Publicerat November 23, 200817 yr Halloj på er alla Jag som gömmer mej bakom Xillo heter William, bor i en by som heter Undrom ( boteå på kartan) 3 mil utanför sollefteå. Är 32 och har jagat i ca 7 år nu. Började med älg jakt men har snöat in mer och mer på småviltsjakt och då är det främst räv, grävling och rådjur som står på menyn. Mina hundar är en jämte, TJT och en finnstövare valp. Jämten är pensionerad från jakt och fungerar mest som sällskapsdam till dom andra två tjejerna. Tyskan är i full form och väntar otåligt på att stövaren ska injagas på räv så det blir lite sprängar jobb. Har även delad vårdnad på en Jack russel med min syster som brukar få hänga med på grävlingsjakt. Alla tips och råd till hur man jagar in en rävstövare mottages mycket tacksamt! Är det nån rävjägare med hund som är intresserad att komma å jaga och hjälpa till att hitta gryt så skrik till delad glädje är dubbel glädje Ja va fan de får väl räcka, vill man veta mer får man väl fråga.
Publicerat November 23, 200817 yr Hej och välkommen!! Var det gudlav bilder skolan som gällde även för dig?
Publicerat November 23, 200817 yr Författare Hej och välkommen!!Var det gudlav bilder skolan som gällde även för dig? Tjenix,, jag hamnade på naturbruksgymnasiet, nordviksskolan. Antar att du gjorde dina timmar i vallaskolan oxå?
Publicerat November 23, 200817 yr Tjenix,, jag hamnade på naturbruksgymnasiet, nordviksskolan. Antar att du gjorde dina timmar i vallaskolan oxå? Nja, jag var utböling när jag gick på gudlav bilder. Född och uppvuxen i Sundsvall nämligen, men flyttade till Solle under gymnasietiden. Har nu flyttat söderut och bor för tillfället i Uppsala. Nordvik har jag några kompisar som gått på men det var efter din tid..... Kul att du hittat hit.
Publicerat November 23, 200817 yr Författare Kan man annat än att trivas med sällskapet på en sida som denna
Publicerat November 23, 200817 yr Författare Nja, jag var utböling när jag gick på gudlav bilder. Född och uppvuxen i Sundsvall nämligen, men flyttade till Solle under gymnasietiden. Har nu flyttat söderut och bor för tillfället i Uppsala. Nordvik har jag några kompisar som gått på men det var efter din tid..... Kul att du hittat hit. Nu fick du mej att låta gammal Var i Uppsala och gick jaktprov med tyskan, fina jaktmarker där nere oxå..
Publicerat November 23, 200817 yr Nu fick du mej att låta gammal Sorry...men vi vänder på´t och säger att det låter som att jag är ung
Publicerat November 23, 200817 yr hej o välkommen. ang att jaga in rävstövarn så TROR jag att du kan prata med first_clas eller foxhound här på forumet! man kan väl kalla dom experter inom det området.. mvh
Publicerat November 23, 200817 yr Författare hej o välkommen. ang att jaga in rävstövarn så TROR jag att du kan prata med first_clas eller foxhound här på forumet! man kan väl kalla dom experter inom det området.. mvh Tack för tipset
Publicerat November 23, 200817 yr Får man gissa att ditt nickname är från din TJT's namn i stamtavlan?
Publicerat November 23, 200817 yr Författare Får man gissa att ditt nickname är från din TJT's namn i stamtavlan? Yess, Xillo e farsa till min TJT, Min heter Xilla och är från Sub Terram innan dom la ner tysk linjen
Publicerat November 23, 200817 yr Hej och välkommen hit hoppas att du kommar att trivas här på jaktsnack om du vill ha tips om injagning hör med foxkiller, foxhound. sen har ajg hört att f_c hund har blivigt rätt bra
Publicerat November 23, 200817 yr Författare Välkommen hit tack tack,, såg du hade koll på SRF, bruka du åka dit?
Publicerat November 23, 200817 yr Författare Hej och välkommen hit hoppas att du kommar att trivas här på jaktsnack om du vill ha tips om injagning hör med foxkiller, foxhound. sen har ajg hört att f_c hund har blivigt rätt bra Med alla bra tips så känn man sej redan hemma här