Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken skit.......

Featured Replies

Publicerat
Fyyyyy ffaaannnnnn, nu är jag riktigt jävla förbannad, pratade nyss med veterinären (INTE samma ställe som innan)

Han har opererat wachteltiken nu ikväll, och plockat ut en sex cm lång pinne ur halsen på henne, den har hon gått runt med i två veckor nu, inte konstigt att hon har varit hängig o ätit dåligt.

Den här gången ska dom fan inte komma undan med det här, ska ta ett snack med mitt försäkringsbolag, jag tror inte att dom uppskattar en sånn här berättelse......

Det är surt att få betala dubbla operationer o dylikt, men värst är det ju för hunden, tänk hur ont hon har haft, fått lida i onödan.......

Nä, nu ska jag åka o hämta mitt lilla vrak till wachtel!!

Stackars hunden. Hoppas den snart är pigg och alert igen.

Tycker absolut du ska ringa till jordbruksverket angående detta!

Publicerat

Efter att ha fått in en del rapporteringar angående tråden och efter att ha konfererat med andra i staben, så är denna tråd modererad en aning.

Detta enligt forumets regler och admins bestämmande att vi inte vill ha negativ uthängning av namngivna företag/personer här på forumet. man få gärna diskutera sakfrågan i sig, men utelämna namn i sådana här sammanhang.

Dels är det inte bra netikett och dels så är admin den yttersta ansvarige om namngivet företag/person vill vidta åtgärder mot vad som skrivs.

Jämta - i egenskap av moderator

Publicerat

Berra..

Jävla tur att de iaf hittade pinnne för hundens skull, hade jycken sövts och opererats en gång redan utan att de hittade den? Jävligt klantigt isf..

Du kan redan nu förbereda dej på infektioner och bölder! När de pillat ut pinnen så är det nog hart när omöjligt att få väck allt skräp och skräpet orsakar kommande problem. Risken är att du då får åka tillbaka, öppna sår, spola och ev lägga i dränage.

Rent generellt så ännu så länge så tycker jag nog vi klarat oss bra. Vi var tex in med labbetiken, det såg ut som hon under en andjakt spräckte bukhinnan eller något, såg jävligt läskigt ut. In i bilen och 160 km/h in till Ulltuna i Uppsala. De finner där ett hål under tungan och ngt skumt i nacken. Jycken sövdes och man plockade ut ett 13 cm långt vasstrå!

Den veterinären, Odd hette han, var den utan tvekan absolut jävla bästa veterinär vi träffat Madeleine och jag! Kolugnt men skitnoga och grundlig... Skadan var inte unik men storleken på vasstråt var unikt så Odd satt och garvade åt händelsen vid något tillfälle varpå han raskt bad om ursäkt för detta.. Fanns inget skäl, vi tog inte illa upp så länge vår jycke mådde bra.

Efter den grejen så har vi konsekvent kört till Ulltuna.

Min labbehane har blödigt ur urinröret ett tag. Efter en helg med sporadiskt blod så körde jag in till Ulltuna. Jycken svinfrisk övrigt, prostatan fin osv men blod i urin. De hade alltså kunnat brassa på med sövning, ultraljud osv osv men valde att avstå med motiveringen att jycken är frisk, vi kommer inte att hitta ngt och då blir det bara dyrt i onödan.

Vart hemskickad med ordinationen att bevaka jycken avssende feber, mer blod osv. Om han ffa blöder tidvis om 2-3 veckor typ då först ska de utreda mera.

Jag tyckte det var genomseriöst.

Nog om det!

Jämta skrev att man kunde kontakta jordbruksverket och någon instans mer.. Humanvården har ju HSN (ansvarsnämden) som på intet sätt är tandlös, finns ingen motsvarighet för veterinärvården? Är det Jordbruksverket?

Mvh!

Publicerat

Ja, man ska kontakta jorbruksverket och jag kan tänka mig att det kan vara värt att även kontakta veterinärförbundet.

Publicerat
  • Författare
Berra..

Jävla tur att de iaf hittade pinnne för hundens skull, hade jycken sövts och opererats en gång redan utan att de hittade den? Jävligt klantigt isf..

Du kan redan nu förbereda dej på infektioner och bölder! När de pillat ut pinnen så är det nog hart när omöjligt att få väck allt skräp och skräpet orsakar kommande problem. Risken är att du då får åka tillbaka, öppna sår, spola och ev lägga i dränage.

Rent generellt så ännu så länge så tycker jag nog vi klarat oss bra. Vi var tex in med labbetiken, det såg ut som hon under en andjakt spräckte bukhinnan eller något, såg jävligt läskigt ut. In i bilen och 160 km/h in till Ulltuna i Uppsala. De finner där ett hål under tungan och ngt skumt i nacken. Jycken sövdes och man plockade ut ett 13 cm långt vasstrå!

Den veterinären, Odd hette han, var den utan tvekan absolut jävla bästa veterinär vi träffat Madeleine och jag! Kolugnt men skitnoga och grundlig... Skadan var inte unik men storleken på vasstråt var unikt så Odd satt och garvade åt händelsen vid något tillfälle varpå han raskt bad om ursäkt för detta.. Fanns inget skäl, vi tog inte illa upp så länge vår jycke mådde bra.

Efter den grejen så har vi konsekvent kört till Ulltuna.

Min labbehane har blödigt ur urinröret ett tag. Efter en helg med sporadiskt blod så körde jag in till Ulltuna. Jycken svinfrisk övrigt, prostatan fin osv men blod i urin. De hade alltså kunnat brassa på med sövning, ultraljud osv osv men valde att avstå med motiveringen att jycken är frisk, vi kommer inte att hitta ngt och då blir det bara dyrt i onödan.

Vart hemskickad med ordinationen att bevaka jycken avssende feber, mer blod osv. Om han ffa blöder tidvis om 2-3 veckor typ då först ska de utreda mera.

Jag tyckte det var genomseriöst.

Nog om det!

Jämta skrev att man kunde kontakta jordbruksverket och någon instans mer.. Humanvården har ju HSN (ansvarsnämden) som på intet sätt är tandlös, finns ingen motsvarighet för veterinärvården? Är det Jordbruksverket?

Mvh!

Har efter kontakt med försäkringsbolaget bestämmt att vi ska gå vidare med ärendet, ska begära ut hennes journal imorgon, i efterhand så var det en del händelser runtomkring veterinärbesöket som verkar lite konstiga, skulle tro att dom satte nån mindre kompetent person på uppdraget, medan veterinären gjorde nått mer "avancerat" under tiden.

Är tydligen inte helt ovanligt att det fuskas på det sättet, mixtras med journaler och liknande.

Anledningen till att jag "hängde ut" veterinärstationens namn är den att dom kommer undan med det mesta, för det är en lång o krånglig väg att gå om man inte är nöjd med behandlingen, men jag förstår o respekterar forumets regler

Men det viktigaste: Tiken är redan betydligt piggare, äter med god aptit, o far på gammalt maner, fram på låg höjd=)

Publicerat

Härligt att höra att tiken är på g tillbaka nu efter rätt vård.

Lycka till i erat försök till uppgörelse.

• 8 months later...
Publicerat
.....att skriva att blivande veterinärer får lära sig att spela på djurägarens känslor under sin utbildningstid för att mjölka ut så mycket pengar som möjligt är något helt annat.

Förutom helt felaktigt och fullständigt absurt är det på gränsen till förtal av en hel yrkeskår...:rolleyes: Inte så klädsamt när det dessutom kommer från en moderator (Pertan) :huh:

Publicerat

Mvh!

Veterinära ansvarsnämnden

http://www.vetansvar.se/