Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snart dags för dovhjorts pürsch

Featured Replies

Publicerat

Visst är dom feta speciellt över baklåren,ryggen och på slaksidorna,brukar bli några kilo talg efter man styckat.

/Micke

Publicerat

Tror Mausern rökte på innan, sköt en hare i tron om att det var en dov... alt så sköt han en dovhjort som bara fanns mellan hans öron  ;)

Har sett en hind en gång för otroligt länge sedan som rymt från något hägn annars är här lugnt som i graven avseende dov. Lär höra dem dock på älgjakten, har ett dovhägn inom hörhåll från marken. Dessvärre är det tydligen bra kvalitet på stängslet..

Mvh!

Publicerat

Hmprf...pffft...du plutten här röks ingenting annat än dovhjortsbogar och älghjärtan!

Vad som finns mellan mina öron är en fråga som stötts och blötts i många år ;D min kära hustru hävdar att min hårddisk är fullproppad med fakta om vapen,kalibrar,ballistik......

Jag lovar att tänka speciellt mycket på dig när jag stoppar in tre ekplankor med den möraste ryggbiffen av dov i ugnen på fredag ;D

Och du bara så du vet.........jag vann :D;)

/Micke

Publicerat

Hipshot!

Bultsax? ??? ??? ???

Vi höll på köra på en kalv utanför hänget i Almunge som hade rymt, så förhoppningsvis finns det det några familjemedlemmar till honom som är ute i de Uppländska skogarna.

Själv blir det skagentoast till förrätt, sedan dovfilé med kantarellsås och hemgjord svartvinbärsgelé, middagen avslutas med en saffranssorbet. Sedan njuter vi av riktigt mörkt choklad, 90%, kaffe och en riktig god brandy från Spanien, Veterano eller Osbourne. Varför förstöra en god middag med Whisky?

Mr Mauser.

Du vann! :D :D :D