Hoppa till innehåll

Ny mobiltelefon snart..


Hipshot

Recommended Posts

Min Nokia är lite halvsunkig, kameran har alltid varit kass och jag börjar så smått kolla runt lite på ny lur..

Det jag funderar lite på är tex.. är detta med GPS i luren något att ha öht? Känns lite kass, funkar det öht?

Kamera behöver jag dock, gärna en bra. Möjlighet att surfa behöver jag inte..

Alltså:

Stryktålig kamera som man kan ringa med, smsa ta bilder och hyfsat lättnavigerad.. Alltid haft Nokia men den sista luren har varit så kass, trots att jag köpte den ny så fungerar den ffa inte helt bra, så nu blir det sannolikt ny lur av annat märke förslagsvis SonyEriksson. Förslag på lur någon?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • novacula

    18

  • Hipshot

    13

  • Wizard

    13

  • Ausch

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min Nokia är lite halvsunkig, kameran har alltid varit kass och jag börjar så smått kolla runt lite på ny lur..

Det jag funderar lite på är tex.. är detta med GPS i luren något att ha öht? Känns lite kass, funkar det öht?

Kamera behöver jag dock, gärna en bra. Möjlighet att surfa behöver jag inte..

Alltså:

Stryktålig kamera som man kan ringa med, smsa ta bilder och hyfsat lättnavigerad.. Alltid haft Nokia men den sista luren har varit så kass, trots att jag köpte den ny så fungerar den ffa inte helt bra, så nu blir det sannolikt ny lur av annat märke förslagsvis SonyEriksson. Förslag på lur någon?

Mvh!

rekommenderar HTC Diamond.. en telefon med GPS.. och ja... GPS:en fungerar alldeles ypperligt tillsammans med Kartex och lantmäteriets gröna kartan. Stryktålig? Nja.. nej.. det skulle jag nog inte påstå. Däremot en helt OK kamera. Windows-baserad dessutom, vilket gör saken ännu trevligare (mycket programvaror att ladda ned).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

rekommenderar HTC Diamond.. en telefon med GPS.. och ja... GPS:en fungerar alldeles ypperligt tillsammans med Kartex och lantmäteriets gröna kartan. Stryktålig? Nja.. nej.. det skulle jag nog inte påstå. Däremot en helt OK kamera. Windows-baserad dessutom, vilket gör saken ännu trevligare (mycket programvaror att ladda ned).

funderar faktiskt på en sådan.. Blir det affäre så kommer jag bomda dig med frågor om div lösningar.. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

funderar faktiskt på en sådan.. Blir det affäre så kommer jag bomda dig med frågor om div lösningar.. :D

Inga problem =) Kaaanske är trådkapning.. men det kan ju vara lite vatten på kvarnen till hippen oxå - någon specifik lösning du funderar på? =)

EDIT: Hippen har ju all möjlighet att ta bort detta inlägg oxå.. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte rekommendera HTC Touch Diamond, har kört den sen den släpptes. Visst är det kul med GPS i den, och det funkar bra. Men som telefon lämnar den en hel del att önska. Om man inte är van användare vid endast touchdisplay så tar det ett tag att vänja sig vid det. Dessutom är Windows Mobile, enligt mig, fortfarande ett sunkigt operativsystem för mobiler.

Batteritiden när du kör med GPS är ju inte heller något att skriva hem om. Tycker dessutom kameran är direkt kass, jämfört med Sony Ericsson mobilernas kameror.

Dessutom kan man inte bygga ut minnet på Diamond, det är låst till 4GB.

Men smaken är som röven, klöven :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte rekommendera HTC Touch Diamond, har kört den sen den släpptes. Visst är det kul med GPS i den, och det funkar bra. Men som telefon lämnar den en hel del att önska. Om man inte är van användare vid endast touchdisplay så tar det ett tag att vänja sig vid det. Dessutom är Windows Mobile, enligt mig, fortfarande ett sunkigt operativsystem för mobiler.

