Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kurs i kråkjakt medelst uv?

Featured Replies

Publicerat

Jag kan prova att skära en trut när jag ändå håller på.

Antar att du vill att den skall likna denna:

Gratrut.jpg

• Svar 62
  • Visningar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

har provat lite:

öga:

post-3094-1233182268_thumb.jpg

post-3094-1233182283_thumb.jpg

post-3094-1233182302_thumb.jpg

provade att skära lite i frigolit.. Var inte så lätt men till mitt försvar så använde jag ingen mall utan körde lite på fri hand:

post-3094-1233182314_thumb.jpg

post-3094-1233182340_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Läckert!

Ögat ser helt ok ut, tror inte man får det så mycket bättre utan att köpa äkta...

När det gäller trutarna så har jag nog en sjysst mall, har ngr trutbulvaner redan som ser bra ut. Bara att lägga dem på blocken och skära.

Vetten såg ut som något skrakliknande, de är inte så knusliga så den fungerar helt klart om du får på lite lämplig färg osv..

Mvh!

Publicerat

Vad tror du om storleken och färg på ögat?

Prist blir 10:-/par (om man inte har otur. För jag såg att några av dessa bollar hade halva i klar plast och den andra i färgad). Super enkelt att göra. måla pupill och vad jag kunde se på lite bilder så verkar de även ha en svart ring i ytterkant på ögat men en svart permanent penna. Sedan är det bara att ta framen sprayburk i vanlig färg och köra på (allt detta gör från baksidan så framsidan på ögat blir blankt).

Ang det skrakliknande flötet så.. jaja.. skall se om jag kan prova att skära en uv i kväll. skall bara försöka ladda ner lite bilder på uvar så man har något att gå på. Igår så skar jag bara lite så det iaf skulle likna något..

Publicerat

Bra initiativ

kan vi hålla till i Piteå? :blush:

Publicerat
Bra initiativ

kan vi hålla till i Piteå? B)

dptrapper: självklart kör du ner till mig sen åker vi tillsammans och tar in på hotell "hippen" fast hans fru tycker det blir trångt :blush:^_^:D

Publicerat
dptrapper: självklart kör du ner till mig sen åker vi tillsammans och tar in på hotell "hippen" fast hans fru tycker det blir trångt :blink:^_^:D

Äsch! Skramla ihop till en spahelg för henne :D:D

Publicerat
har provat lite:

öga:

post-3094-1233182302_thumb.jpg

Ser ju riktigt ok ut !

(Och herrn röker ett riktigt fint märke också ser jag...brukar bli ett antal limpor såna med hem från Spanien varje år. :rolleyes: )

Publicerat
  • Författare

Kul tanke, NI sponsrar Fru Lewander spahelg för att få tillgång till logi :rolleyes:

Ligger lite medvetet lågt så här långt, skulle kontakta fasandräparen på måndag och då sannolikt hämta liken. Därefter skulle jag tro att det går att sy ihop ngt.

Lurar lite på någon form av lokal, bygga uv och kladda sker väl bäst hemma hos mej.. skulle behöva ngt vettigt att rita på typ whitboard.. Funderar vidare..

En skvätt prat kring jakten, en skvätt uvbygge samt en skvätt fältövningar.. hmm lutar åt 1+1/2 dag eller något..

Mvh!

Publicerat
Ser ju riktigt ok ut !

(Och herrn röker ett riktigt fint märke också ser jag...brukar bli ett antal limpor såna med hem från Spanien varje år. :) )

Japps. Men jag håller på att sluta. Anledningen att paketet är med, är för att ha något att gämföra med när det gäller storleken på ögonen.

Publicerat
  • Författare

Inget nytt ännu dessvärre, har jagat snubben med fasanerna rätt hårt via telefon men inget napp ännu. Innan jag fixat det så vågar jag inte göra något alls av detta, vi måste ju ha möjlighet att fixa uvar tycker jag för att detta ska vara görbart..

Men jag jagar vidare!

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Bad news!

Trots att jag hade telefonkontakt och fick löfte om fasanliken så hade fasanstryparn glömt det och hivat det i pannan :D:D

Har dessvärre inga andra idéer så det känns lite segt att försöka dra igång detta.. Vi kan inte älta kråkjakt en hel dag, hade varit smutt om vi kunnat bygga uv även!

Mvh!

Publicerat
Bad news!

Trots att jag hade telefonkontakt och fick löfte om fasanliken så hade fasanstryparn glömt det och hivat det i pannan :):(

Har dessvärre inga andra idéer så det känns lite segt att försöka dra igång detta.. Vi kan inte älta kråkjakt en hel dag, hade varit smutt om vi kunnat bygga uv även!

Mvh!

Skit också ! :(