Publicerat Januari 7, 200917 yr Inga större bekymmer här inte..Blir de för mycke gnäll så får man väl ställa upp på lite sex när man väl är hemma. Tur frugan inte läser här... Nått gör vi nog rätt... Tur att jag inte skerv det för min fruga läste vad jag skrev Skaffa henne en hobby, det är oftast orskaen till att det blir gnäll. Frugan håller på med en jäkla massa saker så jag ligger fortfarande på plus men de flesta gånger då hon inte vill att jag jagar är då hon själv inte har något vettigt att göra. Räknas det som hobby att ta hand om barn och hem
Publicerat Januari 7, 200917 yr Räknas det som hobby att ta hand om barn och hem HAHAHA.... du är en modig man om du säger det hemma
Publicerat Januari 7, 200917 yr Räknas det som hobby att ta hand om barn och hem Japp. Det är väl någon form av fritidssysselsättning som ligger bakom att ni har fått barn, således bör barnen räknas som hobby. Du har säkert snickrat eller byggt om något i hemmet, dvs hobby.
Publicerat Januari 7, 200917 yr Men samtidgt tror jag att bakom en framgångsrik Jägare står alltid en gnällande käring.. =) hehe.. hehe klockrent!
Publicerat Januari 7, 200917 yr Hej.. Jag har ett gigantiskt intresse av att jaga, o helst varje dag. Men sen så har jag en sambo, som inte har mitt intresse av jakt, o natur överhuvudtaget, Men hon följer gärna me till skjutbanan, o hon tycker att de är roligt med lerduvor. Men hur har ni det hemma, Jag är en kille på 26 år, o min sambo Lovisa är då 21. att höra varje gång man drar iväg på eftermiddags jakt eller sitter på natten på gris att måste du, kan du inte tänka på nå annat. När ska vi göra något. Och då pratar jag om att jag kanske är borta 2 nätter i veckan, 1-3 dagar antingen morgon eller eftermiddag under veckorna. Vill jätte gärna höra hur ni har det. om ni måste höra samma saker som jag, Eller har ni en fru/flickvän eller ja hela familjen att dom unnar dej denna hobby/LIV. skriv så man får veta.. =) Mvh J Huvva, om hon gnäller så nu hur ska det då bli när ni får barn? Se till att hon skaffar sig ett eget intresse och att hon inte bara sitter henna och ugglar när du åker till skogs. Jag är lyckligt lottad som har en fru om inte ofta knystar om jakten och då ska tilläggas att jag jagar minst 2 ggr i veckan. Men o andra sidan ser man till att maten står på bordet när frun kommer hem efter jobbet och att huset är städat och fräscht. Detta ämne kom på tapeten när vi hade några goda vänner på middag och där ingen i den familjen jagar. Dom frågade min fru om hon inte tyckte det blev tjatigt när jag jämt är ute till skogs. Hon svarade att om jag tex tränade fotboll flera ggr i veckan plus helgen och därtill spelade matcher skulle väl det knappast vara bättre, eller om man gick på krogen ofta och strödde pengar runt sig. Hon tycker som jag att jakten är en oerhört naturlig hobby och ser hon att jag mår bra mår även hon bra.
Publicerat Januari 7, 200917 yr Min sambo har ett brinnande intresse för hästar, så hon tillbringar minst 2 kvällar i veckan i stallet, och sen kan det bli både lördagar och söndagar oxå. Så redan när vi träffades så hade hon sina hästar att pyssla med och jag hade jakten, så den livsstilen blev naturlig för oss. Sen har vi skaffat oss ett gemensamt intresse oxå, golf. Efter några hinkar på ranchen och en glass el. matbit i restaurangen, så är hon mer än nöjd. Så dom enda gångerna det kan finnas en antydan till gnäll när man åker ut på skogen, är när det vankas matbjudning borta hos svärföräldrarna....GLÖM INTE BORT ATT VI SKA VARA BORTA KL.15.00... (Har råkat missa några bjudningar pga av jakten )
Publicerat Januari 7, 200917 yr Men samtidgt tror jag att bakom en framgångsrik Jägare står alltid en gnällande käring.. =) hehe.. Det blir årets ordspråk
Publicerat Januari 7, 200917 yr Men samtidgt tror jag att bakom en framgångsrik Jägare står alltid en gnällande käring.. =) hehe.. Du verkar ha missuppfattat det där.. Bakom varje framgångsrik jägare står en förstående kvinna, ska det ju givetvis vara
Publicerat Januari 7, 200917 yr Men samtidgt tror jag att bakom en framgångsrik Jägare står alltid en gnällande käring.. =) hehe.. Å FRAMFÖR varje framgångsrik jägare väntar en skilsmässa.. .. eller?
