Jump to content

Ny mobiltelefon snart..

Hipshot

Recommended Posts

Hipshot

Kul kille, du är ju mobilnarkoman så din gamla telefon duger knappt som målmaterial för luftgevärssskytte.. :huh:;)

Mvh!

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• novacula

18

• Wizard

13

• Hipshot

13

• Ausch

8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kul kille, du är ju mobilnarkoman så din gamla telefon duger knappt som målmaterial för luftgevärssskytte.. ;):mad:

Mvh!

Men faan den funkar ju, jag har inte betalat den så du slipper med :huh:

Att den har gått ett par tre hundra timmars tele tid är en annan sak.

/Lasse

Telefoner är inte byggda för skytte - tro mig ;):mad::mad:

Jag kasserar all elektronik med minne (SDRAM etc) medelst hagelbössa.

Jag skulle slänga mina gamla hårddiskar i våras och gav dem en AAA-behandling...

...attans vad jag fick rensa upp på ängen där de avyttrades...

Kontentan måste vara att elektronik måste vara känsligt för bly! :huh:

Hipshot

Så går det när man envisas med X-full, blir sunkigt andrahandsvärde då :huh:;)

Skurebo, kollar gärna din lur känns som mellandagarna är lämpliga!

Ska du och Uffe göra som jag dvs stanna till hos Wizard och fika (tokinventera hans patron och vapenskåp)?

Mvh!

Måste korrigera mej själv, det var ingen Qtec som hustrun fått hem utan en .. HTC.. De två tidigare har varit Qtec och just HTC och de var kass, fungerade vansinnigt uselt som TELEFON och givet detta så skiter man ju i om det är en aldrig så sinnrik handdator :huh:;):mad::mad:

Couldnt agree more...

Couldnt agree more...

Jag fattar inte vad ni tycker är dåligt med telefon-funktionen i Qtec/Htc/TyTN ? Klarar ni inte av att ringa med dem eller vad? Har då aldrig haft några problem.. borträknat en HTC S730 med diverse fel på som fick lämnas tillbaka. Annars har de funkat klockrent. Visst mailar jag mer med mobilen än jag ringer dock.. =)

Så går det när man envisas med X-full, blir sunkigt andrahandsvärde då :(:(

Skurebo, kollar gärna din lur känns som mellandagarna är lämpliga!

Ska du och Uffe göra som jag dvs stanna till hos Wizard och fika (tokinventera hans patron och vapenskåp)?

Mvh!

har inte koll på det, men det låter som en mycket bra idé :angry:

har inte koll på det, men det låter som en mycket bra idé :(

Låter som en idé! Men en viss justering.. Skurebo, jag och K9.. :lol:

Nog kan jag baka alltid!!!

Eftersom det är juletid så finns det ju en hel del annat gott oxå!!! B)

Jag tänkte dra ihop en traditionell annandagsjakt här på lite rådjur och hare. Utgår från att ni har bössorna med!

Jag hoppar dock över äppelknyckarbrallorna somliga hade i England ;):D:P

Hipshot - Jag har samlat ihop de olika patronerna som var kvar så du kan utöka din samling!

Dock har jag pangat upp de flesta roligare lerduvepatronerna sen jag kom tebax från England...

Väl mött!

Hipshot

Visst är vi beväpnade men jag tvivlar på att jag vågar smyga iväg hemifrån redan på juldagen för att hinna ned till dej på annandagen.. synd, hade varit kul! Ska iaf kolla lite löst :D

Ska bli så kul att grotta i påsen! Lördagsgodis big time!

Mvh!

Hipshot

Här är det lugnt att jag drar annandagen.. finns ett problem och det är jobbet. Risken är att då inbillar sig att jag ska jobba i mellandagarna.. Men jag lär slåss med näbbar och klor för att få dem att förstå att uppsägningen är nära om jag tvingas jobba. Kan tom tänka mej att jobba på julaftonsmorgonen bara jag får vara fri sen.

Mvh!

Jag köpte nyligen ny mobil, en Nokia E66 som jag är mycket nöjd med (hittils bör tilläggas).

Den har en snabb GPS och "skön" att hålla i samt en fin design, dåligt är väl att den är inte så

stryktålig kan jag tänka mig och kameran är väl inte den bästa 3.2 Mpix.

(Vet inte om ni diskuterat denna telefon tidigare i den här tråden, läste inte igenom alla inlägg men tänkte att jag lägger in min kommentar ändå :P )

/P

Hör av er när ni dundrar förbi Skåne. Det är ju några dagar kvar till jul :huh:

Det verkar lite tight dock med morgonjakt på annandagen om ni tänkte åka denna dagen... :D

Jag har mina marker inom 10 km så det går snabbt att ta sig dit!

Fick en Ericsson G900 idag, finns det GPS i eller till den?

Har ingen jävla aning och vet ej hur jag kollar detta...

Hipshot
Hör av er när ni dundrar förbi Skåne. Det är ju några dagar kvar till jul :blink:

Det verkar lite tight dock med morgonjakt på annandagen om ni tänkte åka denna dagen... :unsure:

Jag har mina marker inom 10 km så det går snabbt att ta sig dit!

Fick jag bestämma så skulle jag vara med hos dej på annandagen utan tvekan, känns lite som så att ska man ändå fara så j-la långt så gäller det att fara runt så mycket som möjligt. Ska iaf ställa frågan här hemma så får vi se..

Om RW passerar tråden så lär jag surra med Sluggo om han har ngt kul som vi kan hitta på på måndagen även..

Mvh!

Ska bli så kul att grotta i påsen! Lördagsgodis big time!

Avdelningen annorlunda fetischer...?

Hahahaha... Full rulle där nere. Kanske tillbringar nyår i smedstorp. Då skall jag fan dyka förbi dig och tvinga till mig nybakat jag med...:unsure:

Fick en Ericsson G900 idag, finns det GPS i eller till den?

Har ingen jävla aning och vet ej hur jag kollar detta...

Ingen GPS i G900, sorry.

C702 och X1 har aGPS.

För egen del så är jag inte längre förtjust i HTC. Har hafft en S710 och en S730. Vilket skit! Har min S730 fortfarande men den hänger sig och den lägger av och den får dampryck när man pluggar in den i datorn för att få den uppdaterad, ja i princip allt krånglar!

Så nu har jag börjat att fundera på ny mobil igen trots att det inte är mer än typ 4 månader sedan jag fick min S730.

Nästa mobil kommer att bli en Samsung B2700 då jag känner att jag inte behöver riktigt alla finesser med GPS m.m det blir bara en dyr merkostnad och har jag klarat mig utan det hittils så gör jag det hädanefter också.

Här är en länk till en B2700.

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=17741

MVH/Jocke

Köpte ny mobil idag en Nokia 6210 navigator. Går det att lägga in terreng kartor på denna??

Nokia duger som blysänke vid isfiske! :rolleyes:

Generellt så duger inte mobiler till som "riktiga" GPS terminaler vid jakt. Det kanske finns någon 3:e parts mjukvara som har vettiga kartor men jag har inte varit imponerad hittills.

De har väldigt klena antenner och får snabbt problem i skogen...