Publicerat Januari 3, 200917 yr Gummiögonmussla på kikarsiktet gör underverk.Skulle inte få för mig att vakjaga utan den, inte heller utan motljusskyddet som båda två förövrigt utgör ett oehört gott skydd mot regn. Linserna skall man pilla på så LITET som överhuvudtagit tänkbart möjligt. Håkan Vart finner man dessa gummimusslor? Är eventuellt intreserad till mitt Swarovski. MVH/Jocke
Publicerat Januari 3, 200917 yr Gummiögonmussla på kikarsiktet gör underverk.Skulle inte få för mig att vakjaga utan den, inte heller utan motljusskyddet som båda två förövrigt utgör ett oehört gott skydd mot regn. Linserna skall man pilla på så LITET som överhuvudtagit tänkbart möjligt. Håkan Antar att det är vanliga typ "flip up" du menar??? Dom finns att köpa i nästan varje jakt butik, eller nätbutik.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Antar att det är vanliga typ "flip up" du menar??? Dom finns att köpa i nästan varje jakt butik, eller nätbutik. Jag tror Håkan menar en sån här.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Vart finner man dessa gummimusslor? Är eventuellt intreserad till mitt Swarovski. Brownells har någon typ av universalmodell, med olika diametrar.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Precis jag menar INTE flip up, eftersom linserna immar igen så fort man har öppnat och stängt dem en gång, samt att de skyddar ju bara linserna från regn när de är stängda. Zeiss har orignal med, både av "slip over" typ och gängad för V serien. Håkan