Publicerat Januari 18, 200917 yr Ännu ett bevis på att kräftorna är aktiva. Låg en nyligen tagen i ena abborren Å såhär gott blev de.. Fast de känns tungt i skallen idag, undra varför ... jag blir nog hemma idag... När jag var ung så hade mina föräldrar sommarstuga vid Vrangsjön mellan Tranås och Aneby, och där fanns det också kräfter fram till slutet på 70-talet när pesten tog dom. Var och varannan borre som man fick i sjön hade en liten kräfta i sig och dom blir ju så röda och fina i köttet och smakar även lite kräfta om dom äter mycket kräftor. Grattis till den fina abborren! Fin storlek! Vikt?
Publicerat Januari 18, 200917 yr Författare När jag var ung så hade mina föräldrar sommarstuga vid Vrangsjön mellan Tranås och Aneby, och där fanns det också kräfter fram till slutet på 70-talet när pesten tog dom. Var och varannan borre som man fick i sjön hade en liten kräfta i sig och dom blir ju så röda och fina i köttet och smakar även lite kräfta om dom äter mycket kräftor. Grattis till den fina abborren! Fin storlek! Vikt? Största på 550 gram