Publicerat November 3, 200817 yr Författare nej de gör ingenting att vi är offtopic. skriv på mera bara så jag har nånting att sysselsätta mig med då man är sjuk!
Publicerat November 3, 200817 yr Hela vitsen är väl just att han lagar mat som "gemene man" i hemmiljö till familj och vänner. Inte i ett restaurangkök till betalande gäster. Jag tycker att man ska ha samma grundläggande krav på hygien hemma som i ett restaurantkök. Visst skiljer det i utrustning men att hitta rester av kocken i maten är lika äckligt hemma som på restaurant och man blir lika magsjuk om dåliga råvaror ingår i maten.
Publicerat November 6, 200817 yr Så när ni kommer hit och blir bjuden på mat, så kan ni lugnt äta Kanske kan nästa forumist som kommer hit avge matrapport sedan Vad blir det för mat???
Publicerat November 6, 200817 yr Författare Jag tycker att man ska ha samma grundläggande krav på hygien hemma som i ett restaurantkök. Visst skiljer det i utrustning men att hitta rester av kocken i maten är lika äckligt hemma som på restaurant och man blir lika magsjuk om dåliga råvaror ingår i maten. så han pockar sina råvaror från sopkorgen?
Publicerat November 6, 200817 yr Vad blir det för mat??? Nästa forumist som jag vet ska komma hit kommer nog att få bla: ost och skinkfyllda, älgkalvs eller rådjursfärs-biffar inlindade i bacon, råstekt potatis, blåmögelostsås gkord på riktig grädde och en grönsallad med italiensk dressing på som ett av målen i alla fall Lite sån där standard på fredagar/lördagar. Lunch skulle jag tippa på blir tjädergryta med paprika och gräddsås i kombination med kokt potatis och rårivna rotfrukter. Så är (mat)planen nu i alla fall, men det kan ju hinna ändras till något mer basic som köttstroganoff på rådjursbiff och potatismos eller så likaväl
Publicerat November 6, 200817 yr Nästa forumist som jag vet ska komma hit kommer nog att få bla: ost och skinkfyllda, älgkalvs eller rådjursfärs-biffar inlindade i bacon, råstekt potatis, blåmögelostsås gkord på riktig grädde och en grönsallad med italiensk dressing på som ett av målen i alla fall Lite sån där standard på fredagar/lördagar. Lunch skulle jag tippa på blir tjädergryta med paprika och gräddsås i kombination med kokt potatis och rårivna rotfrukter. Så är (mat)planen nu i alla fall, men det kan ju hinna ändras till något mer basic som köttstroganoff på rådjursbiff och potatismos eller så likaväl Jag sitter i bilen på väg nu...
Publicerat November 6, 200817 yr Jag sitter i bilen på väg nu... Jasså, hade vi planerat ett besök?? Faktiskt så har jag en forumist som ska komma nästa helg, så han får avge rapport sedan (om han överlever )
Publicerat November 6, 200817 yr såg nån grina över svett i såsen,men sveriges egna gordon ramsey har nog det ännu sunskigare än lite saltvatten i såsen,,dom vägrade anlita anticimex(sjuka mängder skeppsråttor) pga dåligt publicitet och eftersom vi jag jobbade 2 år vägg i vägg med hans ena resturang så fick 40 talet modell 30cm råttor strycka med i min råttfälla..,och undrar än i dag hur många av dessa råttor livnärde sig på sten dam eftersom det var våran sida bjöd på..... äsch han är till för reta gubbar med byxor uppöver navel!
Publicerat November 6, 200817 yr äsch han är till för reta gubbar med byxor uppöver navel! Är ni släkt månne, du och Per? Snusket i restaurangbranschen är nog inte tillräckligt utrett. Radio Uppland åkte runt och kollade för 5-10 år sedan och gav betyg i antalet flottringar i bästa sändningstid. Den snubben fick halva Uppsala maffian efter sig
Publicerat November 6, 200817 yr Är ni släkt månne, du och Per? Snusket i restaurangbranschen är nog inte tillräckligt utrett. Radio Uppland åkte runt och kollade för 5-10 år sedan och gav betyg i antalet flottringar i bästa sändningstid. Den snubben fick halva Uppsala maffian efter sig man skulle önska det saken är nog ironi i tv pogramet och jag tycker det är bästa framför en naken irländare!
