Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiske säsongen 2009

Featured Replies

Publicerat
Såg fram emot årets första färn fiske i dag men inte ett liv kasta i massor av bröd men inte en krusning på vattenytan men jag o krut fick ju lite frisk luft o krut ville posera med fiske spöt o varför inte :P

post-906-1240074450_thumb.jpg

Mvh.

Bra med bärare Flex! :D Han fodrar väl lön efter utfört arbete sedan i form av en saftig köttbit! :lol::P

• Svar 55
  • Visningar 7,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Bra med bärare Flex! :P Han fodrar väl lön efter utfört arbete sedan i form av en saftig köttbit! :lol::P

He he nä han nöjer sig med en klapp på huvudet :D

Mvh.

Publicerat
He he nä han nöjer sig med en klapp på huvudet :D

Mvh.

Billigast så kanske! :rolleyes:

Ha det så bra! :D

Publicerat

Var iväg och inhandlade ett nytt spö igår. Dom har halva priset på fritid och vildmarksliv på en del grejer.. Det blev ett berkley skeletor. Så i år blir det banne mig att fiska :rolleyes:

Publicerat

Ska väl ge båten en vårgenomgång (olja växelhus, ladda batteri, starta upp) innan det bär ut på sjön. Men gösen får ju vänta till efter midsommar.

Ska iväg minst ett par omgångar till Sysslebäck o fiska lite där jag har en liten plasteka liggandes uppe på långberget. Till skillnad mot alla som ska stå o fiska harr i älven så åker vi upp på sjöarna och har ett helt otroligt jiggfiske på abborre.

Har några lokala små sjöar/tjärnar som jag brukar smyga med UL spöet på o jaga storabborren. De ska väl anfallas så snart skogsvägarna blir farbara.

Har lagt ner såväl flugfiske som gäddfisket och fiskar nästan bara UL och göstrolling idag.

Mikael

Publicerat

Kul att ni kommit igång med fisket.

Nu för tiden blir det inte så mkt fiske,

rollen som storfiskare i familjen har min 12åriga son tagit över.

Jag vet inte hur ni andra som har lite större barn känner , men visst är det lite jobbigt när ungarna far som en virvelvind i draglådorna och den ena favorit vobblern efter den andra försvinner.

I helgen var måttet rågat för då hittade jag grabben vid ån med mitt favorit spö och rulle, som han vet att han inte får låna.

Har en förhoppning om att ta mig ut till stugan i roslagen för lite gäddrally men av någon anledning lägger släkten som har båten i den strax före midsommar ,och då är ju allt fiske slut.

Det är i och för sig bra för sonen säger att han ska slå mitt gädd PB.

(Lycka till, det tog mig många år att komma upp i den vikten)

Nej det får bli Dala skogarna med dess aborrrar och bäckrödingar i stället.

Eller flugspöt i en viss put and take sjö i närheten så fort sommaren närmar sig.

Skitfiske på er

• 3 weeks later...
Publicerat

Handlade ett nytt 7-fotspö för att fiska med popper och spinnare.00blob10.gif

Det går trögt...willynilly.gif

Men........Sommaren har bara börjat :wub:

Publicerat

Då var första fisketuren i år avklarad i fågelsjön Tåkern.

Det blev två gäddor på c:a 2 och 4 kg :ph34r:

Det är ju alltid en början...

Publicerat

Jag har varit till Andörja och fiskat i Mjösundet samt Lavangern. 1 liten katt plus några 4 kg torskar och lite agn sej på en hel dag. Mjösundet är inte vad det varit och inte heller lavangern. Tre personer som fiskat en hel dag och lika många fiskar med hem. Det var sista gången jag åkte dit. Jag dunkade botten med pirk och agnad upphängare med katt i siktet. Kompisarna jiggade och fiskade med pirk och upphängare men vilket skitfiske. Vill varna andra för att åka dit! Det är lika bra att kasta pengarna i sjön som att sitta och ödsla tid på en fisktom fjord.

• 2 weeks later...
Publicerat

post-3207-1243755284_thumb.jpg

Så här fördrev Larson76 o jag lördagkvällen :)

7gäddor (jag vet det är bara 6st på kortet) en tappad vid båten och en som snodde mitt drag ^_^

Publicerat

Fiskepremiären avklarad för iår. Kompisen tog en "tarm" och jag en gädda på ca 2,3 kg.

