Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sikte till 6,5x47an och fältskyttet i friklassen?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Om allt går som det skall så kommer det efter 1,5 månads betänketid att dimpa ner en avi i brevlådan nästa vecka. Med denna kommer jag kunna hämta ut ett Nightforce NXS 5,5-22x56 med cm-klick och MLR-riktmedel :lol:-_-:lol:

Publicerat
Om allt går som det skall så kommer det efter 1,5 månads betänketid att dimpa ner en avi i brevlådan nästa vecka. Med denna kommer jag kunna hämta ut ett Nightforce NXS 5,5-22x56 med cm-klick och MLR-riktmedel B)B):lol:

Har för mig att jag läste i någon till salu tråd om en kille som skulle sälja ett sikte men inte skulle köpa något nytt..

Känner du den killen :lol::D

Härligt exabit, Jag har aldrig skådat i ett NXS men vad jag läst verkar det vara rätt för dig. (just nu) B)

/Lasse

Publicerat
  • Författare

Hehe, jag skrev faktiskt att jag inte nämnt att jag skulle köpa nåt nytt. Jag skrev inte att jag INTE skulle köpa nåt nytt B):lol:

Den här siktesuppgraderingen känns faktiskt helt vettig och den är förankrad i egna erfarenheter och slutsatser. Bara en sån sak som i förrgår då jag sköt på 300 och hade en avvikelse. Fick mäta i siktet och försöka räkna om till MOA så gott det gick, för GIVETVIS glömde jag att skriva ut den där förträffliga dot->MOA-tabellen jag gjort på datorn :lol:

Visst - det är inget större problem, men med NXS:en kommer det vara rena drömmen att justera siktet - snabbt och lätt :D

Publicerat
Jo, det är ju klart vettig input, såklart. Men man kan ju spåna utan att det MÅSTE leda till inköp :D
Ska vi tro på det B):lol:B)
Nä, det väntar jag mig inte B)
Om allt går som det skall så kommer det efter 1,5 månads betänketid att dimpa ner en avi i brevlådan nästa vecka. Med denna kommer jag kunna hämta ut ett Nightforce NXS 5,5-22x56 med cm-klick och MLR-riktmedel :lol:B)

:D . :D . :D

Publicerat

Ditt äcklo :D;)

Nästa gång du är här ska jag stjäla den av dig!

"I segeltorp kan ingen höra dig skrika" :lol:

/Mike

Publicerat
  • Författare

This one's for you, Mike:

Nightforce-logo-reverse.gif

homeRev_NXS_verticalb4.jpg

made-in-americaFlag.gif

Publicerat

:lol::lol:;):DB)

/Mike

Publicerat
Om allt går som det skall så kommer det efter 1,5 månads betänketid att dimpa ner en avi i brevlådan nästa vecka. Med denna kommer jag kunna hämta ut ett Nightforce NXS 5,5-22x56 med cm-klick och MLR-riktmedel :ph34r::D:D

Nice :P hoppas på en utförlig beskrivning av siktet när det är monterat

Min gissning var NXS 5,5-22x50 cm-klick och MLR-riktmedel och Nightforce stålringar bommade på 6mm. och eventuellt ringarna :D

Fick du någon klarhet om 8-32 och 12-42 gick att få med cm. klick?

Publicerat
  • Författare

Då var skönheten hemma B)

Första intrycken är att siktet är bastant och vreden är rejält tilltagna. Mycket distinkta klick. MLR-riktmedlet är klockrent och siktbilden är mycket god.

Jag har inte så mycket annat att säga så här långt än att siktet är enormt förtroendeingivande. Skulle jag nån dag få för mig att avliva en fullvuxen blåval så kan NF:en tjänstgöra som "priest" :lol:

Siktesjämförelse rent storleksmässigt:

post-296-1236184263_thumb.jpg

Aaah, 0.1 milRad-klick och rattar som (för mig) går åt rätt håll... :D

post-296-1236184313_thumb.jpg

MLR-riktmedlet: (sidodistorsionen skyller jag på kameran då det var rätt lurigt att få till bilden)

post-296-1236184337_thumb.jpg

Publicerat

Om du var svår att klå förut så blir du helt omöjlig nu :lol:B)

Ska bli ruggigt intressant att se vad du och denna kikare kan prestera!

/Micke

Publicerat
Om du var svår att klå förut så blir du helt omöjlig nu :lol:B)

/Micke

Han kommer inte kunna prestera så mycket med den gluggen.... Jag ska slå han i bakhuvet med den så den går av då han snart anländer för test av ny kaffebryggare samt frugans bakverk. :D

Publicerat

Så här såg han ut innan jag nitade honom....

post-1829-1236192003_thumb.jpg

Ursäkta den suddiga bilden, det är varken mobilkameran eller mig det är fel på.... Objektet blir inte bättre i någon kamera. B)

Publicerat
  • Författare
Om du var svår att klå förut så blir du helt omöjlig nu :):P

Tja, det kan väl knappast gå sämre iaf :rolleyes:

Ska bli kul att testa grejerna tillsammans med utarbetandet av en korrekt skjutställning :P

Jag överlevde Robbans attack men har en ispåse på nacken nu :P

Publicerat

Ja du din gamle bäver... Vi får snida ihop lite planer angående skjutövningar inom snar framtid. :P Kan ju se om vi får ihop nått till helgen eller? ;)

Publicerat
  • Författare
Ja du din gamle bäver... Vi får snida ihop lite planer angående skjutövningar inom snar framtid. :P Kan ju se om vi får ihop nått till helgen eller? ;)

Well, I sure as hell am going to the range! With or without you!

Men jag tänker INTE åka med och stressa upp frugan din när hon ska skjuta. Det är som sagt rätt respektlöst. Bättre att hon får ett par roliga timmar på banan så att hon inte tappar lusten helt :P

Publicerat

Snackade med frugan om skyttet, höll med om att Torestorp vore perfekt för då kan alla tre skjuta och då blir alla glada. :P

Givetvis medtages vårt hembryggda kaffe samt frugans bakverk. ;)

Publicerat
  • Författare
Snackade med frugan om skyttet, höll med om att Torestorp vore perfekt för då kan alla tre skjuta och då blir alla glada. :P

"Problemet" är att vi inte kan skjuta cupen, men vi får väl nöja oss med träffen ;) Jag har en massa utvärderingsskytte att pyssla med så för mig är det lugnt. Tar dessutom med 22:an för billig träning :P

Publicerat
"Problemet" är att vi inte kan skjuta cupen, men vi får väl nöja oss med träffen :P Jag har en massa utvärderingsskytte att pyssla med så för mig är det lugnt. Tar dessutom med 22:an för billig träning :D

Vi kör "träffen" å så nöjer vi oss med det för denna helgen så tar vi "cuppen" nästa helg eller så. Tar med mig en hög med CCI 22LR för "skytte med stulen finnfire utav nackslaget rövansikte". ;)

Vi kör på till helgen, återkommer med planen mot slutet av veckan. :P

Over and out/Knugen