 3, 200817 yr Och inte har jag nått att invända på hur han beter sig i köket, är inte ett dugg bättre själv.Nu har jag iofs inget tjockt hår att dra flottiga fingrar igenom, har inget hår alls faktiskt, men förövrigt så kör jag med samma sked till all provsmakning och så, handduksslarvan hänger i bältet och den torkar man ju av händerna på med jämna mellanrum. Ingen har då hittills fått magsjuka av den mat jag lagat. Men skulle du vara ok med detta på en restaurang? Det är nog en annan sak vad man gör hemma till sig själv...
Publicerat November 3, 200817 yr Med risk för debatt nu så stoppar jag ut hakan.Jag skulle aldrig äta någonting som han har lagat! Om en kock skulle ta sig i håret medans han lagar mat utan att tvätta händerna efter sig skulle han få sparken direkt! Jag har stora problem med hans hygien när han lagar mat. Skall man laga mat på TV så får man tänka till lite, inte använda samma sked när man smakar av maten utan att diska den först t ex... Det samma tycker jag gäller när man slaktar och styckar. Skulle ni vara ok om någon börjar karva i köttet med en skitig kniv eller smutsiga händer? Hygien är A & O när det kommer till matlagning och hantering av råvaror. Håller med till fullo. Såg en gång hur hans svett droppade ner i såsen han tillagade och slog snabbt över till ett annat program för att inte bli förbannad över hans likgiltighet för sina matgäster. Han har i o f s jobbar på restauranter men inte som huvudkock utan som medhjälpare (kanske diskare??). Dock gillade jag när han fjällade en lax med hogtryckstvätt...
Publicerat November 3, 200817 yr Författare Men skulle du vara ok med detta på en restaurang?Det är nog en annan sak vad man gör hemma till sig själv... ok vad är det per mobergs gör då? hemma till sin familj ?
Publicerat November 3, 200817 yr ok vad är det per mobergs gör då? hemma till sin familj ? Sorry för att jag medverkar till denna off-topic Eftersom han nu kör racet som tv-kock bör man kanske följa de oskrivna reglerna som gäller för just kockeri eller publik matlagning. Men det är min åsikt.
Publicerat November 3, 200817 yr Hela vitsen är väl just att han lagar mat som "gemene man" i hemmiljö till familj och vänner. Inte i ett restaurangkök till betalande gäster. Nog för att jag personligen inte slabbar med fingrar i håret eller droppar svett etc. ner i mat jag serverar här hemma, men som sagt: Programideén är ju inte heller att lära svenska folket att laga mat som på restaurang, med den standard/ de regler och bestämmelser som gäller där. Så när ni kommer hit och blir bjuden på mat, så kan ni lugnt äta Kanske kan nästa forumist som kommer hit avge matrapport sedan