Publicerat
post-3207-1243755284_thumb.jpg

Så här fördrev Larson76 o jag lördagkvällen :)

7gäddor (jag vet det är bara 6st på kortet) en tappad vid båten och en som snodde mitt drag ^_^

He he ser ut som om ni haft en trevlig dag <_< grattis till fångsten :D

Mvh.

Publicerat
He he ser ut som om ni haft en trevlig dag :angry: grattis till fångsten ^_^

Mvh.

karelarn fick 4 av dom men han fick dom ju varje gång jag fick rodde båten :rolleyes: . så nästa gång får han fan ro :P:wub:

• 4 weeks later...
Publicerat

Här har nu något att bita i grabbar o tjejer! Kalixälven producerar bara stora laxar, men sedan är det frågan hur man ska lura dom till att ta på kroken! <_<:D

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4717345

:D

Publicerat

Karelarn & jag tog en liten sväng i tåkern i söndagskväll. Blev 4 gäddor & en liten abborre, marginellt större än draget karelarn hade :lol: .

Men det var nog nästan sista svängen för nu är det snart igenväxt för i år :(

post-3383-1246383857_thumb.jpg

Publicerat

Tog en tur häromkvällen.

28333329.jpg

3,5kg.

Den jobbade bra så det var rätt kul.

Mvh :(

Publicerat
Tog en tur häromkvällen.

28333329.jpg

3,5kg.

Mvh B)

Är det middagstallriken åt katten??? :angry:<_<

Publicerat
Är det middagstallriken åt katten??? B)<_<

Jo...Men den vart för liten :angry:

Nej...Den var med till sjön dagen innan full med bröd till betesfisken.

Det är en mattallrik.

Tyckte den kunde vara bra som jämförelse.

Mvh :D

Publicerat

Men ingen klår min 50grammars abborre - som jag nyss metade upp som Btw jag fick kämpa med i 10sekunder ^_^

Behöver inte bifoga bild alla vet nog hur en sån ser ut B)

Mvh : Pontus

Publicerat
Jo...Men den vart för liten ^_^

Nej...Den var med till sjön dagen innan full med bröd till betesfisken.

Det är en mattallrik.

Tyckte den kunde vara bra som jämförelse.

Mvh ^_^

Ja, jag ser det!

Visst är den bra som jämförelse! B)

Publicerat
Tog en tur häromkvällen.

28333329.jpg

3,5kg.

Mvh :rolleyes:

Klockrent Milner den drog väll lite i spöt :rolleyes:

Mvh.

Publicerat
Klockrent Milner den drog väll lite i spöt :D

Mvh.

Ja Det var en rackare att kämpa. ^_^

Publicerat

Har ledsnat på gäddfiske. Kör bara aborre och öring på min UL- utrustnig. Lite nyfikna på vad det är för grejer? Ok ska berätta:

Spö: Ron thompsom(Rätt stavat?) stealhead 2

Rulle: Abu gold max 2 i ul utförande

Lina: Strike wire flätlina

• 2 weeks later...
Publicerat

Idag var det skitfiske i Helgasjön, mellan 07.45 & 13.00 tog vi (jag) 2 gäddor, en på runt kilot och den andra på 2.9 kg. Endel småabborre hittade vi men huggvilliga var de inte :P . Detta med 2 spön i vattnet häften av tiden kastandes och andra hälften med 4 spön dragandes. Nya tag med ett metspö i handen nästa gång :D .

Publicerat
Idag var det skitfiske i Helgasjön, mellan 07.45 & 13.00 tog vi (jag) 2 gäddor, en på runt kilot och den andra på 2.9 kg. Endel småabborre hittade vi men huggvilliga var de inte :P . Detta med 2 spön i vattnet häften av tiden kastandes och andra hälften med 4 spön dragandes. Nya tag med ett metspö i handen nästa gång :) .

Det hade varit mer givande om du hade dragit ut vid 4 på morgen el. runt 6-7 på kvällen! ;)

Bättre lycka nästa gång bara du inte är så morgontrött! :P:D