Batteritiden när du kör med GPS är ju inte heller något att skriva hem om. Tycker dessutom kameran är direkt kass, jämfört med Sony Ericsson mobilernas kameror.

Dessutom kan man inte bygga ut minnet på Diamond, det är låst till 4GB.

Men smaken är som röven, klöven :D

Ehm.. har du uppdaterat din telefon sen nya ROM:en kom ut..? =) Om inte så rekommenderar jag att du gör det, den löser en hel del huvudvärk =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ehm.. har du uppdaterat din telefon sen nya ROM:en kom ut..? =) Om inte så rekommenderar jag att du gör det, den löser en hel del huvudvärk =)

jadå, det har jag, blev mycket bättre efter det. behöver inte starta om den 1 gång/dag längre. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jadå, det har jag, blev mycket bättre efter det. behöver inte starta om den 1 gång/dag längre. B)

Det behövde jag inte innan uppdateringen heller.. rensar du toaletten med den eller hur använder du den egentligen? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det behövde jag inte innan uppdateringen heller.. rensar du toaletten med den eller hur använder du den egentligen? B)

Arbetstelefon, har 3st mailboxar som synkar med Exchange (det funkar bra), pratar väl 2-3 timmar/dag i den med blåtands headset. kanske ett måndagsexemplar, men i så fall har hela kontoret fått det, för ingen här är nöjd med den, så efter jul fasas de ut och vi kliver på Xperia'n istället. Vår käre chef har testkört den sen den kom, med bättre resultat (han hade för övrigt Diamond Pro innan).

Men som jag säger, smaken är som baken. Den är snygg i alla fall, och gyron är grym. Men batteritiden och att den inte går att bygga ut minnet på är stora minus, i alla fall som jag använder telefoner.

Sorry Hippie för att vi kapar din tråd en aning :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Arbetstelefon, har 3st mailboxar som synkar med Exchange (det funkar bra), pratar väl 2-3 timmar/dag i den med blåtands headset. kanske ett måndagsexemplar, men i så fall har hela kontoret fått det, för ingen här är nöjd med den, så efter jul fasas de ut och vi kliver på Xperia'n istället. Vår käre chef har testkört den sen den kom, med bättre resultat (han hade för övrigt Diamond Pro innan).

Men som jag säger, smaken är som baken. Den är snygg i alla fall, och gyron är grym. Men batteritiden och att den inte går att bygga ut minnet på är stora minus, i alla fall som jag använder telefoner.

Sorry Hippie för att vi kapar din tråd en aning :D

Varför syncar du 3st exchangelådor?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför syncar du 3st exchangelådor?

1st exchange, 1st IMAP och privat även HotMail. Beror på att jag har personlig brevlåda men även ansvarig för en annan postlåda.

Så menade att jag syncar tre postlådor, inte tre Exchange låddor

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1st exchange, 1st IMAP och privat även HotMail. Beror på att jag har personlig brevlåda men även ansvarig för en annan postlåda.

Så menade att jag syncar tre postlådor, inte tre Exchange låddor

Då är jag med =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hustrun har två vaddenuhette lurar och jag tycker de suger något så vansinnigt så de är öht inte ett alternativ :mad:

Mvh!

Skit bakom spakarna.. :mad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tips på en bra lur, med inbyggd vägvisare, bra högtalarfunktion. Tydliga knappar och mobil i ordets rätta bemärkelse.

Battertiden ska visst oxå vara grym

Kolla på denna länk

jag har haft flera sånna, men de hänger sig hela tiden :mad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en SonyEricson C702 som jag tycker funkar bra. Är stänk- & dammskyddad vilket ju kan vara bra med tanke på vad detta forum handlar om. :mad:

Finns inbyggd a-GPS och Google Maps. Följer med 3 månaders test av Wayfinder Navigator. Tycker den applikationen funkar ok. Kostar €39 för ett år efter testperioden eller €79 för tre år. Det man dock skall tänka på är att man skall ha någon form av volymdata på sitt abb för att inte bli ruinerad (Wayfinder ligger och laddar ner kartorna när du använder dem). Tele2 tar tex 15:-/mb om man inte har volymdata. Ciggkabel är att rekommendera vid flitigt GPS'ande på vägen.

