Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avliva vildsvin !!!

Featured Replies

Publicerat

Vad i hela friden håller han på med??? Att sedan dessutom lägga ut skiten på youtube, skamligt <_<

Publicerat

det var ju vildsvinsaction ju! fränt att leka rambo me 'niven! <_<

Publicerat

Usch, inte alls skoj att titta på sånt, sätter sig på näthinnan <_<

Tydligen så finns det en hel massa likadana filmer Youtube om man börjar leta.......

Publicerat

Usch!

Även om de va halvt odresserade TJTs så nog skulle det gå o grabba tag i dem lika gärna som grisen.

Att han skär i hälsen är inte så märkligt egentligen.

Kniven han har är allt för kort för att nå in bakom bogbladet, ser ut som han försöker sticka rakt i bogen oxå...

Med den bladlängden så måste man skära rejält så man får in både blad, skaft o halva handen...

Antar att han märkte det efter första huggen och gav sig på o skära halsen av galten istället vilket inte går sådär snabbt eller lätt heller för den delen.

Fast i det läget va de ju bara en svartråtta i grisen o den borde lätt gått o plockat bort.

Har polare som skar halsen av en årsgris med 5 cm knivblad o det va faen ingen trevlig upplevelse..

En jämte o en laika som höll i var sin ände.

Jämten va en främmande hund från grannlaget, grisen saknade en del av musklen i låret (skottskada).

Som den stackars grisen skrek så var killen rätt skärrad men va faen skulle han göra ?

Ensam o med 2 hundar o den ena helt okänd.

Publicerat
  • Författare
Vad i hela friden håller han på med??? Att sedan dessutom lägga ut skiten på youtube, skamligt <_<

Så här tänkte jag oxå !

Det är grymt oproffsigt att inte kalla in hundarna(nu försökte han) eller som NS sa , ta tag i dem och dra tillbaks dem. Tror inte hundarna lyssnar mer nästa gång direkt, man får ju visa vem som bestämmer !

Och att hugga med kniven i bogen , bakom bogen , i halsen , och i underkäken i hopp om att hitta nån ven. Han kanske högg nån mer stans inte vet jag såg aldrig klart. Vet killen vad han gör över huvudtaget ?

Publicerat
. [/b]Vet killen vad han gör över huvudtaget ?

Är absolut ingen vildsvinsexpert , men nej det vet han fan inte.

Publicerat
Vad i hela friden håller han på med??? Att sedan dessutom lägga ut skiten på youtube, skamligt :angry:

Exakt min tanke.

Publicerat

Så otroligt osmakligt!

Att man kan sticka ett djur är väl helt uppenbart, dock ska det ske på rätt sätt. Rejäl bladlängd, rätt rent anatomiskt och sen ska djuret få dö i fred. Inte en djävla massa hundar som håller på och nyper hela tiden.

Det finns anledningar till att jägarkåren inte alltid hör till de mest uppskattade i världen, detta är en av dessa anledningar.

-Finns det på Youtube, finns det i sverige. Så tänker nog en hel del av de som inte jagar.

//erik

Publicerat

BÄSTA JÄGARE, DENNA SEKVENS PÅ YOUTUB ÄR INGET SKOLEXEMPEL!! ALLA JÄGARE MÅSTE!! HA MER UNDER MÖSSAN EN ATT AGERA PÅ SAMMA SÄTT. SNABBT AVFÅNGNINGSSKOTT PUNKT SLUT. HUNDAR SKA HÅLLAS BORT FRÅN LIGGANDE SKADAT VILT!! :D

Publicerat

Wild Boar Action.......och i vad bestod det actionutlovade???

Jag hoppas att jag aldrig kommer att se detta beteende live någonsin,i bästa fall skaffar jag mig en livslång ovän och i sämsta fall skiter jag i hans hundar och skjuter grisen framför ögonen på han!

/Micke

Publicerat

Fy faan säger jag bara!!

/Lasse

Publicerat

Klart osmakligt. Men man kan vara oetisk med gevär också, vilket kanske är ännu vanligare. Som sagt tidigare finns det eftersökslägen då en väl använd kniv är det mest etiska. Som vid det tidigare diskuterade eftersökssituationen, där filmen visade att jägaren stack vildsvinen EN gång. Tycker att det är viktigt att skilja på detta, alltså riktig användning i speciallägen, av personer såsom NS mfl som vet vad de sysslar med, och som offrar otroligt mycket för att slutföra eftersök som andra orsakat.

