Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avliva vildsvin !!!

Featured Replies

Publicerat

http://www.youtube.com/watch?v=y6svSzlZU6s...feature=related

Det här tycker jag är djävligt osmakligt !

Han får ju knappt in kniven igenom pälsen , själv tycker jag att de skulle ha skjutit grisen i nacken så hade det inte vart så dramatiskt.

Och koppla hundarna för fan ,den grisen såg ju inte ut att sticka iväg.

Känns som lite "matchofaktor"..

Publicerat

Säg inte att det är "favorit" i repris..? Måste fan kolla på en annan burk här på jobbet. Är det samma klipp så är ämnet mer än väl uttömt här i forumet redan, bara att leta <_<

Mvh!

Publicerat

Fy fan.. <_<<_<

Snacka om att förra klippet som vi hade inne här framstår som ett monster rent etiskt, två snabba stick och därefter iväg och låta grisen dö i lugn och ro.. Detta var inte alls skoj att se..

Mvh!

Publicerat

Jag har aldrig sett klippet förr men det kan vara ett gammalt som diskuterats ändå och jag missat det.

Hade det inte gått att koppla hundarna och sedan skjutit grisen? F.ö undrar man vad vissa har för respekt för viltet...

Publicerat

Vilka jävla idioter det finns! Fy fan

Publicerat

Vi hade ju ett klipp här tidigare, två lajkor som ställde en skammad gris varpå hundföraren sköt en smäll som inte tog klockrent. Därefter gick han fram och stack grisen två gånger varpå han backade undan.. Minns att det såg så j-la enkelt ut med den kniv som han hade..

Den här snubben stod och täljde sig in efter bästa förmåga, tyckte han stack rätt högt även.. Såg inget skoj ut..

Mvh!

Publicerat

Nä fy fan vilket onödigt lidande för grisen!

Fel att koppla hundarna å ge en sista godnattsmäll bara?!

Publicerat

Hörde föresten om en hundförare här omkring som skulle sticka en skada gris.. In med kniven, tanken var väl ett hjärtstick, och grisen reser sig och kutar iväg med kniv och allt.. Hittades tydligen inte heller.. <_<

Men jag ska låta osagt om detta är helt sant utan kan bara rykten, men rykten brukar ju uppkomma någonstans ifrån..

Publicerat

Måste bara poängtera att det finns olika sätt att göra detta avslut på. Hänvisar till NS eftersöksdagbok t.ex. Där fanns inget läge att skjuta. Då gick en av dom fram och gjorde ett ordentligt vettigt, framförallt dödligt stick i sidan på grisen och sen tog det inte många sekunder före det var över.

Detta klipp som visas i denna tråd är verkligen osmakligt men förmodligen kommer dessa personer ifrån nå baltikumländer där etiken inte alltid(läs:mera sällan) är så utvecklad hos jaktutövarna.

Publicerat

Klart osmaklig film <_< fattar inte vad han ska fram i halsen att göra. Håller med koppla skjut när det bara är två hundar.

Ska man sticka gör det bakom bogen så går det snabbt. Det finns ju tyvär lägen när man måste för hundars säkerhet och för att förhindra grisens lidande. men inte på det sätt som visas <_<

Publicerat
Hörde föresten om en hundförare här omkring som skulle sticka en skada gris.. In med kniven, tanken var väl ett hjärtstick, och grisen reser sig och kutar iväg med kniv och allt.. Hittades tydligen inte heller.. <_<

Men jag ska låta osagt om detta är helt sant utan kan bara rykten, men rykten brukar ju uppkomma någonstans ifrån..

Va!!! Någon som hittat min kniv? <_<

Publicerat

"Detta klipp som visas i denna tråd är verkligen osmakligt men förmodligen kommer dessa personer ifrån nå baltikumländer där etiken inte alltid(läs:mera sällan) är så utvecklad hos jaktutövarna."

Österrikare var det på filmen

Publicerat
Va!!! Någon som hittat min kniv? ;)

Återfås mot beskrivning.. av grisen ;)

Publicerat

usch, det var grisigt ;)

Publicerat
"Detta klipp som visas i denna tråd är verkligen osmakligt men förmodligen kommer dessa personer ifrån nå baltikumländer där etiken inte alltid(läs:mera sällan) är så utvecklad hos jaktutövarna."

Österrikare var det på filmen

ok. nå. samma sak egentligen runt i världen bortsett från nordiska länderna. Medlidande för andra varelser än människor helt enkelt existerar inte. Inget dom rår för, men så är det. Ofta.

Publicerat
Återfås mot beskrivning.. av grisen ;)

Det var en enormt stor galt... :o

Som det alltid brukar heta med dom grisarna man aldrig fick ;)

Publicerat
Det var en enormt stor galt... ;)

kniven jag hittade satt i en liten kulting så.. det var väl inte din då..

Publicerat

Med anledning av detta ämne.

Jag hade för många år sedan en gråwachtel som "höll en skadad gris" varpå en hundförare gick in och sköt grisen med hunden precis i anslutning. ;)

Den hunden låg under köksbordet och skakade på huvudet i flera veckor och kunde inte avgöra från var man ropade när man kallade på den. ;)

Så man ska vara försiktig med skjutandet för nära hundarna. hunden repade sig långt senare men spräckta trumhinnor är nog inte så skönt.

Man ska ju ha hundarna några år

Publicerat
Det var en enormt stor galt... B)

Hehe.. tror faktiskt du vet vem det var.. ;) Om det nu var så.. :o

Publicerat

Alla mina jyckar har/får nedsatt hörsel detta trots att de alltid sitter bakom eller på sidan av mej när jag jagar.. Då rör det sig om ruskigt många skott men helt klart räcker det med ett enda skott om hunden är på fel ställe vid fel tillfälle.. Skitjobbigt då de inte längre hör!

Mvh!

Publicerat
Hehe.. tror faktiskt du vet vem det var.. ;) Om det nu var så.. :o

Någonstans i bakhuvudet så tycker jag mig känna igen att jag hört det tidigare. Men kan inte minnas vem det skulle vara? ;)

Publicerat
Alla mina jyckar har/får nedsatt hörsel detta trots att de alltid sitter bakom eller på sidan av mej när jag jagar.. Då rör det sig om ruskigt många skott men helt klart räcker det med ett enda skott om hunden är på fel ställe vid fel tillfälle.. Skitjobbigt då de inte längre hör!

Mvh!

Ja i längden är det väl ofrånkomligt då deras hörsel är 10ggr känsligare än våran o redan vi blir ju skadade med åren. Men att undvika skott MOT en hund i det längsta är väl att föredra. Kan tro att en del halvdöva vildsvinshundar skenar omkring i skogarna?

Publicerat
Ja i längden är det väl ofrånkomligt då deras hörsel är 10ggr känsligare än våran o redan vi blir ju skadade med åren. Men att undvika skott MOT en hund i det längsta är väl att föredra. Kan tro att en del halvdöva vildsvinshundar skenar omkring i skogarna?

Ja det tar lite på hörseln när det avfyras en 9,3a mindre än en halvmeter från örat.

Duktiga grishundar blir nog döva i sinom tid.

Publicerat
Ja det tar lite på hörseln när det avfyras en 9,3a mindre än en halvmeter från örat.

Duktiga grishundar blir nog döva i sinom tid.

Kan tro det.

Publicerat

Vilka jävla A M A T Ö R E R ;)