Går att kolla sina mail om man känner för det. Kamera med 3,2 Mpixel. Utbytbart minneskort etc.

Ta en titt på den vet ja!

http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...cc=se&lc=sv

Mvh, Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en SonyEricson C702 som jag tycker funkar bra. Är stänk- & dammskyddad vilket ju kan vara bra med tanke på vad detta forum handlar om. :mad:

Finns inbyggd GPS och Google Maps. Följer med 3 månaders test av Wayfinder Navigator. Tycker den applikationen funkar ok. Kostar €39 för ett år efter testperioden eller €79 för tre år. Det man dock skall tänka på är att man skall ha någon form av volymdata på sitt abb för att inte bli ruinerad (Wayfinder ligger och laddar ner kartorna när du använder dem). Tele2 tar tex 15:-/mb om man inte har volymdata. Ciggkabel är att rekommendera vid flitigt GPS'ande på vägen.

Går att kolla sina mail om man känner för det. Kamera med 3,2 Mpixel. Utbytbart minneskort etc.

Ta en titt på den vet ja!

http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...cc=se&lc=sv

Mvh, Per

jo jo.. google maps i basuträsk blir nog bra :mad: Verkar vara en vettig lur dock.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo jo.. google maps i basuträsk blir nog bra :mad: Verkar vara en vettig lur dock.

Kan hålla med om att Google Maps kanske inte har den bästa funktionen utanför paradgatan i Hufvudstaden.

Tror nog inte att någon mobil är att tänka på om man vill ha den ute i terrängen. I bilen bra men inte annars....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med om att Google Maps kanske inte har den bästa funktionen utanför paradgatan i Hufvudstaden.

Tror nog inte att någon mobil är att tänka på om man vill ha den ute i terrängen. I bilen bra men inte annars....

Äsch då.. jag har min diamond med ute i skogen och den klarar sig fint.. ösregnar det kan man väl stoppa den i en liten fryspåse i fickan.. de tåler allt en del =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste ni leverera solskenshistorier?! :P:)

Låt mig leva i en värld där telefoner inte fungerar i skogen. Måste ju motivera varför jag köpte både ny mobil och en Garmin 60csx....

Skämt å sido, hur är batteritiderna på N95'an och HTC'n när GPS'en används?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste ni leverera solskenshistorier?! ;):lol:

Låt mig leva i en värld där telefoner inte fungerar i skogen. Måste ju motivera varför jag köpte både ny mobil och en Garmin 60csx....

Skämt å sido, hur är batteritiderna på N95'an och HTC'n när GPS'en används?

Batteriet i HTC'n är generellt dåligt.. tar slut snabbt. men det finns högkapacitetsbatteri att köpa till =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Batteriet i HTC'n är generellt dåligt.. tar slut snabbt. men det finns högkapacitetsbatteri att köpa till =)

Se där, de gamla "mobilerna" med batterilåda i axelrem var inte helt fel ute! :lol:

Förresten...har du en bot som ligger och bevakar och skriver snabba inlägg eller?! Eller bor du inne på forumet? ;)

Du har förmodligen hunnit skicka upp ett svar på denna text innan jag trycker på 'Svara'!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Se där, de gamla "mobilerna" med batterilåda i axelrem var inte helt fel ute! :lol:

Förresten...har du en bot som ligger och bevakar och skriver snabba inlägg eller?! Eller bor du inne på forumet? ;)

Du har förmodligen hunnit skicka upp ett svar på denna text innan jag trycker på 'Svara'!

Jag är synsk.. jag vet när jag ska skriva och vart innan ni själva vet det ;)

Nej.. faktum är att jag är vän med "visa nya inlägg"-länken.. och jobbar vid datorn.. så generellt blir det snabba svar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...