Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nyårsraketer

Featured Replies

Publicerat

Många skriver att deras hundar inte bryr sig bla eftersom de har tränat dem vid skjutbanan. Vill bara säga att det absolut inte är någon garanti för att hunden ska tåla fyrverkerier. Min hund bryr sig överhuvudtaget inte om när det smäller vid skjutbanan, jakten och liknande. Han brukar ligga på en filt och sova när jag skjuter lerduvor. Fyrverkerier är en helt annan sak.

Publicerat
Många skriver att deras hundar inte bryr sig bla eftersom de har tränat dem vid skjutbanan. Vill bara säga att det absolut inte är någon garanti för att hunden ska tåla fyrverkerier. Min hund bryr sig överhuvudtaget inte om när det smäller vid skjutbanan, jakten och liknande. Han brukar ligga på en filt och sova när jag skjuter lerduvor. Fyrverkerier är en helt annan sak.

Helt rätt, många hundar reagerar helt olika på gevärsskott och fyverkerier och smällare.

Men sen finns det fler djur än hundar också, glöm inte det.

Hästar, katter bla..

Vi hade det lite styrigt att få ut pållen i hagen i morse, därför att grannen var listig nog att lägga mattan av raketer över den.

Varenda år är det samma visa på våra nyårsaftnar, frugan ute i stallet hela kvällen, i färd med att stoppa bomull i hästöron och täcka för fönster med filtar och täta igen ventiler, och sedan hålla pållen sällskap med ryktning och dyl, och jag inne med hunden, med tv:n på och aktivering av henne för att hon ska tänka på annat.

Gott nytt år i trevliga vänners och familjens sällskap...jo hej du.. :D