Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktkniv

Featured Replies

Publicerat
Ja precis, och det talar ju för en rejäl doning med rem runt låret oxå -_-

Undrar just hur gammal killen i mig är egentligen. 12-13 år kanske ;)

Själv är jag 14 :D

/Micke

Publicerat
Är de där cold steel prylarna verkligen så bra? Jag har fått för mig att det är sånt kraffs man säljer ur marknadsstånd? Men jag kan ju ha tokfel som vanligt då =)

Som crowfear sa, så införskaffade vi varsin khukri från coldsteel.

Helt suveräna, mycket användbara.

Massor med "kniv" för pengarna.

Publicerat

hej,

tycker att ett knivblad på 7-8 cm. är idealt för det mesta när det gäller jakt & friluftsliv, och med en kompletterande liten yxå så... -_-

tror nog att Cold Steel i många fall kan ge mycket kniv för pengarna, särskilt om man kan köpa dom på plats i USA och ännu hellre innan dollaruppgången <_<

men när jag i frantiden ger up the city life för att flytta till obygden skulle en kniv från Fällknivens Northern Light -serie sitta som smäck:

stor-nl3.jpg

Publicerat
hej,

tycker att ett knivblad på 7-8 cm. är idealt för det mesta när det gäller jakt & friluftsliv, och med en kompletterande liten yxå så... B)

tror nog att Cold Steel i många fall kan ge mycket kniv för pengarna, särskilt om man kan köpa dom på plats i USA och ännu hellre innan dollaruppgången :rolleyes:

men när jag i frantiden ger up the city life för att flytta till obygden skulle en kniv från Fällknivens Northern Light -serie sitta som smäck:

stor-nl3.jpg

Ja den är fin den , men DYR !!

Publicerat

stor-nl3.jpg

Varför inte köpa orginalet istället ;)

https://www.kabar.com/product_detail.jsp?pr...unting/Sporting

/Micke

Publicerat

hej,

1: jag tycker nog att "kopian" är snyggare

2: jag har en viss dragning till Fällknivens prylar :P

Publicerat

Ja det är en trevlig kniv :P

Visit My Website

Publicerat
Ja det är en trevlig kniv :huh:

Visit My Website

:rolleyes::):rolleyes::):huh:

Publicerat

Har själv Fällknivens S1:a väldigt slitstark, haft den i snart 10år. som jaktkniv är lite för stor tycker jag. ett annat minus är att bladet är ju så satans hårt, svårt att få den sylvass när den blivit slö...lämnade in den till en knivslipare som gjorde om eggen lite grann.

men klockren som skogs/friluftsliv

Publicerat

Jag kan rekommendera spanska Muela. Har en surv av dylika huggare själv, riktigt fin kvalité från anrika Toledo. Senaste införskaffningen, ca pris 800 pix inklusive frakt från Tyskland. Äkta hjorthorn i skaftet och sanslöst fin kvalité på läderslidan. Trots sin tyngd vilar kniven riktigt skönt i handen. Onekligen lite Crocodile Dundee över den inte sant? ^_^ Mer av samlarpryl än praktisk brukskniv måhända men faktum är att jag haft användning av stickkniv vid ett par tillfällen, som dock gick att lösa med min vanliga Järvenpää.

post-192-1228603250_thumb.jpg