Publicerat Januari 7, 200917 yr Tur man har en fru som också jagar och fiskar, så hon är mycket förstående när jag drar iväg. Ibland tycker hon det blir lite för mycket bara.... Jobbet däremot tar för mycket tid, men utan jobb skulle ekonomin sätta stopp för många av mina turer runt om i landet med bössan eller flugspöna. Så det är ingen idé att klaga, man har det jäkligt bra helt enkelt
Publicerat Januari 7, 200917 yr Å FRAMFÖR varje framgångsrik jägare väntar en skilsmässa.. .. eller? Är det mig du syftar på? Lyckligt skild-jagar mer än någonsin utan stress-vill inte ha någon ny kvinna tack! Själv är bäste dräng /Micke
Publicerat Januari 7, 200917 yr Men samtidgt tror jag att bakom en framgångsrik Jägare står alltid en gnällande käring.. =) hehe..
Publicerat Januari 7, 200917 yr Jakten i all ära men totalupplevelsen inklusive det gastronomiska delas bäst på två faktiskt. Har nu valt ett liv med barn och fru, helt säkert har antalet heldagar i skogen gått ner sedan barnens tillkomst men inte antalet tillfällen till jakt faktiskt tack vare att jag bor mitt i marken. I denna tid på året lider jag lite då dagarna är korta. Men från Maj till Oktober finns möjligheterna till såväl morgonjakt och framförallt kvälls jakt efter jobb, hus och barnpyssel. Trots att jag är av många klassad som jaktidiot försöker jag vara lyhörd, även om det är balans på slak lina ibland. Det blir inte mycket gemensam fritid under hundsäsongen, även min sambo jobbar heltid. Men den vi har försöker vi få kvalité på. Men trots allt accepterar hon det, då hon 100ggr hellre ser mig gå till skogen än till krogen. För att hitta mer tid har hon också tagit jägarexamen och jagar idag med egna vapen, nåt som jag naturligtvis uppmuntrar. Vandrade emellertid genom många minfält innan jag hittade min nuvarande partner, ett antal gnälltanter har jag också lämnat (machoberra) av den anledningen trots att det funkat på alla andra sett - så oerhört viktig är jakten för mig. Livsfarligt att gänga sig med första bästa utan research även om det kan gå bra naturligtvis. Ett förhållande kan ta slut av många anledningar, men jag tror faktiskt inte att mitt jaktintresse kommer att sänka detta i alla fall, trots en lite skev fördelning av hushållets sysslor. Projekt här hemma är före och efter jaktsäsong, så kommer det att fortsätta. Men visar också min tacksamhet på många sett, mitt liv skulle helt säkert rasa totalt utan henne och ungarna. För att låna ett uttryck av Zlatan när han fick frågan vad han gett sin trolovade i förlovningsgåva - "vadå få, hon fick ju Zlatan ju"
Publicerat Januari 28, 200917 yr Prova att vända jakten till något positivt för henne. Påpeka att hon får en massa gott kött att äta upp om du/ni får vara i skogen och jaga. Det borde i alla fall funka på en matintresserad person
Publicerat Januari 28, 200917 yr Är väl inte jättepoppis alla gånger men det har blivit bättre med åren. Jag gjorde jävligt klart för henne på en gång att från första oktober till sista januari är det jakt varje helg, oftast en dag sällan två. Sen blev det lite mer jaktmark så då ökade det från juli till febrauri. Sen kom bävern och då blev säsongen juli till maj Inte lika frekvent dock som okt-feb. Sen fick vi barn, så "sista" säsongen jagade jag som fan för att trappa ner lite förra året men till denna säsong fick vi nys om en omplaceringslaika som jag ville ta hem på prov och se om hon funka med spanieln och framför allt hur hon funka med familjen. Det gick bra och sambon kärade ner sig duktigt i laikan. Så då var det bara att smida Var bara att lägga fram vad det innebar med en laika... De kräver mycket jakt så risken (CHANSEN!) för att det skulle bli mer lördag/söndag ökar markant och visar det sig att hon jagar bra så kan det även blir mer bjudjakter etc. Hon höll ju med att det var ju bättre att hon fick jaga mycket så hon inte gick bärsärk hemmavid. När sen dagen kom då vi skulle lämna besked så sa jag bara kallt vid matbordet; "När vi ätit klart så åker jag och lämnar tillbaka henne" Den minen skulle jag vilja haft på bild Hon blev helt grå i ansiktet, blicken tom och hon såg allmänt gråtfärdig ut medan hon försökte få fram nåt att säga och jag började asgarva och sa att vi klart som fan ska behålla henne. DÅ jävlar blev hon arg att jag lurat henne men samtidigt lättad över att hennes nyblivna favorithund skulle bo kvar hos oss. Så denna säsong har det varit lördag/söndag i stort sett från sista helgen i september till nu. Och då är inte andjakten/bockjakten/dovpyrschen//grisvaken/rävvaken och kråkjakten inräknad
Publicerat Januari 28, 200917 yr Försöker "träna" sambon till att vara hundförare Funkar bra än så länge... Köpte en Astro, då har hon ju koll på både sig själv och jycke Men när man var borta 9 dagar i stäck för älgjakten var hon inte lika nöjd. Vi hade just fått hem valpen då, så hon hade allt fullt upp...