Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Miljöministern: ”Ingen licensjakt på varg i vinter”

Featured Replies

Publicerat
Precis, det har vi nog av i Stockh.... ;):D

*ASG*

Usch ja!

Mvh!

Publicerat
Då är frågan HUR vi ska ha varg i landet. Jag ser då hellre en liten men frisk stam än en större stam av inavlade individer.

Mvh!

Men skulle du vilja att dom sätte ut dom nya vargarna på din mark?

För när dom kommer öster ut så blir det ju skyddsjakt väldigt fort och även så får ju Jens Karlsson på Viltskadecenter en lite anorlunda inställning.

http://stockholm.city.se/nyheter/2008/11/0...for_att_stanna/

För inte vet jag att vi i Värmland har blivit till frågade om att ha varg här.

Nej varg verkar trevligt om den är långt borta.

Publicerat

Nu har jag inte björnkoll men såvitt jag minns så vart det mest livat på insändarsidan på lokaltidningen när beslutet om skyddsjakt kom. För min del så hade vargen gärna fått vara bara den gett fan i fåren, tycker det var lite synd. Jag bryr mej ärligt talat inte om varg men är jävligt sur på lokatterna..

Som jag förstod det så var iaf beslutet om skyddsjakt välgrundat men jag vet inte.

Sen detta med utplantering, tror det är en meningslös principdiskussion uteslutande för den varg som planteras ut lär ju knappeligen slå ned sina bopålar där man väljer att plutta ut den om det skulle bli allvar av det. Tror dock att tanken på utplantering är död, finns ingen politiker som vågar fatta det beslutet.

Vidhåller att frågeställningen är inte om utan hur vi ska förvalta vargarna. Hellre en mindre stam med friska djur spritt än som det är idag, galet täta stammar på ett fåtal ställen.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Nu har Ylva Chrstina Ersbjörs fått en spaltmeter att skriva om varg och söker stöd hos majroteten hos svenska befolkningen för att stoppa vargjakt. Ni kan rösta för el. emot vargjakt efter en artikeln. Just nu ca. 70 % nej till vargjakt. :D

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4035743.ab

Publicerat

Det där är så tragiskt när proffstyckare ger sig in i smeten och brer på.. Finns ngr stycken som intet annat förmår än att spä på konflikten. Christina Lindberg är väl ett annat klockrent exempel, tror det finns ngn journalist på TT även..

Suck..

Mvh!

Publicerat
Nu har Ylva Chrstina Ersbjörs fått en spaltmeter att skriva om varg och söker stöd hos majroteten hos svenska befolkningen för att stoppa vargjakt. Ni kan rösta för el. emot vargjakt efter en artikeln. Just nu ca. 70 % nej till vargjakt. :D

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4035743.ab

Såg det där och kan säga jag ger upp jag orkar inte mer just nu. Hadde tänkt skriva en insändare till lokalblaskorna men vet inte om jag pallar, med alla vargkramare just nu.

Publicerat
  • Författare
Såg det där och kan säga jag ger upp jag orkar inte mer just nu. Hadde tänkt skriva en insändare till lokalblaskorna men vet inte om jag pallar, med alla vargkramare just nu.

Vargkramarna börjar bli jobbiga nu! :D 17 vet vad man ska rösta på i nästa val om inte dnna regering uppfyller alla vallöften ur jaktlig synpunkt. Får Vi MP med i regeringen så blir det slut med vargjakten var så säker på det. Ingen livskraftig stam att jaga var bland annat Peter Erikssons uttalande efter Carlgrens presskonferens. :angry:

MP kommer att driva på blyskatt m. m. i regeringsställning. :)

Publicerat

Tror det är på G med jakt i någon form och givet det taggar de upp..

Mvh!

Publicerat
Ledare i Expressen Tommy Hammarström: Vargjakt kommer att skänka lugn

http://www.expressen.se/ledare/1.1411102/t...att-skanka-lugn

Vettigt formulerad artikel, sällan man ser så balanserade åsikter i större tidningar.

Vad man ska säga om vissa av kommentarerna den fått är sen en annan sak, "Skriv om jägarna som skadskjuter vilda djur och blir attackerade pga detta i stället. Folk verkar sakna insikt i djurs beteenden när det gäller jakt, svält osv som drabbar djuren!" ;)

Publicerat

Jag tycker att det skulle räcka med 10 vargar per Län släpp jakt på resterande individer så får vi nog spridning av stammen. B)