Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

orutinerad unghund (grytjägare)

Featured Replies

Publicerat

kanske är en försäkring att ha både land och grytpejl på hunden, låter lite omständigt bara, mer grejer att ha i fickorna, man ska ju ha plats för vapen också...

Publicerat
Förresten grytpejlar i dagens läge, sitter dom i halsband eller runt svansen? Alla jag hört prata om grytpejlar har pratat om att man tejpar fast dom i svansen??

Glöm tejpandet ^_^

Publicerat
Glöm tejpandet :D

Däremot är det smart att tejpa även spännet på halsbandet. Jag fick ju börja gräva efter halsbandet här i jul då hunden plötsligt stog bredvid mej utan halsband. Det var inte bortslitet eller nåt utan hade bara löst upp sig under jorden.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Ja mina nerver har faktiskt lugnat sig en aning... Har liksom börjat lita på hunden mer och mer. Man får komma ihåg att tyskt, border, fox, ell jackrusselterrier m.m. till och med tax faktiskt är avlade för detta ändamålet! nu får ja väl skit för detta men men... Men under tiden som gått för mig så har ja funderat på varför ja inte börjat med detta tidigare, för de är skitroligt! faktiskt och plus vilka suveräna minkfinnare . M.v.h . . . . . .

Publicerat
Däremot är det smart att tejpa även spännet på halsbandet. Jag fick ju börja gräva efter halsbandet här i jul då hunden plötsligt stog bredvid mej utan halsband. Det var inte bortslitet eller nåt utan hade bara löst upp sig under jorden.

/Micke

De har du rätt i, mena svanstejpandet. Specielt gamla Deben mkI sändare skall man tejpa så att inte korken öppnar sig eller får fukt in till batterierna, ifall någon ännu skaffar en sån begagnad :).

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

8 månader!

ankihemma005.jpg

10 månader!

006.jpg

Hmmm... Ok The beast is unleashed!!!

SDC10823.jpg

11 månader!!! Tror nog han MagnusLima hade rätt!!! Fy tusan, hoppas ni vet vad ni ger er in på ni som skaffar tysk och ska jaga räv i gryt!!! . Ni ska veta att min lilla tik är fruktansvärt mjuk... hehe men en räv framför nosen.. ja en annan hund tar vid! Men de var ju inte så att man inte visste vad man skaffade sig!!!

Publicerat
Så kombinera Astro samt grytpejl sku va nåt?
Glöm tejpandet

Ifall man tänkt kombinera pejlarna så kanske det kunde vara en idé att tejpa gryt pejlen på svansen så har man ju inte allt runt halsen...

Skaffar man deben kanske det vore en idé att ta den mindre modellen, jag har long range och den är ju ganska stor att tejpa runt svansen..

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

La dit en ny bild...

Publicerat

Man blir lika för vånad över deras läck hull. Min förra foxhanne Jag hade han och jagade tills han var 13år han var mera trasig av räv än grävling.En gång fick han stryck av en räv så han hyvlade ´hela nos ryggen och blåste dår uppe när han andades.Så det kan nog bli hetsigare med åren och rutin,jag fick den känslan att han var hetsigare på räv än grävling och förra ägaren på stod att han ränsade grytet med valpar när han hade skydds jagat räv vid ett gryt in till en höns gård.

8 månader!

ankihemma005.jpg

10 månader!

006.jpg

Hmmm... Ok The beast is unleashed!!!

SDC10823.jpg

11 månader!!! Tror nog han MagnusLima hade rätt!!! Fy tusan, hoppas ni vet vad ni ger er in på ni som skaffar tysk och ska jaga räv i gryt!!! . Ni ska veta att min lilla tik är fruktansvärt mjuk... hehe men en räv framför nosen.. ja en annan hund tar vid! Men de var ju inte så att man inte visste vad man skaffade sig!!!