Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kurs i kråkjakt medelst uv?

Featured Replies

Publicerat

Tjabba!

STENE här på forumet kom med en intressant idé.. Kråkjaktskurs eller något liknande.. Måste säga att det lät kul, har inte tänkt på det innan.

Satte genast igång att fixa lite tillbehör (döda fasaner, gärna många) för ett tilltänkt kollektivt uvbygge i grupp ;)

Finns intresse av detta? Hur göra?

Heldag med prat och teori kring jakten samt därefter praktik via uvbygge och skyddsbygge och sedan jakt tidigt dag 2?

Heldag med start i skogen med jakt för att därefter bli prat o uvbygge?

Jakten får nog bli att vi kör samma ställe helga gänget typ, ska vi hänga upp x antal nybyggda uvar så krävs arreal och jag tror att man får ett säkrare resultat kring en plats och en uv typ.. men jag vet inte.

Forskar vidare om jag kan fixa fasanliken iaf så finns kanske möjligheten att vi kör något sånt här..

Och nej Walle, du kan inte anmäla dej här och nu redan, varken du eller någon annan..förutom STENE möjligen ;)

Mvh!

• Svar 62
  • Visningar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Dessutom så får man chansen att träffa några av knäppjökarna som hänger på detta forum. ;)

Publicerat

synd bara att ni bor så ocentralt ;)

Publicerat

Låter intessant. Kursen förläggs väl centralt då ? ( SKÅNE ) ;)

Publicerat

Låter helt klart intressant. ;)

Publicerat

Jag är intresserad!!!

Publicerat

Det vore helt klart en höjdare!

Publicerat

Helt klart kul initiativ, Lindeman och glassgrogg ingår väl?

Publicerat

Jag är mycket intresserad,

tursamt nog är jag bosatt inom 8 mil från vars Hippen o Walle härjar,

/Christian

Publicerat

Jag är också intresserad!

Publicerat
Låter intessant. Kursen förläggs väl centralt då ? ( SKÅNE ) :lol:

Mycket intressant, framförallt om kursen läggs centralt som i Amakulus svar :o

Kan t.om tänka mej att avstå groggarna och rödtjutet som nämns för att istället få en grundlig och praktisk genomgång i uvbygge och kråkjakt.

Grym idé Stene, den ska du ha rejält med cred för! Samma gäller Hipshot som tar sej an utmaningen. Synd bara att man bor i semi-danmark och ni i Norrland... :rolleyes:

/m

Publicerat

Jag har hört ryktesvägen att hotell "Hippen" är ett sk. all inclusive ;)

Publicerat
  • Författare
Helt klart kul initiativ, Lindeman och glassgrogg ingår väl?

Lindeman är klockren, glassgroggen likaså MEN den kan man bara dricka sommartid.. Var fan har du fått det ifrån förövrigt, Matte Holst som skvallrat? <_<

Jag har hört ryktesvägen att hotell "Hippen" är ett sk. all inclusive :wub:

Hade ju varit klockrent men när jag presenterade min (host host) STENES idé för hustrun så kom det reptilsnabbt.. vi har inte plats typ!

Men av era svar att döma så föreligger iaf ett intresse. Tänkt så pass långt att man måste ha en uv av något slag som vi kan pimpa med sig, ögon är en knepig fråga.. ser helst att i den mån ni isf önskar "riktiga" ögon så får ni se till att ha dem med er när/om detta blir verklighet. Fjäder ska jag försöka fixa..

Lurat på jakten även.. en kul grej hade ju varit att pytsa ut alla till varsitt ställe två och två för att ni skulle på prova era färdigheter. Dock krävs det ett ruskigt jobb med att förankra med markägare, resor och vägbeskrivningar och annat knas så jag har nog lagt ned det. Alltså en gemensam jakt där syftet inte är att mula massa kråkor utan att få rejäl kläm på hur de flyger kring uv och bygge av skydd.. sen tror jag det är roligare så..

Spånar vidare..

Mvh!

Publicerat

Engagerar du ett par av dina vänner i krokarna kan ju såväl boendet som jakten lösas...

Publicerat

Låter som en rolig idé. Och det är nog bäst att jag får en biljett till makovern, risken finns annars att jag kommer och våldsgästar mannskapet <_< Har iof redan en uppiffad plastlimpa som jag tycker funkar men allt går ju att bättra på, sen att man får träffa lite forumfolk gör det inte sämre.

Publicerat
  • Författare
Engagerar du ett par av dina vänner i krokarna kan ju såväl boendet som jakten lösas...

Mmm ska fundra, vet inte om du har lokaltidningen men det var en grej om älgförvaltningen i tidningen idag... det slog mej att där finns möjlighet åtminstonde till lokaler faktiskt som jag tror jag kan ordna..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Låter som en rolig idé. Och det är nog bäst att jag får en biljett till makovern, risken finns annars att jag kommer och våldsgästar mannskapet :D Har iof redan en uppiffad plastlimpa som jag tycker funkar men allt går ju att bättra på, sen att man får träffa lite forumfolk gör det inte sämre.

Formfolk i all ära men jag vill i sammanhanget framhålla att det i så fall rör sig om forumfolk med lite mer ädla böjelser :D och inte kreti o pleti :lol:

Mvh!

Publicerat

Låter ju son en bra idé det där, synd att ni bor så ocentralt bara.

Publicerat
rör sig om forumfolk med lite mer ädla böjelser :D och inte kreti o pleti :lol:

Mvh!

Skinnbrallor har ju jag redan, men går det bra om jag kommer med en hagelauto, eller måste det vara en fin sbs..? :D

Publicerat

Jag tycker det är en kalas idé =)

Publicerat
när jag presenterade min (host host) STENES idé för hustrun så kom det reptilsnabbt.. vi har inte plats typ!

hur vet hon att jag är lite större än genomsnittet?? :D

Publicerat

Fan glömde nästan, glöm inte att meddela Jörgen om detta. Hans rugguggla såg ut att behöva en riktig makeup sist jag såg den :D

Publicerat

Ang ögon.. Hur stora skall de vara?

Har lite funderingar på detta..

Får man sätta motor i en uv så den kan flaxa med vingarna?

Har lite gammla RC prylar liggandes som man kanske kan använda..

För om en elektrisk duv snurra är tillåten borde väl det vara tillåtet med en el-uv?

Frågan är ju bara om man får radio styra den. Man borde iaf enkelt kunna få den att vrida på huvudet..

Publicerat

Kanon idé, vore kul om man kunde följa kursen här på forumet :blush:

Publicerat
Kanon idé, vore kul om man kunde följa kursen här på forumet :blush:

Typ sätta upp en web-cam så alla kan följa med live. ;)