Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Att få jaga..

Featured Replies

Publicerat

Hej..

Jag har ett gigantiskt intresse av att jaga, o helst varje dag.

Men sen så har jag en sambo, som inte har mitt intresse av jakt, o natur överhuvudtaget,

Men hon följer gärna me till skjutbanan, o hon tycker att de är roligt med lerduvor.

Men hur har ni det hemma, Jag är en kille på 26 år, o min sambo Lovisa är då 21.

att höra varje gång man drar iväg på eftermiddags jakt eller sitter på natten på gris att måste du, kan du inte tänka på nå annat.

När ska vi göra något.

Och då pratar jag om att jag kanske är borta 2 nätter i veckan, 1-3 dagar antingen morgon eller eftermiddag under veckorna.

Vill jätte gärna höra hur ni har det. om ni måste höra samma saker som jag,

Eller har ni en fru/flickvän eller ja hela familjen att dom unnar dej denna hobby/LIV.

skriv så man får veta.. =) Mvh J

Publicerat

Detta eviga tjat från fruga direkt jag säger ordet jakt ;) Men jag kan säga dig att det blir 7 resor värre när man får barn ;)

Publicerat
Hej..

Jag har ett gigantiskt intresse av att jaga, o helst varje dag.

Men sen så har jag en sambo, som inte har mitt intresse av jakt, o natur överhuvudtaget,

Men hon följer gärna me till skjutbanan, o hon tycker att de är roligt med lerduvor.

Men hur har ni det hemma, Jag är en kille på 26 år, o min sambo Lovisa är då 21.

att höra varje gång man drar iväg på eftermiddags jakt eller sitter på natten på gris att måste du, kan du inte tänka på nå annat.

När ska vi göra något.

Och då pratar jag om att jag kanske är borta 2 nätter i veckan, 1-3 dagar antingen morgon eller eftermiddag under veckorna.

Vill jätte gärna höra hur ni har det. om ni måste höra samma saker som jag,

Eller har ni en fru/flickvän eller ja hela familjen att dom unnar dej denna hobby/LIV.

skriv så man får veta.. =) Mvh J

-"Ignorance is bliss!"

Min fru gav upp för länge sedan men samtidigt är hon oerhört glad i den mat jag kommer hem med så det brukar inte vara något större problem. Visst, hon får ta ungarna mest av oss, men jag fixar ju käket ;)

Dock vart det bättre efterjag tvingade henne att ta ur fasaner, hönor, ankor osv... När hon inte tyckte det var äckligt längre så vart förståelsen för jakten större.

När vi i förrgår bestämde oss för vilken jakthund vi skulle ha så var hon riktigt på!

Fast min fru är ju van att jag skjuter minst tre dagar i veckan sen den tiden när jag tävlade...

Tag med damen på någon trevlig pürsch eller drevjakt så kanske hon blir biten också! ;)

Publicerat

Lycklig singel!!!! Bara det förbannade arbetet som inkräktar alldeles för mycket på fritiden!!!!!!!

Publicerat

Innan jag gifte mig med frugan varnade jag henne att jag kommer att fiska under sommarsäsongen,annars blir det inget giftemål. Det blev godkänt. Fast sen har jag ju börjat jaga också. Men det verkar som jag kom undan med det i samma paket. ;)

Publicerat
Lycklig singel!!!! Bara det förbannade arbetet som inkräktar alldeles för mycket på fritiden!!!!!!!

Samma här! Fast skolan för min del då! Men snart, efter studenten e man arbetslös, å då kanske man skulle bott hos päronen å jagat järnet i ett år ;P

Publicerat

Min fru brukar säga: ska vi inte jaga älg snart? ;)

Tomas

Publicerat

Då min sambo har en hobby och är självgående så har jag inga problem att få jaga. När jag har suttit hemma mer än en helg så brukar hon gnälla över det i stället. Då får man ett: Skall du inte åka och jaga så jag får lugn och ro.

Publicerat
Då min sambo har en hobby och är självgående så har jag inga problem att få jaga. När jag har suttit hemma mer än en helg så brukar hon gnälla över det i stället. Då får man ett: Skall du inte åka och jaga så jag får lugn och ro.

