Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Xillo

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Hallå...Hur går de med stövarvalpen har hon drivit någon räv än?

Tjenixen!

Jo för fan det går bra,, har varit ut ngr gånger men vi har så dåligt före här, mycket snö och ingen skare att gå på.

Va ut å spåra en kväll då jag kom hem från jobbet, var riktig snöyra ute och så va de färska spår över vägen där jag bor så dom va riktigt färska. Det märktes på Asta oxå, fullt drev va de på hon i spårlinan :huh: ville inte släppa då kl va halv tio och jag skulle upp kl 4. Höll på att bli kvar i skogen för försök hålla samma tempo i en halv meter snö som en stövare :D fan så trött ja va.

Kunde inte låta bli att släppa hon i helgen vid ett hyfsat färskt spår, efter tag hade hon iaf letat rätt på ett färskare och började driva, ingen rikigt koll på tiden men enligt pejlen så drev hon ca 2 km.

Väldigt tungt före är det. hon bröt och kom tillbaka så vi gick å kolla där hon släppte och släppte på hon igen. liten stund så drev hon igen men inte lika långt sen kom hon å gnällde i bakspråen å va trött så då gjorde vi kväll :D

Har väl aldrig sett så mycket rävspår som nu bara för att det inte går att släppa hon :D

Hur går det själv? bättre före hos er?

Publicerat

Det är såå välkommet med fler TJT-ägare B) Jag är nästan aldrig här,.. men nu är jag är och såg Ditt inlägg. Välkommen!

Publicerat
Tjenixen!

Jo för fan det går bra,, har varit ut ngr gånger men vi har så dåligt före här, mycket snö och ingen skare att gå på.

Va ut å spåra en kväll då jag kom hem från jobbet, var riktig snöyra ute och så va de färska spår över vägen där jag bor så dom va riktigt färska. Det märktes på Asta oxå, fullt drev va de på hon i spårlinan :D ville inte släppa då kl va halv tio och jag skulle upp kl 4. Höll på att bli kvar i skogen för försök hålla samma tempo i en halv meter snö som en stövare :angry: fan så trött ja va.

Kunde inte låta bli att släppa hon i helgen vid ett hyfsat färskt spår, efter tag hade hon iaf letat rätt på ett färskare och började driva, ingen rikigt koll på tiden men enligt pejlen så drev hon ca 2 km.

Väldigt tungt före är det. hon bröt och kom tillbaka så vi gick å kolla där hon släppte och släppte på hon igen. liten stund så drev hon igen men inte lika långt sen kom hon å gnällde i bakspråen å va trött så då gjorde vi kväll ;)

Har väl aldrig sett så mycket rävspår som nu bara för att det inte går att släppa hon :huh:

Hur går det själv? bättre före hos er?

De låter lovande... släppte min på ett rävspår förra veckan som hon for 2km efter och tog upp räven sen kröp den in efter 1km´s drev... följde hon dit men räven hade krypit in i ett stenskravel och redan farit när ja kom dit. så då vart de drev igen i 8km men vet inte vad som hände hon kom tillbaka så ja kopplade för att hinna tillbaka och jobba ^_^

de är lite förmycke snö här också även lite vasst men ska ut nu i veckan och prova mer...

Publicerat
  • Författare

Fan va skoj!! låter ju riktigt bra din vovve oxå, synd bara att föret inte ska tillåta att man kan släppa lite oftare. Är så dåliga odds här att hon ska kunna få sånt tryck att den går under :lol:

Publicerat
Fan va skoj!! låter ju riktigt bra din vovve oxå, synd bara att föret inte ska tillåta att man kan släppa lite oftare. Är så dåliga odds här att hon ska kunna få sånt tryck att den går under :lol:

nä något kanon före kommer de nog inte bli, men ja hoppas att hon iaf hade fått vara med på nån gryträv så hon fattar att de inte är så dumt att stanna kvar vid grytet..

har asta växt något ja tror vita är ca 53-54 nu..