Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Kristin

Featured Replies

Publicerat

Jag bor i Mjölby i Östergötland och jag är en relativt nybliven jägare, fixade teorin och kulproven våren 2008. Jag har ännu inte suttit på pass som skytt då jag inte äger egna vapen. Dessutom vill och behöver jag ägna en hel del tid på älgbanan innan jag ger mig ut i skogen som skytt. Eftersom jag inte heller är medlem i något jaktlag så är det inbjudningar till andras jaktmarker som gäller när jag ska med på jakt.

Till vardags pluggar jag/är arbetslös. Jag har läst systemvetenskap på Linköpings universitet i alldeles för många år wink.gif

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:)

Jag gissar att du är en tjej eftersom du heter Kristin! Kul när tjejer blir medlemmar här också! ;)

Publicerat
Jag bor i Mjölby i Östergötland och jag är en relativt nybliven jägare, fixade teorin och kulproven våren 2008. Jag har ännu inte suttit på pass som skytt då jag inte äger egna vapen. Dessutom vill och behöver jag ägna en hel del tid på älgbanan innan jag ger mig ut i skogen som skytt. Eftersom jag inte heller är medlem i något jaktlag så är det inbjudningar till andras jaktmarker som gäller när jag ska med på jakt.

Till vardags pluggar jag/är arbetslös. Jag har läst systemvetenskap på Linköpings universitet i alldeles för många år :D

välkommen :)

och hoppas du slipper så småningom in i nåt jaktlag ;)!

Publicerat

Välkommen :lol:

Det är inte lätt att ha råd med skåp, vapen och arrende som arbetslös/student <_<

Hoppas det löser sig :P

Publicerat

Välkommen! <_<

Publicerat

Välkommen <_< !

Publicerat

Välkommen !

Har du tur så kanske du får följa med någon vänlig Jaktsnackare ut på jakt nån gång. <_<

Publicerat
Till vardags pluggar jag/är arbetslös. Jag har läst systemvetenskap på Linköpings universitet i alldeles för många år <_<

Välkommen!

Plugga kan man inte göra nog länge! Sen kommer oändliga antal arbetsår.

:lol:

Njut

MVH

H

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket för det varma välkomnandet!!!

Det stämmer att jag är tjej. Eller, jag var i alla fall det senast jag kollade :lol:

Det löser sig nog med vapen och grejer i framtiden. Just nu bor jag i hyreslägenhet på fjärde våningen och jag är inte så sugen på att kånka upp 150+ kg vapenskåp upp dit. Det finns dock möjlighet att låna den studsare jag hade under övningsskyttet på jägarexamenskursen. När jag får jobb och blir rik ska jag köpa egen pangare <_< Just nu nöjer jag mig med att hjälpa till med att flå och stycka fällt vilt samt (försöka) dressera två jakthundar.

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat
Tack så mycket för det varma välkomnandet!!!

Det stämmer att jag är tjej. Eller, jag var i alla fall det senast jag kollade :lol:

Det löser sig nog med vapen och grejer i framtiden. Just nu bor jag i hyreslägenhet på fjärde våningen och jag är inte så sugen på att kånka upp 150+ kg vapenskåp upp dit. Det finns dock möjlighet att låna den studsare jag hade under övningsskyttet på jägarexamenskursen. När jag får jobb och blir rik ska jag köpa egen pangare <_< Just nu nöjer jag mig med att hjälpa till med att flå och stycka fällt vilt samt (försöka) dressera två jakthundar.

Välkommen hit!

Se till att få duktiga jakthundar så kommer du säkert bli inbjuden.

Vad är det för hundar du har?

/Peter

Publicerat

Hej å Välkommen Kristin!! :blush:

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat

Välkommen till detta eminenta lite skruvade ställe med outtömlig information!

Lite extra kul med damer som kan tillföra denna något mansdominerade skaran lite hyfs :D

P.s Det går hur bra som helst med vapenskåp i lägenhet! Bjud hem några manliga kollegor och säg: "jag tror inte ni orkar bära upp denna till min lägenhet..." Funkar varje gång!

Publicerat

välkommen

Publicerat

Velkommen gøy med litt jenter her også:D

Publicerat
  • Författare

Tack tack allihop!

Hundarna är inte mina, de ägs av min nästan-sambo. Det är en drever på tre år och en kopov som är 8 månader och lika full av energi som ett mindre kärnkraftverk :D Kopoven håller vi på att prägla på vildsvin, så han får leka med vildsvinsklövar när drevern inte är hemma. Han får även spåra upp döda vildsvin när möjligheten infinner sig. Drevern är rätt OK, han har inte fått chansen att jaga så mycket då ägaren har saknat vettig jaktmark, men när han får chansen så hittar han alltid något. Sedan är det ju inte hans fel att passkyttarna inte står där rådjuren kommer ut :lol:

Wizard: Jag bor bara i en etta och med min möbleringsfilosofi så blir det svårt att hitta plats för ett vapenskåp. Fast om de finns i svart så skulle det kanske funka :P

Publicerat
Fast om de finns i svart så skulle det kanske funka :D

Välkommen hit.

Visst finns vapenskåp i svart

/Lasse

Publicerat

Dubbel post :D

Publicerat
Wizard: Jag bor bara i en etta och med min möbleringsfilosofi så blir det svårt att hitta plats för ett vapenskåp. Fast om de finns i svart så skulle det kanske funka :lol:

Klart de finns i svart!

Du kan t o m få det i träimitation så det ser ut som värsta allmogeskåp :P

Men vad är det för fel på grå hammarlack? :D

Publicerat

Hej och välkommen ! :P

Publicerat

Välkommen hit.

Publicerat
  • Författare

Gött!!! Synd bara att det var lite stort. Jag behöver bara en eller kanske två studsare så ett skåp med plats för 16 vapen är nästan lite överdimensionerat. Men jag kanske kan ställa in svärdet och rapiren där när jag åker bort ;)

Publicerat

Köp ett litet skåp, Biltema har billig svart färg på sprayburk ;)

Publicerat

Välkommen