Precis , se till att hon har en hobby oxå. Min sambo målar o rider. Aldrig jag skulle gnälla då och det vet hon. Därför blir det aldrig ngt gnäll från henne. Jo ibland om vi ska ngt på kvällen och man blir sen från jakten , vilket kan hända som ni vet

Publicerat

Jaadu, det är ju ett ständigt givande och tagande :o

Jag har inga större problem men min fru jobbar en hel del helger så det krånglar till det lite, då måste det fixas barnvakt å grejer. Skulle tro att det blir lättare sedan när barnen kan vara själva lite längre.

Jag ställer upp med markservice och körning när hustrun har gjort vasaloppet, vätternrundan, lidingöloppet, birkebeinerrittet etc etc Hon tränar 4-5 pass i veckan så jag kan jaga ganska mycket och fortfarande vara på plussidan när det gäller tid. Problemet är att jag är oftast ute större delen av dagen när jag väl är ute, det kräver lite mer planering än när hon stickler iväg ett par timmar på kvällen.

Nu blir det aldrig mer än en eller möjligtvis två dagar i veckan som jag är iväg på skjutbanan eller jagar, skulle det bli mer skulle nog logistiken bli svårare att lösa och sannolikt lite mer gnäll :D

Publicerat

Samma här :rolleyes: å tyvär samma sak med jobbet, tar åt h-vete för mycket tid

Publicerat

...frugor och sambos är en grej. Där kan man ju ställa tuffa krav om man vill och känner att jakten kräver det :D . När man får barn blir det en helt annan "femma". Det är ju licksom lite svårt att kräva självständighet av en två-åring. :D Under småbarnsåren får man nog bara finna sig i att antalet jaktdagar blir färre under säsongen. Men det kommer ju en dag när de blir vuxna... B)

Publicerat

"2 nätter i veckan, 1-3 dagar antingen morgon eller eftermiddag under veckorna. " Är ju egentligen inte lite om du tänker efter. Men jag förstår om du lider, kvinnor är bra på att få fram den känslan :lol: Hur som så måste du nog kompromissa på nåt sätt, tror det är det som kallas för förhållande, kompromiss alltså.

Publicerat
...frugor och sambos är en grej. Där kan man ju ställa tuffa krav om man vill och känner att jakten kräver det ;) . När man får barn blir det en helt annan "femma". Det är ju licksom lite svårt att kräva självständighet av en två-åring. :lol: Under småbarnsåren får man nog bara finna sig i att antalet jaktdagar blir färre under säsongen. Men det kommer ju en dag när de blir vuxna... B)

Visst är det så, leva trapperliv under aug-jan är väl inte direkt populärt och sen vill åtminstone jag ha grabben hos mig helst varje kväll, gnället är inget annat än avundsjuka och då går stämband och käkar i ett på ett fruntimmer, har de inget intresse så sabba inte mitt. Grabben ska med ut och släppa imorgon och eventuellt till skjutbanan också ;)

Publicerat

Min tjej har sina intressen och det är riktigt bra. Då kan jag jaga så mycket jag vill utan att få dåligt samvete. Jag tror att det är viktigt att man har sin egen grej som man gör själv. Bara för att man är sambos behöver man inte bli siamesiska tvillingar. :lol:. Givetvis blir det annars om det finns barn med i bilden.

Publicerat

Jag håller med dem som säger att det är bra med egna intressen,jag är lyckligt lottad min frågar bara om hon blir jakt änka i helgen,sen lånar hon min häst för han är bättre än hennes :lol: så det va en bra investering.

Publicerat

Har inga problem med att jaga för min Fru. Hon protesterar ej.

Publicerat
  • Författare

Aaaa de glädjer mej att många av er har den turen.

Men man får ju se det såhär då..

Kvinnor har de där med känslorna, de är deras bitt..

O vi har väl då våran bitt med att bara vara`` Jaa att bara vara Oss. =)

Iofr nu under våren o sommaren så är man ju mer hemma.