Publicerat November 6, 200817 yr såg nån grina över svett i såsen,men sveriges egna gordon ramsey har nog det ännu sunskigare än lite saltvatten i såsen,,dom vägrade anlita anticimex(sjuka mängder skeppsråttor) pga dåligt publicitet och eftersom vi jag jobbade 2 år vägg i vägg med hans ena resturang så fick 40 talet modell 30cm råttor strycka med i min råttfälla..,och undrar än i dag hur många av dessa råttor livnärde sig på sten dam eftersom det var våran sida bjöd på.....äsch han är till för reta gubbar med byxor uppöver navel! Jag vill minnas att svett och urin i princip är samma sak fastän urin är mer koncentrerat på Urea.
Publicerat November 6, 200817 yr man skulle önska det saken är nog ironi i tv pogramet och jag tycker det är bästa framför en naken irländare! Den enda tv-kock så är sevärd är Floyd, en dyngrak Floyd...
Publicerat November 6, 200817 yr Jag vill minnas att svett och urin i princip är samma sak fastän urin är mer koncentrerat på Urea. säker så,tror fler kockar svettas utan man får se det men som själv snusare får man acceptera att man får i sig miljoner baterier och snusk varje snus man tar och inte fan må jag dåligt av det snarare tvärtom
Publicerat November 6, 200817 yr säker så,tror fler kockar svettas utan man får se det men som själv snusare får man acceptera att man får i sig miljoner baterier och snusk varje snus man tar och inte fan må jag dåligt av det snarare tvärtom Du, jag tror jag hoppar över det utlovade ”torkade köttet” hos dig ikväll, nöjer mig med en slät kopp...........
Publicerat November 6, 200817 yr Den enda tv-kock så är sevärd är Floyd, en dyngrak Floyd... Sätter min röst på The Swedish Chef på The Muppets Show =)
Publicerat November 7, 200817 yr Nästa forumist som jag vet ska komma hit kommer nog att få bla: ost och skinkfyllda, älgkalvs eller rådjursfärs-biffar inlindade i bacon, råstekt potatis, blåmögelostsås gkord på riktig grädde och en grönsallad med italiensk dressing på som ett av målen i alla fall Lite sån där standard på fredagar/lördagar. Lunch skulle jag tippa på blir tjädergryta med paprika och gräddsås i kombination med kokt potatis och rårivna rotfrukter. Så är (mat)planen nu i alla fall, men det kan ju hinna ändras till något mer basic som köttstroganoff på rådjursbiff och potatismos eller så likaväl Mumma
Publicerat November 7, 200817 yr Mumma :P Man gör det man kan vet du Fast många förvånas över att inte maken rullar fram i skogen med tanke på allt som innehåller grädde och andra feta saker i min matlagning
Publicerat November 7, 200817 yr Författare Sätter min röst på The Swedish Chef på The Muppets Show =) amen bästa avsnittet är med banditos hummrarna :)
Publicerat November 8, 200817 yr jag kollar på "vad blir det för mat ", endast för det är per som är programmledare, hade det varit nån annan hade jag struntat i att kolla.
Publicerat November 8, 200817 yr jag kollar på "vad blir det för mat ", endast för det är per som är programmledare, hade det varit nån annan hade jag struntat i att kolla. Yep...Samma här.
Publicerat November 8, 200817 yr jag kollar på "vad blir det för mat ", endast för det är per som är programmledare, hade det varit nån annan hade jag struntat i att kolla. Brukar kolla in det då o då. Brukar inte se andra matlagnings program detta kan jag se.