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag har varit med om en del incidenser,, bland annat påkörda vildsvin,

Poliserna ``Ialla fall ```här i stockholm, är ju rätt så roliga,

Klockan är runt en kvart över 2 på natten, en polisman ringer till mej, '

Hej, vi är vid en trafikolycka, det är en stor gris som ligger på åker, är i liv, krälar sej fram i leran,

vill du vara så vänlig att komma. vist sa jag.

Jag kommer till plats, tar ur bössan från bilen, går ner på åkern, så visar det sej vara en jätte stor grävling. =)

de tyckte jag va de roligaste,

Men sen har man ju kommit till en plats där föraren har sagt att de va en bambi. o så är det en illsken jätte sugga..

Publicerat

Klippet verkar vara borttaget så jag kunde inte se det med egna ögon. Dock har jag personligen avfångat såväl rådjur som dovhjort med en vanlig Järvenpää-kniv och det gick utmärkt. Min kusin tyckte dock att jag var en smula rå då jag stack en dovhjort som låg och sparkade men nöden har ingen lag så länge man gör det med emfas och effekt..

Publicerat

Klippet är borta nu men det finns som sagt fler å domu är inte vidare trevliga finns ett klipp där man hör hur det skjuts o en massa vildsvin överallt sen ser man hur en kille skjuter på allt möjligt för att sern skjuta 5-6 skott i en gris som ligger ner men inte är död. Skulle jag sjläv se detta o inte vara jägare/ sett att det inte går till såhär i sverige så skulle jag sålla mig till jaktmotståndarna, för om man håller på sådär ska man inte hålla till i skogen. De tycker jag iaf.

• 2 weeks later...
Publicerat
Alla mina jyckar har/får nedsatt hörsel detta trots att de alltid sitter bakom eller på sidan av mej när jag jagar.. Då rör det sig om ruskigt många skott men helt klart räcker det med ett enda skott om hunden är på fel ställe vid fel tillfälle.. Skitjobbigt då de inte längre hör!

Mvh!

Jag sköt en skapligt stor galt igår som passkytt, och det var en överlycklig hundförare... låt mig förklara varför.

Det var en unghunds första vildsvin och den gjorde ett mycket bra ståndarbete även om den var lite väl het. Nåja, helt plötsligt befann sig hunden 5 meter vid sidan om galten som visade en fin bredsida - vänster sidan mot mig. Jag sköt och fick en skottreaktion som liknade amerikansk actionfilm, även om den inte föll. Men det är något visst med 9,3x62 ^_^

Galten började vinklade mot mig och började springa mer mot mig, och jag såg att den släpade HÖGER framben och jag visste att det var över, om jag skulle kunna ha sönder höger framben är enda möjligheten att jag har skjutit sönder det genom grisen och tja, game over. Grisen hade förlorat balansen på bortsidan när jag sköt och det var det som orsakade den överdrivet dramatiska skotteckningen.

Men jag fick en omedelbar ångestattack över vad som kommer att hända när denna heta hund kommer ikapp galten som sprang men naturligtvis med märkbara besvär, det finns överhängande risk att den blir skadad och jag vill bara inte behöva sticka en gris. Jag har med mig en kniv som räcker och blir över om det går så illa men jag hoppas aldrig behöva använda den.

Nåja, jag sköt en gång till innan hunden hann inse sitt övertag och den blev liggande.

Vad var det hundföraren var så lycklig över? Hunden hade förvisso gjort ett bra jobb. Galten var död. Det hundföraren var så lycklig över var att jag har en LJUDDÄMPARE på min 9,3:a - det två första skotten som skjutits i hundens ungefärliga riktning under jakt var dämpade och hade ett lyckat resultat.

Galten vägde gissningsvis 110 +/- 10 kg. Riktigt feta betar dock och mycket "galtigt" utseende. Jäkla kul, vildsvinsjakt kan jag i princip inget om men det är kul när det går bra.