Jag vet inte riktigt ålder på era fruar/ flickvänner.. men jag vet att de yngre flickorna är lite annorlunda med förhållanden o dyl.

Men hon växer nog till sej hon me.. =)

Men men, Det är väldigt skönt att få komma hem till en som väntar på en efter en kall vinterdag, =)

Ha de super boy`s.. Mvh J

Publicerat

Det var många sura miner första året eller så, men nu börjar det bli bättre.

Så länge hon har något att göra när jag jagar är min sambo glad och nöjd,

kanske du kan introdusera tjejen på någon annan tidskrävande hoby?

Lycka till!

Publicerat

Är det inte lite av problemet att många tjejer/kvinnor inte har nån hobby? iaf i vår bekantskapskrets är det betydligt vanligare att männen har hobbys utanför hemmet.

Publicerat

All världens fruntimmer är allergiska mot mig så jag har inte det problemet att någon bryr sig om vad jag gör. På gott och ont.

Publicerat
All världens fruntimmer är allergiska mot mig så jag har inte det problemet att någon bryr sig om vad jag gör. På gott och ont.

Int´då! :wacko:

Snart dyker det upp rätt kvega...äähh...kvinna, ska du se !

Vad gäller klagande fruar och sambosar, så finns inte det problemet för mig, med en jagande fru och barn som är i övre tonåren.

Men ett förhållande/äktenskap är ett givande och tagande, det du måste tänka på, är att ge henne kvalitetstid tillsammans med dig, lyssna till vad hon vill göra och klura ut nått bra av det.

Ta inte henne för given, för då kan det skita sig i slutänden.

Mvh

Dr Crowfear

Publicerat

Inga större bekymmer här inte..

Blir de för mycke gnäll så får man väl ställa upp på lite sex när man väl är hemma. :wacko:

Tur frugan inte läser här... :lol:

Skämt o sidor så har allt sin tid, små barn ställer krav.

När de så kommer upp som jag har det i skolåldern o jag jobbar en del kvällar o nätter så har jag 1-3 förmiddagar i veckan o jaga på. Tyvärr så jobbar många andra så nått större jaktlag brukar de inte bli..

Idag slutar jag 8 nu på morgonen o sista snön föll 5.30 snacka om läge för grisspårning och plottsläpp.

Men blir nog själv idag me som det verkar...

Helger jagas de oxå på, åtmindstonde en av dagarna...

Har några tillfällen om året när jag jobbar med jakten vilket är himla trevligt för de mesta..

O får jag betalt så har frugan inga invändningar alls.

Gör väl lite nytta hemma däremellan....

Tyvärr tror jag att en hel del förhållande krachar på grund av jakten.

Är lixom inte "bara" en hobby för många, det sitter så rotat i själen att det inte går o stoppa.

Har polare som var fanatisk o har en sambo som motarbetar o hatar allt va jakten heter.

Tänk ett livslångt gnäll o sura miner jämt...

Dessvärre har de barn nu oxå...

Är det värt detta en hel livstid??

Frugan o jag är inne på 19:de året nu, 3 ungar mellan 9-14 år.

Nått gör vi nog rätt... B)

Publicerat
  • Författare
Är det inte lite av problemet att många tjejer/kvinnor inte har nån hobby? iaf i vår bekantskapskrets är det betydligt vanligare att männen har hobbys utanför hemmet.

Det är så att Vi.. Män/pojkar, vi måste ha något annat att göra. jag kan inte sitta hemma o bara va. Jag blir tokkig.

Därför har jag jakt som en skön avkoppling.

En arbetsdag = En förstörd jaktdag, De vi sej en RIKTIG skitdag.

Men samtidgt tror jag att bakom en framgångsrik Jägare står alltid en gnällande käring.. =) hehe..

Publicerat

Skaffa henne en hobby, det är oftast orskaen till att det blir gnäll. Frugan håller på med en jäkla massa saker så jag ligger fortfarande på plus men de flesta gånger då hon inte vill att jag jagar är då hon själv inte har något vettigt att göra. :wub::)