Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiske säsongen 2009

Featured Replies

Publicerat

Vi tog revansch redan ikväll utrustade med metspön i en kanal mellan 2 sjöar i skogen. På 3 man drog vi gissningsvis 2,5-3 kg med blandad fisk, endel mört, några småbraxar, tusenbröder i mängder samt rätt många björknor.

• Svar 55
  • Visningar 7,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Slängde i min nyinköpta båt i Ume-älven idag och har varit ut å fiskat en sväng nu ikväll.

Fick en enorm gädda på hela 6 hekto som jag tog hem och kokade åt hunden vilket blev mäkta populärt.

Ska ut och fiska mera nu när jag äntligen fått i båten...

Publicerat
Vi tog revansch redan ikväll utrustade med metspön i en kanal mellan 2 sjöar i skogen. På 3 man drog vi gissningsvis 2,5-3 kg med blandad fisk, endel mört, några småbraxar, tusenbröder i mängder samt rätt många björknor.

Det låter bättre! ;)

Publicerat

För att muntra upp alla som fisket går lite trögt för just nu kan jag säga att jag på 1 1/2 vecka brutit av 2 UL spön. :rolleyes:

Är så där nöjd men ilskan har lagt sig lite nu så de är väll bara att ge sig ut igen.

Publicerat

Jag har varit ute och fiskat ikväll också...

Tappade en gädda på dryga kilot alldeles invid båtkanten. Sen kom en fiskekompis ut med sin båt för att latmeta "specimenexpert". Han har under några dagar betat ett ställe och skulle testa att få lite brax och id. Gjorde honom sällskap en stund och fick en slurk kaffe. Under tiden vi surrade så fick han tre idar 2.2, 2.5 och 2.9 kg. Åkte ut en vända till och fick på ett gädd-as som slet sig efter 10-12 minuters kamp. Den gav sig ut i strömmen i älven och då är dom inte lätta att bråka med.

Fick inte upp så mycket som ett fjäll i båten så det var bara att packa sig iväg hem.

Väl hemma så var grannen ute och lekte med ett modellflygplan och då kunde inte jag låta bli att hämta ett av mina egna och så flög vi och busade en stund så nu är man go å gl'a igen...

• 2 weeks later...
Publicerat

Köpte igår ett nytt gäddfiskespö.. Berkley Lightning Rod (betesvikt 15-40 gram), ABU 303R och fireline till rullen.. Handlade även en draglåda och en hel del wobblers.. Så i höst skall blodet flyta! :rolleyes: